Bekijk volle/desktop versie : Iets om over na te denken.



24-02-2006, 13:03
Ik vroeg Allah..

Ik vroeg Allah mijn gewoonte af te nemen.
Allah zei: Nee.

Het is niet aan mij om het weg te nemen, maar voor jou om het op te geven

Ik vroeg Allah mijn gehandicapte kind heel te maken.
Allah zei: Nee.

Zijn ziel is heel, zijn lichaam is slechts tijdelijk

Ik vroeg Allah me geduld te geven.
Allah zei: Nee.

Geduld is een bijproduct van moeilijkheden; het wordt niet gegeven, het wordt geleerd.

Ik vroeg Allah me blijdschap te geven.
Allah zei; Nee

Ik geef je zegeningen;
Blijdschap is aan jou.

Ik vroeg Allah om me pijn te besparen.
Allah zei: Nee

Lijden onthecht je van wereldlijke zorgen en brengt je
dichter bij Mij.

Ik vroeg Allah mijn ziel te laten groeien.
Allah zei: Nee.

Je moet zelf groeien. Ik zal je snoeien om
je vruchtvol te laten zijn

Ik vroeg Allah om alle dingen zodat ik van het leven zou
kunnen genieten

Allah zei: Nee
Ik zal je leven geven, zodat je van alle dingen kunt
genieten.

Ik vroeg Allah om me te helpen anderen LIEF TE HEBBEN,
zoals Hij mij liefheeft.
"Als zij me zouden vermoorden, zal het martelaarschap voor me zijn. Als ze me zouden verbannen, zal het emigratie voor me zijn; als ze me verbannen naar Cyprus, zal ik zijn mensen oproepen tot Allaah zodat zij mij zullen antwoorden. Als zij mij gevangen nemen, zal het een plaats zijn van aanbidding voor mij Nahiyah min Hayah Shaykh al-Islam


"Wat kunnen mijn vijanden mij doen? Ik heb in mijn borst zowel mijn hemel als mijn tuin. Als ik reis zijn zij met mij, en ze verlaten me nooit. Opsluiting is voor mij een mogelijkheid om alleen met mijn Heer te zijn. Vermoord te worden is martelaatschap en verbannen te worden van mijn land is een spirituele reis." Ibnoel-Qayyim, Waabil

"De perfectie van Tawhied wordt gevonden als er niets overblijft in het hart behalve Allah. De dienaar houdt van degenen die Hij liefheeft en [datgene] wat Hij liefheeft, haat degenen die Hij haat en [datgene] wat Hij haat, toont loyaliteit aan degenen waar Hij loyaal aan is, toont vijandschap aan degenen waaraan Hij vijandschap toont, gebiedt wat Hij gebiedt, en verbiedt wat Hij verbiedt

Ibn al-Qayyim (ra7iemehoeAllaah) levert over in Al-Waabil as-Sayyib' dat Sheick Al-Islaam zei: "Degene die werkelijk opgesloten zit, is degene wiens hart gesloten blijft voor Allaah. En degene die (écht) gevangen zit, dat is iemand die gevangen is door zijn begeerte."

Aboel-Qaasim zegt: "Ons boek –de koran – is de leider van al de boeken en vat deze allemaal samen. En onze sharie'ah is de meest duidelijke sharie'ah… en men mag degene die de Koran niet gelezen heeft (hij bedoelt hier bestudeert heeft) en de soennah niet van buiten kent niet volgen (in zijn weerleggingen van de bewijzen binnen het geloof)."

Tot hun gedragingen behoort dat zij zuiver in intentie waren in hun daden en woorden, en zij hadden allen angst dat riyaa (gezien willen worden door de mensen tijdens de daden) zijn weg naar hun harten zou vinden:

Soefyaan Ath-thawrie zegt: "Mijn moeder zei mij: "Leer deze kennis niet totdat je de intentie hebt deze in praktijk te brengen, want anders zal dit een slecht einde kennen op de dag van de opstanding."

Al-Hasan Al-Basrie zei soms tegen zijn eigen ziel: "Jij praat met de woorden van de vromen, onderworpen en aanbidders, en jij verricht de daden van de zondaars, huichelaars, en zij die gezien willen worden. Bij Allah, dit is niet de eigenschap van de oprechten!"

Mohammed ibnoel-Moenkadir zei: "Mijn meest geliefde broeders zijn degenen die Allah aanbidden tijdens de nacht en hierover zwijgen, want de meest geëerde aanbidding is die van de nacht, want tijdens de dag ziet iedereen je aanbidding, maar tijdens de nacht, is dit zeker voor de Heer der werelden."


Er werd gevraagd aan Yoenoes bin 'Oebayd: "Heb jij iemand gezien die de daden van Al-hasan Al-Basrie verrichtte?" Waarop hij antwoordde: "Ik heb zelfs niemand gezien die hetzelfde als hij zei, dus hoe wil je dan dat ik iemand gezien heb die hetzelfde als hem verricht? Hij liet tijdens zijn lessen de harten van de mensen wenen, terwijl anderen zelfs de ogen van de mensen niet liet wenen!"

