Bekijk volle/desktop versie : Aan de stichter van de topic; "Vrouwen zijn ondergeschikt aan de mannen in de Islam"

Pagina's : 1 2 [3] 4 5 6

16-06-2003, 10:43

Citaat:
Origineel gepost door SadGirl2003
Hehhee Wat was het ook alweer? Inspiration zei je?
:melig:

16-06-2003, 10:45

Citaat:
Origineel gepost door Suraidah
:melig:

Serieus..Sinds die ene dag..Ga ik nog steeds helemaal stuk bij het horen van die woordje...

16-06-2003, 10:54
Sadgirl2003

16-06-2003, 12:32

Citaat:
Origineel gepost door Jorginho
Wat ik zei geldt in algemene zin, dus ook voor Iznogoedh. Ik las de opmerkingen aangaande Vinex locaties en baardapen...inderdaad geen niveau, geen respect
Dat ik zelf die fout maak, wat echt wel zou kunnen, neemt niet weg dat ik het een vervelende manier van communcieren vindt. IK ben zeker niet vrij van fouten, dus als je ziet dat ik zoiets doe mag je me corrigeren. Dan heb je volkomen gelijk.
Ik zal dan ook proberen me niet te laten gaan in het vervolg en corrigeer me maar als ik het wel doe.

Dat laat onverlet dat je juist niet een treedje lager moet gaan om een bepaald niveau te zoeken. Je kunt ook volstaan door of in te gaan op hetgeen de persoon schrijft en eenmalig melden dat je niet gediend bent van laatdunkenden opmerkingen richting jouw/je geloof/je cultuur.
Dat is ook een drogreden, want je doet het ettelijke malen en speelt met name in op de vermeende achterlijkheid van de persoon. De reden dat de mensen en ook jij dit doen is dan ook een andere, je wilt zeggen: jij bent zo dom en belachelijk dat jouw mening ook geen waarde heeft! Die boodschap is niet eens echt bedoeld voor degene aan wie je het richt maar maar aan de andere lezers in de hoop dat ze op jouw hand komen. Zo werkt dat in de regel.

Je ziet het vaak gebeuren als mensen lijnrecht tegenover elkaar staan, omdat dan het erg moeilijk is om begrip te vinden voor elkaars standpunten en dus elkaar te overtuigen.

Wie het ook doet, ik , jij of Iznogoedh...ik vind het meer zeggen over de persoon zelf dan over degene tot wie je richt.
Ah fijn..Maar je richt je wel heel erg duidelijk tot mij..

Waarom zet je steeds denigrerende en belachelijk makende zaken neer richting Iznogood?

Waarop ik jou weer vroeg of je je ook afgevraagd hebt hoe het zit met de uitspraken naar hem..Die overigens veel dieper gaan dan mijn tekst die zou slaan op een "vermeende achterlijkheid van die persoon"...
Wat je zeer waarschijnlijk niet zomaar even over het hoofd hebt gezien..
Want indien het daadwerkelijk om de hele gebeuren zou gaan,dan zou spreken op een algemene manier, zeer zeker niet het moeilijkste zijn..

Maar goed....Verder...
Noem het wat je wil...Maar de uitdrukking "Wie de bal kaatst kan de bal terugverwachten" blijft staan...
Ik ben zeker niet de zachtste daarin, noch ben ik beroerd van een discussie op een hoge niveau....

16-06-2003, 14:10

Citaat:
Origineel gepost door Iznogoedh

Ik meen dat de manier waarop hier door Misantazaghin en anderen de Koran wordt geinterpreteerd naar de rollen tussen man en vrouw niet strookt met wat de grondwet hier over zegt.
o is dat zo leg mij dat eens uit wat strookt er niet met de grondwet. Dat moet jij mij eens te vertellen. Zo heeft de vrouw zijn plichten en de man ook.
Trouwens wil je alsjeblieft niet praten in derde persoon over mij. Ik ben er nog altijd hoor. Ik heb geleerd dat dat heel onbeleefd is kan aan mijn opvoeding liggen maar misschien ook aan die van jou

