Bekijk volle/desktop versie : Het dragen van een Hijaab....



Pagina's : [1] 2

24-02-2006, 12:05









Ik wil graag een Hijaab dragen maar heb er nog een beetje moeite mee.. Ik zal dan ook gelijk mijn manier van kleden moeten veranderen... Wie van de dames had dit ook in het begin en zo ja, wat heb je d'r aan gedaan??

24-02-2006, 12:16


Niemand?

24-02-2006, 12:24
Ja ik had dat ook ik droeg er de verkeerde kleding bij ..cabrio hoofddoek metspijker broek en adidas schoenen ze3ma stylo..zo verkeerd!! Maar kheb van mn fouten geleerd...het beste is om eerst goede kleding te kopen voor je de hijaab draagt (vanzelf sprekend) grote rokken ijn er genoeg in de H&M, bij veromoda en dergelijke..en hijaabs zijn er zat. Maar ga absoluut geen hijaab dragen met de verkeerde kleding!

24-02-2006, 12:28

Citaat door essytazia:
Ja ik had dat ook ik droeg er de verkeerde kleding bij ..cabrio hoofddoek metspijker broek en adidas schoenen ze3ma stylo..zo verkeerd!! Maar kheb van mn fouten geleerd...het beste is om eerst goede kleding te kopen voor je de hijaab draagt (vanzelf sprekend) grote rokken ijn er genoeg in de H&M, bij veromoda en dergelijke..en hijaabs zijn er zat. Maar ga absoluut geen hijaab dragen met de verkeerde kleding!
Ja, ik wil wel de kleding blijven dragen die ik nu ook draag.. Maar niet strak en ook geen korte jasjes meer.. Ik wil wel dat alles bedekt is...

Ja en een hijaab dragen met een kort rokje, dat zou ik nooit doen...


Bedankt voor je reactie...

24-02-2006, 12:30


Ik ben er ook mee bezig..
& ik draag nu al 2 maanden alleen maar kleding die bij de hijaab passen.
gewoon van die nette broeken en gewoon lange rok erover heen en een bijpassend truitje..
Inshallah begin ik maandag met de hijaab ...
Heb er echt zin in!!


24-02-2006, 12:30

Citaat door Thimoes/Ahma:
Ja, ik wil wel de kleding blijven dragen die ik nu ook draag.. Maar niet strak en ook geen korte jasjes meer.. Ik wil wel dat alles bedekt is...

Ja en een hijaab dragen met een kort rokje, dat zou ik nooit doen...


Bedankt voor je reactie...
als het niet bloot of strak zit maar gewoon bedekt dan is er geen probleem

graag gedaan..kus terug

24-02-2006, 12:42

Citaat door Mocr0owLaila:

Ik ben er ook mee bezig..
& ik draag nu al 2 maanden alleen maar kleding die bij de hijaab passen.
gewoon van die nette broeken en gewoon lange rok erover heen en een bijpassend truitje..
Inshallah begin ik maandag met de hijaab ...
Heb er echt zin in!!

Insha Allah

24-02-2006, 12:48
salaam alaikoem

ik wil maandag insha allah ook beginnen met hoofddoek dragen. ben alleen wat langer bezig met juiste kleding dan mn zuster. Ik denk zeker wel een half jaar , gewoon voor de zekerheid. nou ik hoop dat het je lukt

ma'a salama

24-02-2006, 12:58

Citaat door RealChaymae:
salaam alaikoem

ik wil maandag insha allah ook beginnen met hoofddoek dragen. ben alleen wat langer bezig met juiste kleding dan mn zuster. Ik denk zeker wel een half jaar , gewoon voor de zekerheid. nou ik hoop dat het je lukt

ma'a salama
Insha Allah lukt het je.. En volhouden... Ik hoop het ook...

24-02-2006, 13:07
Ik had er ook moeite mee hoor...Ik was echt een oorbellen gek

Maar je moet gewoon met je kleding beginnen.....

Succes dr mee!

24-02-2006, 13:11
Asalaam aleikoem warahmatuAllah zusters,
wat ben ik blij te horen dat jullie allemaal hijaab willen gaan dragen, masha Allah.

De laatste tijd zie ik veel zusters juist hun hijaab afdoen, maar alhamdulillah er zijn dus ook zusters die juist nu een hoofddoek willen gaan dragen.

Zusters, ik draag nu ongeveer 1,5 jaar een hoofddoek alhamdulillah en ik kan je vertellen er is niets beter als dit.
Je geeft gehoor aan je Schepper, je bedekt jezelf om jezelf te beschermen niet alleen in deze wereld maar ook in het hiernamaals.

Het zal niet altijd makkelijk zijn maar Allah is met de geduldigen.

