Bekijk volle/desktop versie : Pesten



Pagina's : [1] 2

24-02-2006, 12:09
hoi dames
stel als je kindje op school gepest word en andersom hoe zouden jullie dit oplossen?

24-02-2006, 12:11


Ik ga me kind leren dat als iemand haar wat doet ze t terug moet doen. Ik wil dat ze leert hard te zijn, want kinderen kunnen heel gemeen zijn. Ik was ook altijd hard op school waardoor niemand me durfde te pesten maar ik heb een zusje die is zo soft( niet rzinia maar een andere) en die werd altijd op school gepest.

24-02-2006, 12:12

Citaat door Souraida:
Ik ga me kind leren dat als iemand haar wat doet ze t terug moet doen. Ik wil dat ze leert hard te zijn, want kinderen kunnen heel gemeen zijn. Ik was ook altijd hard op school waardoor niemand me durfde te pesten maar ik heb een zusje die is zo soft( niet rzinia maar een andere) en die werd altijd op school gepest.
vooral in deze tijd is dat belangrijk
en waar ik ook waarde aan hect is dat een kind leert voor zich zelf op te komen

24-02-2006, 12:14

Citaat door mimi_tangaouia:
vooral in deze tijd is dat belangrijk
en waar ik ook waarde aan hect is dat een kind leert voor zich zelf op te komen
Juist ja. er zijn zelfs kinderen die niet meer naar school willen en niet goed presteren omdat ze worden gepest. Ik ga zowieso Lina rond haar zesde jaar op vechtsport zetten want dat zorgt zowieso voor meer zelfvertrouwen. Natuurlijk mag ze zelf niet pesten maar als ze gepest wordt mag ze wat mij betreft terug meppen.

24-02-2006, 12:17



Citaat door Souraida:
Juist ja. er zijn zelfs kinderen die niet meer naar school willen en niet goed presteren omdat ze worden gepest. Ik ga zowieso Lina rond haar zesde jaar op vechtsport zetten want dat zorgt zowieso voor meer zelfvertrouwen. Natuurlijk mag ze zelf niet pesten maar als ze gepest wordt mag ze wat mij betreft terug meppen.
helemaal mee eens
het is balen dat de tijden zo hard zijn geworden

24-02-2006, 12:19

Citaat door mimi_tangaouia:
helemaal mee eens
het is balen dat de tijden zo hard zijn geworden
Pesten is altijd al erg geweest laat staan nu. Kinderen kunnen erg gemeen zijn en harteloos doorpesten. Je hebt kinderen die msaken niet voor zichzelf kunnen opkomen en zich als doelwit opstellen. Daarom vindt ik dat t de taak van de ouders is om vroeg te beginnen met de kinderen zelfvertrouwen aan te leren. Leer ze hard zijn.

24-02-2006, 12:23

Citaat door Ayaat:
Mijn oudste dochter werd ook gepest op school door een groepje kinderen.
Omdat zij als enigste marokaanse meisje in de klas is,word ze vaak gepest voor stink marokaan en dat ze moet oprotten naar haar eigen land etc.

Ik heb hier vaak met de directeur over gesproken en ik vond geen verbetering,ben ik zelf naar die kinderen toe gegaan en heb ze even duidelijk gemaakt dat ze in het vervolg moeten opletten wat ze tegen haar zeggen,anders krijgen ze met mij te maken.
Ik was dat echt zat ,sinds dien pesten ze haar niet meer,en ze komt nu ook voor haar zelf op dat deed ze niet in het begin.
Ach jee wat erg man. Ben blij dat ze t niet meer meemaakt. Waar woon je als ik vragen mag? Want hier worden meestal die nederlanders gepest omdat er bijna alleen maar buitenlanders in de klas zitten

24-02-2006, 12:25
Lijkt me vreselijk als mijn kinderen gepest zouden worden, nog erger ga ik het vinden als zij andere gaan pesten, dat zou betekenen dat in de opvoeding iets mis gegaan, dat ze er vanuit gaan dat andere pesten of pijn doen normaal is.

Dus ik hoop van harte dat ze insha Allah zo lief en sociaal blijven en dat ze nooit iemand 'bewust' gaan pesten, kwetsen.

24-02-2006, 12:26

Citaat door Souraida:
Pesten is altijd al erg geweest laat staan nu. Kinderen kunnen erg gemeen zijn en harteloos doorpesten. Je hebt kinderen die msaken niet voor zichzelf kunnen opkomen en zich als doelwit opstellen. Daarom vindt ik dat t de taak van de ouders is om vroeg te beginnen met de kinderen zelfvertrouwen aan te leren. Leer ze hard zijn.
Ik vindt van niet, De tijden zijn anders, kinderen nemen veel over van de tv

24-02-2006, 12:35

Citaat door noukha:
hoi dames
stel als je kindje op school gepest word en andersom hoe zouden jullie dit oplossen?

Ik zou als eerste het hele verhaal willen weten. Hoe wordt ze gepest, waarom en door wie? Ik laat haar eerst voor zichzelf op te komen en dit zelftsnadig oplossen (soms kun je beter niet gelijk ermee bemoeien rekening houdend met het zelfvertrouwen van het kind).
Mocht het probleem zich daarna nog steeds voordoen, dan stap ik naar de school (leerkracht) en geef het probleem aan. En anders zelf de kinderen toespreken. Incha allah houdt het dan op.

24-02-2006, 12:38

Citaat door Ayaat:
Ik woon in Belgie, op deze school waar mijn kinderen nu zitten zijn er maar 10% alachtonen.
Ik heb voor deze school bewust gekozen omdat de gemeente waar ik woon franstalig is en al de andere nederlands talige scholen spreken ze meer frans dan Nederlands,en dan krijgen de kinderen een taalachterstand.