Citaat:

Misantazaghin komt netjes aan met zijn best mogelijke interpretatie van de ondertussen beruchte soera 4:34 die volgens hem helemaal niet zo onvriendelijk is als Nederland volgens hem denkt. De kernpunten hieruit zijn - en dat zijn zijn eigen woorden - de volgende zinnen:

"Zijn moeder, zuster, echtgenote en zijn dochter zijn allen zaken die God onder hem heeft geplaatst."

en:

"Vrouwen hebben een verantwoordelijkheid om hun mannen te gehoorzamen. Of dit nu hun vaders, broers, echtgenoten of volwassen zonen zijn, maar het moet benadrukt worden dat deze gehoorzaamheid gericht is naar de dien (geloof) van God en hoe zij de islam volgen. "
uit dit stukje blijkt alweer hoeveel je ervan snapt. Vrouwen en mannen zijn gelijk. Ze hebben alleen andere verantwoordelijkheden. Zo wil een man als man behandeld worden en een vrouw als vrouw. Nogmaals dit is niet mijn interpretatie dit is een vertaling en jij vroeg mij om die neer te zetten kan moeilijk hier een arabische koran neerzetten en dan mijn intepretatie uitleggen. Mijn interpretatie heb ik al uitgelegd maar jij wil mij maar niet geloven

Citaat:

De gemiddelde Nederlander zal het hier op het eerste gezicht niet mee eens zijn, om het maar eens vriendelijk te zeggen.
om het vriendelijk te zeggen ik maal mij niet om de gemiddelde nederlander aangezien deze mensen bevoordeeld zijn.

Citaat:

Het kan natuurlijk zijn dat we hier bij het eerste zinnetje tegen een woordkeuzeprobleem aanlopen en dat het woordje "onder" de crux is. Merk ook op de zoon van een Moslim in het citaat van Misantazaghin blijkbaar niet "onder" de man is gezet, maar het kan zijn dat het citaat van Misantazaghin hier niet volledig is. Hij heeft immers vrij snel geantwoord.
hier ga je toch even iets te snel.

Citaat:

Met het tweede zinnetje ontstaan in Nederland de echte problemen. Maar hier kan Misantazaghin zijn eigen voorbeelden geven als hij dat wil. Vraag: hoe geeft hij dit in het dagelijkse leven vorm?
Wat betekent het bijvoorbeeld als hij en zijn vrouw het niet eens zijn over de schoolkeuze voor hun kind, zij alle argumenten met elkaar hebben uitgewisseld en we dus in potentie een conflictsituatie hebben? Krijgt de mening van Misantazaghin op dat moment automatisch prioriteit?
Ik denk dat de keuze voor onderwijs juist bij de vrouw ligt. Aangezien het kind word opgevoed door de moeder. De moeder is niet voor niets het belangrijkst in de opvoeding. De moeder weet dus wat het best voor het kind is. Kinderen voelen zich sowieso meer aangetrokken tot hun moeder. Dat man/vrouw gedoe wie krijgt zijn gelijk dat slaat dus helemaal nergens op. Een conflict is altijd op te lossen niet d.m.v. dwang en verheerlijkingsgevoel.

Citaat:

Als die fameuze SGP-er waar ik altijd zo graag ter vergelijking mee aankom diezelfde situatie heeft, dan weet ik wat hij zegt: de vrouw moet gehoorzamen.

Is Misantazaghin op dit punt een "SGP-er"?

Ik denk zelf van wel.

Iznogoedh
Die fameuze SGPer kan je niet vergelijken met een moslim aangezien moslims veel vrouwvriendelijker zijn dan christenen met veel bedoel ik ook dan veel. Het zou je goed doen om die tweer goed te bestuderen.
Is misantazaghin op dit punt een SGP-er.Nee, waarom niet omdat ik mijn vrouw net zoals ik gewoon moet gaan werken. Waar kan me niet schelen. Ze moet zichzelf ontplooien. Wat jij denkt over mij tsja je zou meer moeten nadenken, dat doet de gemiddelde nederlander dus niet.
Is Iznogoedh een gemiddelde nederlander?