Moge Allah jullie belonen en onze intenties zuiveren..
Wasalaam aleikoem warahmatuAllah
Zahra

24-02-2006, 13:21

Citaat door Thimoes/Ahma:









Ik wil graag een Hijaab dragen maar heb er nog een beetje moeite mee.. Ik zal dan ook gelijk mijn manier van kleden moeten veranderen... Wie van de dames had dit ook in het begin en zo ja, wat heb je d'r aan gedaan??
Salaam A3lekoem oeght,

Masha' Allah dat je het overweegt om hijaab te dragen. Wat ik alleen heel jammer vindt en jij bent niet de enige bij wie ik het hoor is dat kleding een groot probleem is. Ken veel vriendinnen die helaas geen Hijaab dragen Moge Allah hen het vergemakkelijken die het erg vinden om hun kleding stijl te veranderen. Soubhan' Allah hoe materialistisch zijn we als we er zo over denken, als dat het enige 'probleem' is dan zou ik maar goed nadenken wat er belangrijker is in deze dounya. Met de mode mee lopen of je sieraden bedekken omwille van Allah swt. Dood gaan en branden in de Hel alleen omdat je met de mode mee wilde lopen, sorry zusters dat ik dit hier zo opzet maar dat is nou eenmaal de realiteit.
Ik draag mijn Hijaab ook niet zolang zusters maar het laatste waar ik aan dacht was kleding echt waar, ik dacht eerder mijn werk hoe ga ik dat doen. Maar hamdoellah hamdoellah hamdoellah sta ik 100% achter mijn beslissing en heb ik voor de BESTE gekozen. Wat dan als ik wat harder naar een baan moet solliciteren, wat dan als ik stomme reacties naar me hoofd gegooit krijg, dat maakte voor mij niet uit echt waar want dan was dat mijn jihaad waar ik tegen aan moet vechten.
Zusters kijk niet naar de wereldse leven van nu kijk naar de agyra, wat je straks te wachten staat.
Moge Allah ons naar het rechte pad leiden, moge Allah ons helpen bij de keuzes die we maken.

Ik hoop dat je wat aan mij hebt gehad zuster en insha' Allah zul je de juiste keuze maken, als ik je ergens mee kan helpen ik hoor het graag oeght.

A3lekoem salaam

24-02-2006, 13:34


Salaam dames,

Wat toevallig ik ben ook bezig met mijn garderobe en dan ga ik ook Inshallah Hijaab dragen ik ben nog alleen niet over mijn trouwring uit of ik die ook af ga doen of niet , verder sieraden intereseren mij helemaal niet.

Ik had dus gesoliciteerd voor een stageplek op een school en ben dus aangenomen het is maar voor 1 week voor mijn eerste jaars hbo, maar ik vroeg laatst aan een Marokaanse docente daar of het is toegestaan om een hijaab te dragen en wat denk je NEE en de leerlingen ook niet!
Werkelijk waar belachelijk!!!

Van mijn werkgever mag het ook niet maar ze kan de boom in als ik geen vast contract krijg jammer dan, Allah is groot en hij bepaald alles!

Inshallah zal ik sterk genoeg zijn om het voorelkaar te krijgen.

Groetjes,
Sabria

24-02-2006, 13:44

Citaat door sabria22:
Salaam dames,

Wat toevallig ik ben ook bezig met mijn garderobe en dan ga ik ook Inshallah Hijaab dragen ik ben nog alleen niet over mijn trouwring uit of ik die ook af ga doen of niet , verder sieraden intereseren mij helemaal niet.

Ik had dus gesoliciteerd voor een stageplek op een school en ben dus aangenomen het is maar voor 1 week voor mijn eerste jaars hbo, maar ik vroeg laatst aan een Marokaanse docente daar of het is toegestaan om een hijaab te dragen en wat denk je NEE en de leerlingen ook niet!
Werkelijk waar belachelijk!!!

Van mijn werkgever mag het ook niet maar ze kan de boom in als ik geen vast contract krijg jammer dan, Allah is groot en hij bepaald alles!

Inshallah zal ik sterk genoeg zijn om het voorelkaar te krijgen.

Groetjes,
Sabria
waarom overweeg jij om je trouwring af te doen???

Wat betreft je stage plek, das echt belachelijk
het wordt steeds erger!

maar goed, ik hoop dat het goedkomt!

en voor de dames die hijab gaan dragen, echt masha'Allah, lay
kamal bel gair insha Allah.

24-02-2006, 13:45
[QUOTE=Nezha85]Salaam alaikoem oegtie(s)

ben ook heel blij om te horen dat er meer en meer mensen hijaab willen gaan dragen. Moge Allah swt jullie hierbij helpen incha'Allah.

Ik droeg eerst alleen hijaab sjaaltjes, maar sindskort draag ik langere hoofddoeken, die zitten echt met een lange broek en daarover een lange rok.

Ik heb hieronder een voorbeeld, die laat ik heel even staan. Miss dat jullie d'r wat aan hebben.


masha Allah!

Pagina's : [1] 2