En deze school is een school waar alleen vlaamingen komen dus de niveau ligt hier heel erg hoog verschil met andere scholen.

In het begin keken die ouders mij ook zo van aan wat is dit nou je hoort hier niet,maar ik trok me er niets van aan,mijn kinderen doen het heel goed op die school.

Ik merk wel dat er veel racisten zijn door alleen hun blik die ze naar je werpen.

Ik heb zelfs een een paar weken geleden meegemaakt dat mijn dochter van 8 jaar thuis kwam met.."mama vikky is jarig(haar vriendin op school) en ik heb geen uitnodigingskaart van haar gekregen,omdat zij geen marokaanse kinderen thuis mag uitnodigen van haar mama,ook mag ze niet met mij spelen,maar ze speelt toch stiekem met mij mee,want haar mama ziet haar toch niet".

Toen schrok ik echt wie leert zijn kinderen nou op groeien met haat een kind van 8 jaar is nergens van bewust en word al volgepropt met haat.

Dit vind ik erg, erger dan pesten. Pesten gebeurt vaak om dat ene brilletje of beugel die het kind draagt, maar dit wordt door de ouders meegegeven en heeft direct te maken met haat.

24-02-2006, 12:42

Citaat door Ayaat:
Ik woon in Belgie, op deze school waar mijn kinderen nu zitten zijn er maar 10% alachtonen.
Ik heb voor deze school bewust gekozen omdat de gemeente waar ik woon franstalig is en al de andere nederlands talige scholen spreken ze meer frans dan Nederlands,en dan krijgen de kinderen een taalachterstand.

En deze school is een school waar alleen vlaamingen komen dus de niveau ligt hier heel erg hoog verschil met andere scholen.

In het begin keken die ouders mij ook zo van aan wat is dit nou je hoort hier niet,maar ik trok me er niets van aan,mijn kinderen doen het heel goed op die school.

Ik merk wel dat er veel racisten zijn door alleen hun blik die ze naar je werpen.

Ik heb zelfs een een paar weken geleden meegemaakt dat mijn dochter van 8 jaar thuis kwam met.."mama vikky is jarig(haar vriendin op school) en ik heb geen uitnodigingskaart van haar gekregen,omdat zij geen marokaanse kinderen thuis mag uitnodigen van haar mama,ook mag ze niet met mij spelen,maar ze speelt toch stiekem met mij mee,want haar mama ziet haar toch niet".

Toen schrok ik echt wie leert zijn kinderen nou op groeien met haat een kind van 8 jaar is nergens van bewust en word al volgepropt met haat.
Ach jeetje man dit vindt ik echt te erg voor woorden. Ik zou dan denk ik toch voor een andere school kiezen.

24-02-2006, 12:44



Citaat door saadia29:
Lijkt me vreselijk als mijn kinderen gepest zouden worden, nog erger ga ik het vinden als zij andere gaan pesten, dat zou betekenen dat in de opvoeding iets mis gegaan, dat ze er vanuit gaan dat andere pesten of pijn doen normaal is.

Dus ik hoop van harte dat ze insha Allah zo lief en sociaal blijven en dat ze nooit iemand 'bewust' gaan pesten, kwetsen.
Als je kinderen anderen pesten kun je er tenminste wat aan doen en dat is ingrijpen. Maar als je kinderen gepest worden kun je er helaas weinig tegen doen. Ik heb een keer een doc. gezien dat er kinderen zijn die zelfmoord plegen omdat ze er neit meer tegen kunnen

24-02-2006, 12:51

Citaat door Ayaat:
weet je wat het is ik heb soms het gevoel als ik ga klagen bij de directeur als er weer racistische uitspraken worden gezegt op het schoolplein dat hij me niet serieus neemt ik krijg altijd te horen ja wat moet ik doen

Laats was er ook zo iets met mijn oudste dochter(10) er werd over het algemeen heel slecht gesproken over de marokaanse gemeenschap.
Het was rond die tijd van de cartoon gebeurtenis.

Ik ben toen naar die directeur geweest en hij zei tegen mij op een bekrompen toon wat meot ik doen ik kan moeilijk al de kinderen een plakker op hun mond doen ja zulke dingen gebeuren eenmaal.

En toen werd ik me kwaad!!Ik zei zo van doe u taak als directeur pak die groepje kinderen,want het zijn altijd de zelfde schrijf desnoods een brief aan die ouders dat ze zich moeten gedragen anders zullen er sancties genomen moeten worden,ikzeg zo tegen hem u bent de directeur u moet weten wat u in zulke situaties moet doen!!

Erg frustrerend hoor. Die directeur deugt voor geen meter als hij zich zo slap opstelt. Want geloof me, als schoolzijnde, als directeur zijnde kan je heel wat doen om te mensen (kinderen) opener te maken voor andere afkomsten.

Spreek jij de ouders er zelf op aan wanneer je een opmerking hoort op het schoolplein?
Dat zou ze bewuster maken van wat ze uitkramen.

24-02-2006, 12:59
Elk kind kan een doelwit zijn voor pesters, maar als een kind assertief is, dus NEE durft te zeggen (heeft grotendeels met zelfvertrouwen te maken) dan heeft een kind minder kans om gepest te worden...

De pesters zijn vaak ook de kinderen die heel onzeker zijn en daaromheen zitten de meelopers die nog onzekerder zijn...

Maar goed, mocht het je kind overkomen dan moet je er zeker wat mee doen. Scholen hebben vaak ook een pestprotocol die ze kunnen hanteren.

Pagina's : [1] 2