Ik zou het niet weten

16-06-2003, 14:15

Citaat:
Ik heb niets anders gedaan dan je woorden geinterpreteerd zoals een Nederlander ze op het eerste gezicht zal interpreteren. Je citaten zijn duidelijk genoeg, waarvoor dank.
Ik heb hierboven, bij het citeren van Jorginho, ter illustratie een hypothetisch voorbeeld gegeven van wat je in een situatie als getrouwd man zou doen bij een onoverbrugbaar meningsverschil met je vrouw.
Je mag daar op reageren.
In het nederlands heb je jou interpretatie weergeven. Ik heb er op gereageerd. Verrassend antwoord vind je niet

Citaat:

Ik stel Nederland niet mooier voor dan het is. Nederlanders discrimineren niet meer of minder dan Marokkanen en houden de boot af zolang ze de indruk krijgen dat ze met iemand te maken hebben die fundamenteel anders naar mensen kijkt.
Stel je nou eens voor dat ik "personeelschef" was die zou moeten beslissen over het toelaten van jou tot mijn familie. Dat ik zou moeten beslissen of ik jou al of niet als broer wil?
Die mening laat ik heel sterk afhangen van de indruk die ik krijg hoe jij mijn moeder en mijn zusters ziet.

Iznogoedh
Vreemde redenering nogal, hoe ik jou moeder en zusters zou zien dat verbaast me nogal. Zie het gewoon als vrouwen, jij beschikt meen ik over een paronormale gave, namelijk iemands gedachtes lezen. Denk je dat ik een of ander debiel ben die zo tegen vrouwenemancipatie is en die zijn vrouw bij het wissewassje neerslaat. Iznogoedh verruim je beeld, je zit gevangen in een wereldje waarin je alleen dingen ziet die je wilt zien

16-06-2003, 14:48

Citaat:
Het is SGP, niet SPG. Maar dat valt natuurlijk in het niet bij mijn zpelvauten met betrekking tot Soena en Soera.
SPG Kinderpartijtje zei ik er nog liefjes erbij...

Citaat:
Doe je best. Je bent gedreven genoeg en willens je standpunten begrijpelijk uiteen te zetten.
Dank je..Ik zal mijn best doen..

Citaat:
Nog niet. Maar er komt vast meer...
Ik verheug me er nu al op..

Citaat:
Ja. Ik zie in dat zelfs ik zpelvauten maak. Onvergeeflijk.
Denk je?Tja als jij het zegt..Dan zal het misschien ook wel daadwerkelijk onvergeeflijk zijn...
Trouwens leuk dat "zpelvauten" ...Had ik je niet al eerder gezegd dat je het goed zou doen als circusmannetje?

Citaat:
Toezichthouder is inderdaad wat anders dan verheven.
Maar toezicht houd je over iets of iemand die niet goed in staat is op eigen benen te staan.
Indien we nog leefden in de tijd van de Neanderthalers zou ik me goed kunnen vinden in het woord "toezichthouder" omdat de vrouw toen voor haar bescherming zeer sterk afhankelijk was van de man.
Maar vandaag de dag heeft de vrouw in Nederland toch geen toezichthouder meer nodig?
Hoewel...je hebt er die je beter niet alleen kunt laten...
Daar ga je weer de fout in...Een toezichthouder is inderdaad iemand die toezicht houdt op iemand of iets.
Maar het woord "toezichthouder" zegt enkel iets over de toezichthouder zelf..Namelijk zijn werkzaamheden als iemand die toezicht houdt.
Het vertelt je weinig over degene waar toezicht over wordt gehouden en waarom.
Je kan toezichthouder zijn over een speelplaats..Maar ook over je huis..Of over je zusje/broertje of zelfs vrouw?
Wil niet gelijk zeggen dat die persoon niet op zijn eigen benen kan staan..
Je zou toezicht kunnen houden ter bescherming...?En het lijkt mij niet meer dan logisch als een man toezicht houdt over zijn vrouw...
Feitelijk gezien is een vrouw over het algemeen lichamelijk vele malen zwakker dan een man...Zou haar broer of man dan niet goed van pas komen om haar te beschermen tegen datgene wat haar zou kunnnen kwellen?
Dit is niet tijdgebonden...Noch landgebonden..