En er werd gezegd tegen Yahyaa bin Moe'aadh: "Wanneer is een dienaar oprecht?" Hij antwoordde: "Wanneer hij net zoals een zuigeling is, deze zuigeling trekt het zich niet aan of hij nu geprezen of misprezen wordt."


Ibn Hibbaan heeft gezegd: “Het is voor de intelligente persoon verplicht om zijn oren twee keer zo vaak te gebruiken als zijn tong en zich te realiseren dat hij twee oren gekregen heeft en slechts één mond zodat hij meer gaat luisteren dan hij spreekt''


Ibn al-Qayyim (rahiemahoe Allaah): "Als de doenya uit tijdelijk aanwezig goud zou bestaan en het hiernamaals uit eeuwig aanwezig zand zou bestaan, dan zou een slim persoon voor het eeuwig blijvende zand kiezen en het tijdelijk bestaande goud links laten liggen!!! Welnu, de doenya is tijdelijk bestaand zand en het hiernamaals eeuwig blijvend goud. Hoe kun je dan voor het tijdelijke kiezen?

Wijsheid

Yoenoes ibn Oebayd rahimaullah zei : "Met goed gedrag begrijp je de kennis. Met kennis worden jou daden verbeterd. Met daden worden wijsheid verkregen. Met wijsheid begrijp je zuhd ( je onthouden van ) en zal je de voordelen hiervan ondervinden. Met zuhd komt het verlaten van de wereld. Met het loslaten van de wereld, komt het verlangen naar het hiernamaals. Met het verlangen naar het hiernamaals wordt het genoegen van Allah Ta'ala verkregen.(Iqtidaa' oel-ilmil-'am nr. 31)

Geluk is als een vlinder. Hoe meer je er op jaagt, hoe verder hij zich van jou verwijdert. Maar als je rustig blijft zitten en je aandacht aan andere dingen besteedt, komt hij vanzelf op je schouders zitten..

Allah de Verhevene zegt in de Qur'an:

"En wanneer Mijn dienaren u over Mij vragen, zeg dan: "Ik ben nabij. Ik
verhoor het gebed van de smekeling, wanneer hij Mij aanroept."
{2:186}

Onze geliefde Profeet heeft gezegd: "Waarlijk, jullie Heer is Bescheiden en
Gul, en wanneer Zijn dienaar zijn handen aan Hem opheft in een smeekbede, is
Hij aarzelend (met andere woorden verlegen of terughoudend) om hen leeg
terug te laten keren."
{Ahmad, Abu Dawud en at-Tirmidhi - Hasan}

Hassan al-Basri: “O kind van Adam, je bent een en al dagen, en als een dag
voorbij is, is er een stuk van jou voorbij. Het staat vast dat als stukjes
weggaan, dat jij op een dag ook weg bent….”

Stuur het In sah Allah door, En je beloning zal bij Allah Subhanna Wa Tala Zijn In sah Allah...


En Allah weet best.


Ik kwam dit tegen op een andere forum, vond het zo mooi dat ik het met jullie wou delen. Hoop dat jullie het net zo mooi zullen vinden en er ook wat aan zullen hebben.

24-02-2006, 13:08


MaschAllah ..echt prachtig

24-02-2006, 16:15
zajaak allahoe gairan!!

24-02-2006, 16:18
masha allah heel mooi!!

24-02-2006, 16:38



Citaat door all_eyez_on_me:
verwijder a hbiba
ahhh kijk eens aan.....wel errug toevallig.

24-02-2006, 16:38
Waar blijft batata?

Als jullie hier zijn is hij ook ergens in de buurt.

24-02-2006, 16:39

Citaat door all_eyez_on_me:
verwijder a hbiba
Waarom verwijderen...wat is er mis mee????

24-02-2006, 16:47

Citaat door all_eyez_on_me:
hey wat ik hier zeg is serieus hoor. ik maak weleens grapje maar niet als het dien aanaat. als je iets aan Allah toekent wat niet van Hem is, dan bega je kufr. in principe ben je dus kafir. maar het is waarschijnlijk onwetendheid, dus we hopen dat er vergeving is. maar nu je dit weet, het is beter voor je om het te wissen en vergeving te vragen en niet te liegen over Allah


En waar zie jij dat er iemand liegt over Allah.

24-02-2006, 18:16

Citaat door all_eyez_on_me:
jij zegt dat Allah zus en zo heeft gezegd maar het is niet waar. het zijn leugens. groooote zonde... maar doe maar waar je je goed bij voelt, ik heb je verteld dus niet janken als je het vuur in wordt gesleept
Aldus Mr. Onwetendheid himself...

24-02-2006, 18:44

Citaat:

Citaat door all_eyez_on_me:
hey wat ik hier zeg is serieus hoor. ik maak weleens grapje maar niet als het dien aanaat. als je iets aan Allah toekent wat niet van Hem is, dan bega je kufr. in principe ben je dus kafir. maar het is waarschijnlijk onwetendheid, dus we hopen dat er vergeving is. maar nu je dit weet, het is beter voor je om het te wissen en vergeving te vragen en niet te liegen over Allah
waar heb jij het ineens over ps romainna is echt mooi en zeker om over na te denken