Bekijk volle/desktop versie : Wat als morgen jou dag gekomen is ?



24-02-2006, 11:24
Salaam 3aleikoum wa rahmatoellah wa barakatoe,

Ik kijk om me heen, op school, en ik zie jongens en meisjes, lachen, stoeien, elkaar aanraken.
De jongens verrichten geen gebeden, de meisjes niet, zij bedekken hun awrah niet, ze dragen parfum en make- up...

Ik vraag me wel eens af, ... Hoe zouden ze reageren als morgen,... of misschien vandaag wel, hun dag gekomen is?

Wat zeggen jullie tegen Allah swt, onze schepper, die ons het leven gaf, die ons onze ouders gaf, en kansen om onzelf te bewijzen om inchallah in Djenna te komen ,..? Verdient Hij hoe hun zich tegenover Hem gedragen? ...

Wat gaan jullie zeggen tegen Hem ?
Wat is de oorzaak van hun gedrag? Onwetendheid? Of interesseert het hen niet,wat Hij ons heeft verboden en geboden?

24-02-2006, 11:28


Dan is het te laat. Jammer dat er veel mensen zijn die hier niet aan denken. Moge Allah hun leiden tot het rechte pad.

24-02-2006, 21:36
We zullen niet in staat zijn om goede antwoorden te geven, hoe graag we dat ook willen.

Onze eigen Nafs zal tegen ons getuigen.

24-02-2006, 21:42
Je kunt in staat zijn om goede antwoorden te geven (je eigen nafs dan).. Zal ik je vertellen hoe? Door te doen wat Allah (subhana wa ta3ala) heeft gezegd!

24-02-2006, 21:44



Citaat door S_je:
Je kunt in staat zijn om goede antwoorden te geven (je eigen nafs dan).. Zal ik je vertellen hoe? Door te doen wat Allah (subhana wa ta3ala) heeft gezegd!
Dat is logisch maar dit verhaal gaat over de mensen die juist niet doen wat Allah Subhanna Wa Taa'la heeft geopenbaard.

24-02-2006, 22:03
Aha ok.. K dacht dat je had over iedereen

24-02-2006, 22:08

Citaat door S_je:
Aha ok.. K dacht dat je had over iedereen
Neeh, alleen voor de mensen die niet bezig zijn met het hiernamaals.

24-02-2006, 22:13
Dank je wel voor het verhelderen

25-02-2006, 17:58
Kennen jullie die anasheed: The Last Breath ??? ZO'N KIPPENVEL hè, als ik die hoor.

Ja het is zo, ... Wat als morgen je laatste dag is?

je hebt allemaal plannen voor de toekomst, dan ga ik trouwen, dan ga ik naar mekka, dan ga ik op vakantie naar daar en daar,...

Maar wat als je dat niet meer meemaakt? Wie garandeerd je dat je langer dan vandaag leeft?