Citaat:
Inderdaad. Mijn fout.

Citaat:
Altijd genegen mijn publiek te amuseren. Het is wel hard werken hoor! Maar de beloning is groot en lovende brieven liggen ter inzage.

Citaat:
Maatje 32. Slijt meestal voordat hij begint uit te zakken. En de beleefdheid verbiedt me om het tegenover dames over mijn onderbroek te hebben.

Citaat:
Omdat ik de Koran niet zelf heb bestudeerd en so wie so Arabisch zou moeten leren om hem volledig te kunnen begrijpen, moet ik mij behelpen met vertalingen van anderen.
Ik neem aan dat jij wel Arabisch kunt lezen. Dan kun je me uit eerste hand goede vertalingen geven want de kwaliteit van de vertaling staat aan de basis van een gerichte discussie Misantazaghin doet hierbij wel zijn best, vind ik.
Ik zal je hier tot een zekere hoogte moeten teleurstellen...ik kan geen Arabisch lezen zelf nog..Maar er zijn genoeg boeken in het Engels met de uitleg van de Koran, waar alles heel erg diep uitgelegd wordt...
Een tip misschien?

Citaat:
Ik voorlopig nog niet en ik probeer mijn grijns voor me te houden.

Citaat:
Je betoog is zo helder als koffie en dat heeft onder meer te maken met de vele tierelantijnen die je aan mijn persoon ophangt, die ten koste gaan van een heldere lijn. Ik weet ondertussen ook niet meer weet waar ik me zou hebben tegengesproken.

Citaat:
Ben ik volgens mij ook niet. Mijn discussies zijn meestal tamelijk bondig en direct en zit vol lijnen waar je je aan kan vastgrijpen om de voorkomen dat de zaak gaat zwalken

Citaat:
Dikke zoen!
En niet meer zo op de kast springen als iemand eens vraagtekens bij de Koran begint te zetten. Als je moeder je zo bezig zou zien zou ze zich afvragen waar het lieve meisje is gebleven dat nog zo schattig was toen ze in de luier liep.

16-06-2003, 19:01

Citaat:
Kijk eens aan! We zijn er dan toch uitgekomen.
Jij zult nooit conflicten met je vrouw hebben. Dan resteert natuurlijk nog de vraag waarom een vrouw een man dan uberhaupt nog moet gehoorzamen.
jij bent me toch een geval apart, we hadden niet eens een conflict. De vrouw hoort haar verantwoordelijkheden na te komen net zoals de man. De man hoort dus ook naar de vrouw gehoorzamen. Als een vrouw de man vraagt om hulp in het huishouden is hij dit verplicht te doen. Maar dat zal je wel niet weten

Citaat:

"Vrouwen hebben een verantwoordelijkheid om hun mannen te gehoorzamen. Of dit nu hun vaders, broers, echtgenoten of volwassen zonen zijn, maar het moet benadrukt worden dat deze gehoorzaamheid gericht is naar de dien (geloof) van God en hoe zij de islam volgen."

Dit citaat is nergens meer voor nodig dus want conflicten komen niet meer voor!
Dat de islam nog de wereld niet veroverd heeft is dan ook onbegrijpelijk.
conflicten komen altijd voor alleen de vrouw heeft het voor het zeggen bij de keuze van het onderwijs. Conflicten komen overal voor of het islam jodendom of christendom or whatever is.

