Bekijk volle/desktop versie : La ilaha illAllah!



24-02-2006, 16:20
Assalem ou alleikoum broeders en zusters,


Ik heb een zeer bijzondere droom gehad, ik heb gedroomd dat onze profeet sallah oua allyhie wassallem,
bij mij thuis op bezoek kwam, hij was in zulke mooie witte kleding gekleed, dat het licht gewoon kaatste in mijn ogen...

die licht heb ik nog nooit gezien..
ik vroeg hem wie hij was en hij zei duidelijk: ik ben Rasoul sallalah allayiem wa salaam. dit herhaalde hij 2 of 3 keer..

vervolgens ging hij zitten op de grond op een klein matrasje..


dit is het mooiste wat ik ooit heb gedroomd in mijn leven ,
kan iemand me uitleggen wat deze droom inhoud?


Ma assalama Leila

24-02-2006, 16:56


asalaam aleikum,

subhanallah en mashallah! ik kan je jammer genoeg niet vertellen wat dit betekent.....mischien kan je deze droom aan een imam vertellen en kijken wat hij zegt.......
maar wat ik wel weetis dat de shaytan nooit de vorm van rasoel allah salallahu aleiyhi wasalaam kan aannemen.......er is daar eem hadith over, maar heb hem alleen in het engels.........als je wilt stuur ik hem wel.

masalama

25-02-2006, 21:04

Citaat door jihad_muslima:
asalaam aleikum,

subhanallah en mashallah! ik kan je jammer genoeg niet vertellen wat dit betekent.....mischien kan je deze droom aan een imam vertellen en kijken wat hij zegt.......
maar wat ik wel weetis dat de shaytan nooit de vorm van rasoel allah salallahu aleiyhi wasalaam kan aannemen.......er is daar eem hadith over, maar heb hem alleen in het engels.........als je wilt stuur ik hem wel.

masalama
slm e3kom
wil je die mijn ook sturen sokran mashallah die droo van je

26-02-2006, 01:05
Ik had geleerd zulke dromen nooit door te vertellen..

26-02-2006, 15:28


Voor zover ik weet moet je dit soort dromen voor je houden en alleen vertellen aan iemand die er verstand van heeft. Dus absoluut niet op zo'n site als deze.
Vraag het aan de Imam of via een 2e persoon.


Tevens vraag ik me af hoe je zeker weet dat het de Profeet (salallaahoe 'alayhie was sallem) was, wij hebben de Profeet (salallaahoe 'alayhie was sallem) nooit gezien. Wij kunnen dus nooit weten of hij (salallaahoe 'alayhie was sallem) het wel of niet was.

Daarom dien je dit dus met een Imam te bespreken.

26-02-2006, 15:40
Jaa is beter om ze voor je te houden
want ik kreeg een tijd geleden bijna elke week dromen over allah en dag des oordeels,en ben er ook mee naar imam gestapt

13-03-2006, 12:17
Toevallig weet ik wel wat het betekent. namelijk dat jou plaats in de hemel al gereserveerd is. voor jou. Daarnaast is het zo dat je het gelaat van de profeet nooit zult herinneren als je em al gezien had. Maar als het antwoord is geweest dat hij de profeet was dan is dat zo. en het is een droom die je best mag doorvertellen hoor. dit weet ik allemaal omdat mn broer hier erg veel mee bezig is en daar min 30 arabische boeken over heeft liggen......

13-03-2006, 17:29
salaam aleikoum mijn broeders en zusters,

Ik wist niet zo snel aan wie ik het kon vragen, vandaar ik het hier heb gezegd.
maar elhamdoelilah ben ik erg blij dit te hebben gedroomd.

ik heb inderdaad vernomen dat het niet goed is om door te vertellen wat je hebt gedroomd.

PS;om terug te komen op de vraag van "geen leven "
soubhan Allah, hij heeft zich zelf aangekondigd met zijn naam.

El hamdoullah, wa scoukroe Allah, wa la ila ha ila Allah.
ma a salama, Leila

14-03-2006, 15:32
heel erg mooi, prachtig Masha-Allah.

Zoubier

14-03-2006, 16:56

Citaat door eker3i:
Toevallig weet ik wel wat het betekent. namelijk dat jou plaats in de hemel al gereserveerd is. voor jou. Daarnaast is het zo dat je het gelaat van de profeet nooit zult herinneren als je em al gezien had. Maar als het antwoord is geweest dat hij de profeet was dan is dat zo. en het is een droom die je best mag doorvertellen hoor. dit weet ik allemaal omdat mn broer hier erg veel mee bezig is en daar min 30 arabische boeken over heeft liggen......
Zijn de 30 Arabische boeken wel betrouwbaar?,
Als je wat verteld, zet er ook duidelijke betrouwbare Daliel bij, je kunt begrijpen dat we het niet gelijk kunnen aannemen.
Gair Insha Allah.

15-03-2006, 09:04
Ik begrijp zeker wat je bedoeld. En neem het me niet kwalijk. Maar ik ben er zelf niet zo in thuis dus ik zou het niet weten wie of wat de bronnen zijn. Echter is het niet iets waar ik aan twijfel omdat ik dat eerder heb gehoord van andere.