Bekijk volle/desktop versie : Stop met bouwen van moskee s



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

22-02-2006, 14:48
Nieuw Rechts zegt als enige partij in Nederland duidelijk: MoskNEE. Volgens ons zijn er al meer dan genoeg moskeeën in Nederland. En als er dan al een zo nodig gebouwd moet worden, niet op een opzichtige plek maar buiten de bebouwde kom. In Rotterdam bepaalt een heel grote moskee in ‘Efteling-stijl’ het gezicht, als je met de trein vanuit Den Haag binnen rijdt. Lekker opvallend dus.

Een dergelijke moskee komt er volgens plan ook in de buurt van De Kuip, met minaretten die hoger zijn dan de lichtmasten. Bij deze bouwstijl kan je niets anders dan constateren dat de islam gewoon dominant wil zijn. Geen enkele toegeeflijkheid is er te bespeuren in de hele discussie. Ondertussen zijn de 55+-woningen ernaast beroofd van hun uitzicht op De Kuip, ze krijgen er de moskee als uitzicht voor terug. Het is dan ook logisch dat de spanningen oplopen. Zeker nu er ook nog een derde grote moskee komt bij een uitvalsroute. Waarom niet op een industrieterrein vraag ik me af? Beperkt ook nog eens de verkeersoverlast bij de moskee, die in de praktijk erg groot blijkt te zijn. Het begrip neemt in een stad als Rotterdam met de dag af voor dit soort projecten. Vandaar dat vele inwoners ook nadenken over het loslaten van varkens op bouwgrond of meer drastischer oplossingen in het hoofd hebben.

Natuurlijk is geweld niet de oplossing. Maar we moeten wel constateren dat de spanningen oplopen door de ontoegeeflijkheid van de moskee-besturen. Dat bagatelliseren is onverstandig, omdat daarmee de spanningen niet verdwijnen. De meeste Rotterdammers proberen het zelf wel te negeren, maar straks wordt dat met drie van die enorme bouwwerken wel erg moeilijk. Partijen als PvdA, GroenLinks en SP zijn er altijd als de kippen bij om geweld te veroordelen en de ‘schuldige’ aan te wijzen op de rechterflank. Ook schrijvers van stukjes als Francisco van Jole doen daar fanatiek aan mee, zoals hij op zijn weblog bewijst. Al deze mensen vinden dat politici als ik ‘het klimaat scheppen’. Het is erg makkelijk om klaar te staan met de beschuldigende vinger, maar dat lost natuurlijk niets op. Ook de ‘weg met ons’-houding van bovengenoemde partijen lost niets op, daar de onvrede onder de Nederlandse bevolking alleen maar toeneemt.

De ontoegeeflijkheid bij moskeebesturen vertaalt zich in een starre politieke lijn bij diverse politieke partijen, omdat ze veel stemmen halen uit deze groepen. Het is dan ook zeer te betreuren dat de discussie over de bouw van de nieuwe moskee op Zuid niet heeft geleid tot een compromis, al is dat natuurlijk wel heel erg Hollands. Natuurlijk is dat niet mijn ideaalbeeld, maar het zou wel hebben gezorgd voor een gulden middenweg. Het is de ‘linkse’ partijen te verwijten dat deze gulden middenweg niet is opgezocht, maar dat ze de persoonlijke aanval kiezen op collega politici als Pastors en ondergetekende. Dit terwijl velen de kritiek op de financiering en bouwstijl deelden, zelfs in moslimkringen. Hiermee hebben ze gezorgd voor een nog sterkere polarisatie. Volgens mij moeten ze eens nadenken over de bijbelse wijsheid: ‘We zien de splinter in het oog van de ander, maar niet de balk in ons eigen oog’.



Voor meer Rechtsom-columns van de voorzitter van NieuwRechts, Michiel Smit, klik hier

22-02-2006, 14:53


wie neemt die sukkel nog serieus?


22-02-2006, 14:55

Citaat door abdel_malik:
wie neemt die sukkel nog serieus?

Niemand zal Nieuw Rechts of de Groep Wilders nog serieus nemen, het zal altijd een afgang zijn net als de LPF.

22-02-2006, 14:58

Citaat door abdel_malik:
wie neemt die sukkel nog serieus?

hebben al een hoop bier verzet . Politici die zich dronken voeren . Doet me denken aan de PS in de federale kamer.
En die vlag kan je nog gekker zijn

22-02-2006, 14:59



Citaat door abdel_malik:
wie neemt die sukkel nog serieus?


Stelletje onderontwikkelde morons.

22-02-2006, 15:08
De moskee is juist een verrijking voor Nederland.
Mooie bouwwerken, er worden zelfs rondleidingen gegeven je kunt het zien als een museum. Mooi stukje architektiek.

Ik vind het prachtig, de NL bouwstijl is niet zo mooi (op een paar mooie gebouwen na dan) dus dit is alleen maar een toevoeging.

22-02-2006, 15:11
Niet zo paniekerig.

Niemand neemt dat Nieuw rechts toch serieus !

22-02-2006, 15:17
hoe kun je nou nee zeggen tegen zoiets??










22-02-2006, 15:30

Citaat door Wayagher:
De moskee is juist een verrijking voor Nederland.
Mooie bouwwerken, er worden zelfs rondleidingen gegeven je kunt het zien als een museum. Mooi stukje architektiek.

Ik vind het prachtig, de NL bouwstijl is niet zo mooi (op een paar mooie gebouwen na dan) dus dit is alleen maar een toevoeging.

Moskeen zijn in de regel mooie voorbeelden van architectuur. Prachtig.

Maar waarom nu weer gelijk deze zin er bij:


Citaat:


Ik vind het prachtig, de NL bouwstijl is niet zo mooi .


Alles al gezien in Nederland?

22-02-2006, 15:34
Ben bang van niet, aplat.

22-02-2006, 15:36

Citaat door aplat:
Moskeen zijn in de regel mooie voorbeelden van architectuur. Prachtig.

Maar waarom nu weer gelijk deze zin er bij:



Alles al gezien in Nederland?
Over het algemeen gezien ....
al die rijtjeshuizen snappie.

Er zijn wel mooie bouwwerken in NL maar ze zijn zeldzaam.
De Paleizen van koningshuis bijvoorbeeld. Of sommige museums.
Kerken.

22-02-2006, 15:40
Ze zijn gewoon jaloers die balharen.
Ze zien liever een Thunderdome verschijnen met harde kabaal muziek doing doing doing

22-02-2006, 15:41



Citaat door MrMaRouaN:
Ze zijn gewoon jaloers die balharen.
Ze zien liever een Thunderdome verschijnen met harde kabaal muziek doing doing doing
je bedoelt die michiel smit
of shi XTC laboratorium, gelukkig heeft de politie ze de oorlog verkaart.
ze wijken allemaal uit naar belgie
misschien ook een idee voor onze vriend smit

22-02-2006, 15:46
We hebben het hier toch over een stelletje stoere kerels die liever een hakenkruis dan ieder ander kruis aanbidden?

Jullie zijn dit niet van mij gewend, maar dan toch maar even dit: deze kerels mogen ze wat mij betreft direct opknopen en laten hangen. Neo-nazies hebben een nog lager intellect dan een debiele amoebe. Geen woord aan vuil maken en negeren die hap.

Groetjes,
BeertjeBee

22-02-2006, 15:47
Vind dat nederland mooi gebouwen heeft en hoe meer moskeeën hoe mooier nederland wordt.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6