Citaat:

Ik ben het niet met je eens dat Moslims vriendelijker met hun vrouw omgaan dan Christenen want de opvanghuizen zitten vol met Marokkaanse vrouwen en meisjes hebben een verdraaid grote neiging om desnoods tot maagdenvliesreconstructie over te gaan om kosher het huwelijk in te gaan. Ongetwijfeld geen vrouwen of dochters van echte Moslims en de Islam heeft hier natuurlijk heulemaol niets meu te makeuuuuuh....
Zij ik dat moslims vriendelijker omgaan ik zeg dat de koran vriendelijker omgaat met de vrouwen dan de bijbel. En wat hebben marokkaanse meisjes met de islam te maken leg mij dat eens uit.
Dat deze vrouwen in zulke huizen zitten is wel degelijk niet te danken aan de islam. Heeft de islam gezegd sla je vrouw het huis uit. Zegt de islam stoot de vrouw uit je gemeenschap nee. Iznogoedh je hoeft helemaal niet denigrerend te doen. Een discussie is een discussie. Dat je niet in staat bent om te discussieren a la, maar denigrerende opmerkingen en suggesties staat voor een zielig individu.
Maar jij zal wel beter weten.

Citaat:

Zo wordt het nog lastig om Moslims van Moslims te onderscheiden.
Wel is het zo dat ze het waarschijnlijk beter doen dan SGP-ers in het toekennen van verantwoordelijkheden.

Iznogoedh
De SGP-ers en moslims liggen ver van elkaar vandaan wat betreft standpunten. Een vergelijking gaat in dit geval niet op.

16-06-2003, 19:09

Citaat:

Ik zeg hierop tegen jou wat ik tegen Misantazaghin ook al heb gezegd: hoe denk je dit gebod aan een moderne Nederlandse vrouw te verkopen? Ze zal waarschijnlijk niet blij zijn om dit te horen. En dan heb ik het nog niet eens over feministen.

Iznogoedh
MAnnetje weet jij wel hoeveel nederlandse moslima er dagelijks bijkomen en dan vraag jij je af hoe zij dit accepteren.

Als hun het accepteren en zien wat er staat in tegenstelling tot jou waarom accepteer jij dat dan niet

16-06-2003, 19:27

Citaat:
Lieve meid,
ik weet niet tegen wie je het hebt maar reageer toch even

Citaat:

Er stemmen ook vrouwen op de SGP.
Een vrouw is een vat vol tegenstrijdigheden (zei iemand eens).
en jij neemt dit als koek aan, dit bevestigt alleen des te meer dat de vrouw een toezichthouder nodig heeft.

Citaat:

Maar mijn vraag blijft natuurlijk open staan ter beantwoording. Hoe verkoop je het aan de moderne Nederlandse vrouw? Dat je het probleemloos kunt verkopen aan een grote stroom Marokkaanse importbruiden is evident maar beantwoordt mijn vraag niet echt.
wat kan mij de nederlandse vrouw nou schelen. De islam kent geen grenzen. Wil ze geloven prima, wil ze het niet, eigen keuze. Hoe je het verkoopt. Ik begin je maar een irritant ventje te vinden, in het begin dacht ik nog deze komt om echt te discussieren maar dat doe je dus niet. Elke keer geef ik antwoord en elke keer draai je om de pot heen.

Citaat:

Maar wat uiteindelijk ook interessant is, is misschien je persoonlijke antwoord want niet alleen de tekst van het boek is belangrijk maar ook de invulling ervan:

1. Vind je dat jij je man (weet niet of je getrouwd bent) moet gehoorzamen?
2. Vind je ook dat je man jouw moet gehoorzamen?

