Bekijk volle/desktop versie : ~Iemand die dit begrijpt?~



22-02-2006, 12:38
Ik heb afgelopen dagen een bankafschrift ontvangen van de rekening van mijn vader Allah rahmoe.

Daar hadden ik en hij afgelopen zomer nog geld op gestort voor het water en electriciteit van ons huis.

Nu zag ik op die nieuwe afschrift dat ze zijn banksaldo op 0 hebben gezet! Gewoon alle geld er afgehaald. Ik begrijp dit niet.

Wij hebben zowel de Nederlandse en Marokkaanse overlijdingsakte en de '3adat el warata' daar is een kennis in Marokko mee bezig. (We hebben hier bij het consulaat een machtiging (wakala) opgesteld waarin hij dit kon doen.


Maar is hier iemand die ook zoiets heeft meegemaakt en mij kan vertellen waar het geld nu is en waarom ze zijn banksaldo op 0 hebben gezet?


Ik ben hier zo pissed-off over geworden. Ik kan niet wachten totdat ik naar Marokko kan om die directeur daar aan de tand te voelen!

(Ik en mijn vader hebben niet voor niets met hem gesproken!)

22-02-2006, 12:43


Ik zou daar zeker iemand achter aan laten gaan. Heb je geen familie lid die dat voor je kan regelen en navragen waar het geld is gebleven?

Belachelijk die banken in marokko zeker bank chaabi of niet..

22-02-2006, 12:45

Citaat door TwinkleEye_19:
Ik heb afgelopen dagen een bankafschrift ontvangen van de rekening van mijn vader Allah rahmoe.

Daar hadden ik en hij afgelopen zomer nog geld op gestort voor het water en electriciteit van ons huis.

Nu zag ik op die nieuwe afschrift dat ze zijn banksaldo op 0 hebben gezet! Gewoon alle geld er afgehaald. Ik begrijp dit niet.

Wij hebben zowel de Nederlandse en Marokkaanse overlijdingsakte en de '3adat el warata' daar is een kennis in Marokko mee bezig. (We hebben hier bij het consulaat een machtiging (wakala) opgesteld waarin hij dit kon doen.


Maar is hier iemand die ook zoiets heeft meegemaakt en mij kan vertellen waar het geld nu is en waarom ze zijn banksaldo op 0 hebben gezet?


Ik ben hier zo pissed-off over geworden. Ik kan niet wachten totdat ik naar Marokko kan om die directeur daar aan de tand te voelen!

(Ik en mijn vader hebben niet voor niets met hem gesproken!)
Tjah..marokkaanse banken.
Ik hoop niet dat iemand het heeft opgenomen.
Mijn oom ging een keer informeren hoeveel geld mijn vader rahmahoellah op de bank had en ze vroegen hem hoeveel hij wilde opnemen

22-02-2006, 12:45

Citaat door TwinkleEye_19:
Ik heb afgelopen dagen een bankafschrift ontvangen van de rekening van mijn vader Allah rahmoe.

Daar hadden ik en hij afgelopen zomer nog geld op gestort voor het water en electriciteit van ons huis.

Nu zag ik op die nieuwe afschrift dat ze zijn banksaldo op 0 hebben gezet! Gewoon alle geld er afgehaald. Ik begrijp dit niet.

Wij hebben zowel de Nederlandse en Marokkaanse overlijdingsakte en de '3adat el warata' daar is een kennis in Marokko mee bezig. (We hebben hier bij het consulaat een machtiging (wakala) opgesteld waarin hij dit kon doen.


Maar is hier iemand die ook zoiets heeft meegemaakt en mij kan vertellen waar het geld nu is en waarom ze zijn banksaldo op 0 hebben gezet?


Ik ben hier zo pissed-off over geworden. Ik kan niet wachten totdat ik naar Marokko kan om die directeur daar aan de tand te voelen!

(Ik en mijn vader hebben niet voor niets met hem gesproken!)
Salaam, ik kan je hierbij helaas niet bij helpen, maar vind het echt erg voor je, zou zelf niet weten wat ik zou moeten doen in jou situatie...
Misschien dat je met die bank eff contact op moet nemen met hun en dat ze je alles kunnen uitleggen wat er met die geld is gebeurd, het moet toch ergens naar toe zijn gegaan???

Veel sterkte hiermee.
Nog gecondoleerd met je vader.

Groetjes Doha

22-02-2006, 12:45



Citaat door wittewarda:
Ik zou daar zeker iemand achter aan laten gaan. Heb je geen familie lid die dat voor je kan regelen en navragen waar het geld is gebleven?

Belachelijk die banken in marokko zeker bank chaabi of niet..
Nee, bank commerciale.

Leuke is dat ze nu geen enkele actieve bank hebben in Europa. Dus wil je wat gedaan krijgen, moet je naar Marokko.


Je wilt niet weten wat voor problemen ze ons tot nu toe hebben gebracht en nu hebben ze zelfs het lef om het geld af te pakken!

22-02-2006, 12:46
Dit soort verhalen hoor ik jammer genoeg al te vaak.
Mijn ouders hebben hetzelfde meegemaakt, ons huis is onbewoond en toch werd er iedere mnd 80 euro afgeschreven aan stookkosten
Moeder van een vriendin van mij is totaal 3000 euro kwijt, ze stuurde maandelijks een bedrag naar haar bankreknr, bij aankomst in marokko bleek ze dus 3000 euro te missen, ze is een rechtzak gestart


Twinkel ik wens je veel succes want die zal je nodig hebben

22-02-2006, 12:48
Ik heb er geen verstand van meid, maar zal dit zeker niet laten rusten en de afstand speelt weer een groot rol!!

22-02-2006, 12:56
Sorry meis, kan je helaas niet helpen, heb hier geen ervaring mee.
En iets in el Maghreb regelen?... Dat moet ik nog zien gebeuren...

Allah m3ak.

22-02-2006, 13:01
DIT IS EEN WAARSCHUWING VOOR ONS ALLES DUS kutmarokkanen (ja sorry...maar bewijst weer wat voor een mongolen ze zijn)

kga echt geen bankrekening openen bij hun.Mijn man wou ook nog een marokkaanse bankrekening openen en elke maand geld storten (ze3ma voor om te sparen),...nou kweet genoeg

veel suc6 meid..ik zou echt erachteraan gaan.

22-02-2006, 13:02
Nou volgens mij schrijven die Banken in Marokko van alles en nog wat af, want zo kunnen zij gewoon bedragen afschrijven als er weer eens een inzameling in Marokkoo gaande is.
Dit hebben ze ook bij mijn vader gedaan zijn spaar geld werd steeds minder en sindsdien stort hij geen geld meer op de marokkaanse bank, het zijn allemaal DIEVEN!!

22-02-2006, 13:08
Als je als erfgenaam niet binnen bepaalde hoeveel uur 48 uur volgens mij achter de bankzaken enz aangaat, dan ben je het kwijt, en word er belasting van betaald enzo..

05-03-2006, 18:05
en...? weet je al iets over wie het geld heeft opgenomen?

05-03-2006, 19:19


hla dieven, ze denken, die mens bestaat niet meer dus wij kunnen met het geld lopen????

of is de rekening geblokkeerd? Want dat gebeurt hier in Europa ook

05-03-2006, 19:52
misschien is het geld opgenomen door een familielid