Iznogoedh
1 kan ik niet beantwoorden
2 Als man zou ik inderdaad mijn toekomstige vrouw moeten gehoorzamen. Daarvan heb ik al een voorbeeld gegeven. Miljoenen vrouwen kennen dit vers en niemand die er om klaagt. Iznogoedh blijf vooral zien wat je wil zien dan komt het nog wel goed

16-06-2003, 20:05

Citaat:
Ik geloof ook niet dat we een conflict hadden, al zou je openlijk geuite inzicht in mijn psyche door kwade geesten verkeerd geinterpreteerd kunnen worden (maar ik geloof verder niet dat ik je zou adopteren in mijn familie want ik ben een beetje bang van mijn moeder die om mij onbegrijpelijke redenen de pest aan Moslims heeft).
Lieve misantazaghin, we hadden slechts een diepgravend verschil van mening over de interpretatie van enige verzen van de Koran, hetgeen geenszins onze innige vriendschap (buiten bereik van mijn moeder natuurlijk) in de weg hoeft te staan.
Ok dat is dan duidelijk, maar heeft je moeder echt een pest aan moslims. Ik vraag me af hoe dit komt, want het lijkt bijna zo moeder zo zoon.

Citaat:

Hoe nu? Komen er toch conflicten voor? Maar je zei net nog dat...ach, laat maar. Moet een vuiltje in mijn oog hebben gehad.
hoe kom je erbij waar heb ik dit gezegd. opheldering aub.

Citaat:

We zijn het er dus als echte vrienden over eens geworden dat er dus toch conflicten tussen man en vrouw kunnen voorkomen maar dat onderwijs daar gelukkig geen van kan zijn want die taak is net door jou bij de vrouw neergelegd. Ik houd van duidelijkheid.
ik heb geen vrienden, heeft een vriend jou ooit eens 100 euro gegeven nou mij niet. Inderdaad ook ik hou van duidelijkheid.

Citaat:

En hoe zit het bij andere conflicten tussen man en vrouw? Wie heeft het daar voor het zeggen? Wonderbaarlijk toch zo'n PC met internet; de mijne heeft een knop met een vervelende herhaalfunctie die steeds blijft vasthangen.
Voor andere conflicten zal je toch bij een geleerde moeten zijn. Ik heb geen jarenlange studie achter de rug. Sorry.

Citaat:

Geen enkele twijfel; dat is zo. "Kon nog beter" zouden sommige mensen zeggen maar daar moet je maar niet op letten. Allemaal Kufrtuig, gereed voor het eeuwige hellevuur in overeenstemming met de pikantste beschrijvingen die de meest interessante Hadieths hier over hebben. Maar ik voel dat ik afdwaal.....
het is maar dat je het zegt

Citaat:

Dacht het niet. Het is alleen zo dat er toch nog steeds die wat merkwaardige vertaling van Soera4:34 is waarvan wellicht de meest heldere explicaties nog niet tot de duisternis van mijn geest is doorgedrongen, laat staan tot een zich Moslim noemende geimporteerde bergbewoner.
Leer arabisch of vraag het een geleerde het zal je duidelijkheid geven

Citaat:

Ongetwijfeld zal ik op een dag het licht zien maar ondertussen vrees ik dat mijn moeder nog steeds niet van je houdt. Zij heeft namelijk ook lang geleden een Christelijk Hoofddoekje gedragen in de kerk omdat vrouwen schijnbaar iets verleidelijks hadden met hun haar en de pastoor daar enige zekerheden over wist te verkondigden die op een onlosmakelijke manier iets met religie te maken schenen te hebben. En ik maar denken dat het cultuur was.
Wat kan mij jou moeder nou schelen tsjonge jongen. Hoe bedoel je afdwalen. Het gaat hier niet om het christendom. Het gaat om de islam wat jouw moeder heeft gedaan interesseert me namelijk geen moer.

Citaat:

Denigrerend? Ik? Nou ja, ik sluit niet uit dat ik misschien wel van iemand les heb gehad hier. Je neemt nog eens wat mee van deze boeiende sites vol verlichte geesten waar het humanistische deel van Nederland maar geen genoeg van kan krijgen omdat ze altijd zo beleefd zijn. Vooral als er een vermoeden van een mogelijke kans op een wellicht wat kritische vraag over de Koran bestaat, ontpopt zo iemand zich als een vlinder van wellendheid.
Voor vragen ben je altijd welkom. Zouden meer nederlanders moeten doen zo'n site opzoeken. Alleen de gemiddelde nederlander kijkt liever naar rtl4 om hun vooroordelen nog meer opgekrikt te zien worden.

Citaat:

Zeker. Enige SGP-standpunten zal geen Moslim in zijn hoofd halen.

Izsobadhnogniet
Ik denk bijna alle

16-06-2003, 20:13

Citaat:
Altijd een dame voor laten gaan, misantazaghin. Straks denk iedereen dat je SadGirl2003 niet helemaal voor vol aanziet.
kon het niet laten sorry het was zoveel quatsch

Citaat:

Dan zullen SadGirl2003 en jij het goed kunnen vinden met elkaar. Wat voor de lezertjes thuis natuurlijk geen geheim is.
en nog vele moslima's met ons of ze modern westers zijn of niet.

Citaat:

De moderne Nederlandse vrouw wel.
is de moderne nederlandse vrouw moslim nou nee dus nogmaals lekker belangrijk.

Citaat:

En ik maar denken dat jij het doet. Even Einstein bellen.
doe wat je niet laten kunt

Citaat:

Met mij wel.
Om de voorkomen dat anderen die hier op deze site komen rondbanjeren met lastige vragen met jou in dezelfde soort discussie terecht komen zou je misschien toch nog iets aan je exegese moeten schuren. Over je manieren heb ik geen opmerkingen; die zijn voorbeeldig.

Iznogoedh
Zijn er velen die komen met lastige vragen heb ze altijd weten te beantwoorden. Net zoals nu maar dit keer geloof je mij niet. Mijn manieren tsja behandel mensen zoals je wenst behandelt te worden. Exege wie bepaalt dat ik aan mijn exegese moet werken aangezien jij een andere mening heb als ik.

Mvg
Misantazaghin

16-06-2003, 21:19

Citaat:
Je hebt helemaal gelijk, misantazaghin.

De eerste keer heb ik glad over het door jou aangegeven verschil heengelezen tussen
- jouw interpretatie van een vertaling
- de letterlijke vertaling zelf.

Het woord "gehoorzamen" staat in de Nederlandse vertaling maar jij hebt inderdaad uitdrukkelijk gezegd hoe jij de praktijk inricht en die is modern en Nederlands, geenszins in strijd met de grondwet.

Je hebt het nog een keer extra aangegeven maar ik de stemming van de discussie was al zo aangebrand (begrijpelijk dat je je opwond omdat je natuurlijk dacht dat ik je zat te jennen terwijl ik dacht dat je voor mij onverteerbare zaken zat te verkopen) dat ik op een ander deel van de discussie zat te letten en door de manier waarop er op mijn persoon zelf werd gereageerd geloofde ik ook niet meer dat je me iets probeerde duidelijk te maken maar dat je alleen in herhalingen viel.

Mijn enige excuus is dat ik eigenlijk zat te wachten op een uitdrukking uit jouw mond/toetsenbord als "deze vertaling is verkeerd" of "deze vertaling is niet meer van deze tijd" of "we kunnen niet meer leven naar deze interpretatie".

Omdat dit uitbleef kreeg ik inderdaad een verkeerde indruk van jouw houding.

Mijn fout.
Excuses.

Iznogoedh

Mag ik je aan mijn moeder voorstellen?
Dit is de eerste nederlander op dit forum die mij zijn excuses aanbied.
Je manieren zijn in dat geval goed.Voor de rest vertrouw op de mening van moslimas vraag hoe zij dat erkennen. Arabisch lezen is de toegang tot de koran en uitleg ervan.

Misantazaghin

Maareh is je moeder echt zo gevaarlijk

16-06-2003, 21:56

Citaat:

Uiteraard blijf ik wantrouwig en geloof ik niet dat alle interpretaties van de Koranverzen tot een voor mij bevredigend resultaat leiden. Maar dat wil ik nu even laten rusten.
Zonde dat ik al mijn kruid aan jou veschoten heb. Had liever zo'n taliban-sik aan de lijn gehad.

Iznogoedh
Wat is er mis met een baard. Voor taliban sikken moet je toch echt wezen bij afghanistan.nl en niet hier

17-06-2003, 10:41

Citaat:
Leuke lachebekjes heb jij, beste meid! Lach je altijd zo lief naar mannen? Je moet wel gezegend zijn met een zonnig humeur!
Een circusmannetje weet altijd wel een glimlachje van me af te dwingen

Citaat:
Over toezichthouder heb ik nog een laatste vraag: waarom zou een vrouw ze per se een toezichthouder moeten hebben en waarom zou dat een man moeten zijn?
Een vrouw die haar eigen zaakjes beheert en een inwonende vriend heeft zal weinig ophebben met het idee van een toezichthouder.
Begrijpend lezen mis je echt he?Lees mijn reactie terug en kom toch maar weer met andere vragen dan in herhaling vallen als ik je toch al antwoord heb gegeven.

Citaat:
De Koranvers had dan ook beter kunnen luiden:
de man mag toezicht houden op de veiligheid van de vrouw (en eventueel op zoveel zaken als zij hem voor toezicht wenst te geven) als zij dat uitdrukkelijk wil.
Of: binnen en huwelijk houdt de man toezicht op zus en zo en de vrouw houdt toezicht op deze en gene zaken.
Het boeit niemand hier denk ik hoe jij vindt dat de Koranvers had moeten luiden.Het gaat hier om Allah 's woorden en niet om wat een of andere pietlutige mens zou vinden..In de zin van hoe het anders moet.
En daarnaast om terug te komen op dat "Mag" ..."Je Mag naar buiten lopen..Je mag een boek lezen..Je mag naar je tenen kijken...Je Mag.."
Wat is het punt daarin?Het gaat meer op de verplichte zaken die waar nadruk op gelegd wordt...De man MOET de vrouw beschermen...Waarom?Omdan toG maar weer in herhaling te vallen...Omdat een man lichamelijk gezien over het algemeen veel sterker is dan een vrouw en haar meer bescherming zal kunnen bieden dan de vrouw haar zelf...

Citaat:
Nu kan je dit vers zo ruim uitleggen als je wil en onder toezicht een belangrijk deel van de totale zeggenschap over de vrouw gaan vatten. En je moet me niet kwalijk nemen dat me het gevoel wel eens bekruipt dat er genoeg Moslims zijn die die iets ruimere interpretatie gaarne maken.

Verder blijft er het volgende probleem:

"Vrouwen hebben een verantwoordelijkheid om hun mannen te gehoorzamen. Of dit nu hun vaders, broers, echtgenoten of volwassen zonen zijn, maar het moet benadrukt worden dat deze gehoorzaamheid gericht is naar de dien (geloof) van God en hoe zij de islam volgen."

Ik zeg hierop tegen jou wat ik tegen Misantazaghin ook al heb gezegd: hoe denk je dit gebod aan een moderne Nederlandse vrouw te verkopen? Ze zal waarschijnlijk niet blij zijn om dit te horen. En dan heb ik het nog niet eens over feministen.

Iznogoedh
Waar slaan die geboden op?Naar wie wordt het gericht?Is het niet de Moslimvrouw?Zij die gelooft en het boek van haar Heer opvolgt?
Wat heeft een Niet Moslim vrouw of een of andere feministe hiermee te maken dan?
Waarom zou zij zich aangesproken voelen als zij toch niet de Koran opvolgt en niet gelooft? Het slaat dan toG niet op haar?En dan nog..al zou het op haar slaan..What's the point..?Ze gelooft er niet in..Dus volgt ze het ook niet...Weer vraag ik jou dan..What's the point?
Waarom zou zij hier niet blij mee moeten zijn als het haar niks kan schelen en het de Moslimvrouw betreft?
Maakt de Moslimvrouw hier niet haar eigen keuze door haar eigen geloof op te volgen?Wie is zij (de buitenstander) ,hij of jij om dan haar te vertellen hoe het zal moeten gaan?

Pagina's : 1 2 [3] 4 5 6