Bekijk volle/desktop versie : [Het Gebed,Het Doodgaan & De Dag Des Oordeels]



21-02-2006, 19:08
Salaam a3leikoem wara7matoellahi wabarakatoe,





Als je dit niet helemaal tot eind leest dan ben jij vast geen moslim. Misschien klinkt het hard maar dat is echt zo lees alles en begrijp ook alles en ga er snel wat aan doen als je verkeerd bezig bent!!!!!



Ook al weet je dit:

LEES mijn broeder/zuster, NEGEREN is een zonde!
WISSEN zonder te lezen is een uitnodiging van sjaitan!
Weer een topic, precies. Neem de tijd, als je niet nu
leest..lees het zo gauw mogelijk, niet denken over paar dagen of expres vergeten, of weer één die komt PREKEN ! Lees....niet stiekem wegklikken, of expres niet lezen, op zn minst lees je, zoniet DE GROETEN VAN SJAITAN!


Mensen dit is geen preek maar een waarschuwing en iets goeds.

Want als je even goed nadenkt weetje dat dit geen onzin is. Ik weet niet of ik er morgen nog ben, jij wel ?
Diegene die bidden MASH'ALLAH...diegene die bidden maar niet
op tijd INSH'ALLAH bid je na het lezen van dese topic wel op tijd (wanneer het mogelijk is )

Allah Subhana Wa Ta'Ala heeft ons opgedragen om 5x per dag te gaan bidden. Dat is een van de 5 zuilen. Er zijn kinderen van 8 jaar die bidden. MASH'ALLAH. Er zijn mensen van onze leeftijd die NIET bidden, die denken...ik doe het later wel, als ik wat ouder ben, VERVLOEKT! Kijk achter je...jij ziet diegene NIET..maar je hebt een Djin een metgezel van sjaitan overal waar je naar toe gaat het volgt je... jij die op je kamer zit en expres niet bid maar wel andere dingen doet? De djin die zit op je schoot..of achter je...jij die expres niet bid omdat je liever even gaat gamen,msnen,tv kijken ,dvd pakken ofzo? De djin die zit naast je en het lacht je uit.., het wacht op de Engel des Doods om uit te nodigen en om je te pakken, geloof me, als het je overkomt ben je
al verloren, maar jij zou toch morgen nog aanwezig zijn?
Wij zijn ze3ma moslims, wie ben ik om te zeggen of je een goede moslim bent of een slechte, ik heb niks te zeggen maar ik mag wel mijn mening uiten. Je bent in MIJN ogen GEEN Moslim als je al niet bid, wat denk je zelf, yesss ramadan ik ben moslim, yess ik drink niet ik ben moslim, yesss ik geloof in Allah ik ben moslim. Yesss ik bid 5x per dag of wanneer ik zin heb, ik ben moslim??
Laat me aub niet lachen, met die gedachten laat je een djin zelfs een paar dagen lang op de grond rollen van het lachen.
Allah Subhana Wa Ta'Ala heeft ons gezegt dat wij HEM moeten aanbidden, en wel 5x per dag en wel op tijd als het mogelijk is.
Dan behoor je tot de gelovige, GELOOF MIJ al geef jij 1 miljoen aan arme kinderen, al help je iemand die in nood is, al doe je elke keer netjes mee met de ramadan, al doe
je altijd goede daden en ga zo maar door, maar je bid NIET??? Exuse me ik durf mijn hand in het vuur te leggen dat je behoort tot de ONGELOVIGE, dan ben je geen moslim, een moslim ben je aan het worden als je al begint te bidden!!. Als je blijft bidden.!!
Ten eerste als je je aangesproken voelt... zou ik VERGEVENIS
vragen aan ALLAH Subhana Wa Ta'Ala. Ik zou tranen laten vloeien voor ALLAH en HEM beloven dat je gaat bidden (als je al kan) en zoniet dan dat je het gaat leren en je DIEP schamen! ALLAH vergeeft wie HIJ wil, en als je echt berouw
toont en het juiste pad volgt dan heb je niets te vrezen........
En het volgende wat je nu gaat lezen zal je hart
OPENEN...of zal je hart PIJN doen. Niet bang zijn...maar lees het...lees het....en zeg: LA ILLAH ILLA ALLAH..OU MOHAMMED RASOULOU ALLAH!!!!!
Met de naam van Allah de Barmhartige, de Genadevolle...


Allah zal de genen die niet bidden of niet op tijd bidden, op 15 manieren straffen.

6 daarvan zijn straffen op deze wereld, 3 bij het doodgaan (sterfbed),

3 in het graf, en 3 wanneer je uit het graf komt (Dag Des Oordeels).


De 6 straffen, waarmee je gestraft word op de wereld:

1- Allah haalt "Barakah" weg van je leven. Hij maakt je
leven korter.

2- Allah haalt de vrede van je gezicht weg. (daar bedoel ik mee, je kan aan iemands gezicht zien of hij een moslim,
is of niet) .
3- Je krijgt voor geen enkele daad die je doet, hoe goed
die daad ook is, geen "Agr".
4- Allah luistert niet naar je Doua's.
5- Allah laat de mensen een afstandje van hem houden.
(vooral de Saali7een"..)
6- Als andere moslims dou’a voor je doen, luistert Allah er ook niet naar.'



De 3 straffen tijdens het doodgaan:
1- Als je dood gaat, dan is ben je alleen; niemand
staat naast jou.

2- Je gaat dood terwijl je vreselijke honger hebt.

3- Je gaat dood terwijl je nog vreselijker dorst hebt.
Ook al geven ze jou al het water op de wereld.


De 3 straffen in het graf:

1- Allah laat jouw graf alsmaar smaller en smaller worden,
totdat al je botten en gewrichten uit de kom vliegen, en dus niet
meer op de juiste plek liggen. (De dode voelt alles in zijn graf).

2- Zijn graf zal vol met vuur uit "Djihanam" zitten.

3- Allah zal een slang op hem afsturen die: "El shogaa3 el Aqra3 " heet. Deze zal je slaan omdat je niet gebeden hebt. Als je
salaat El Fajr niet hebt gebeden, slaat hij jou tot salaat el Dohr. Als je deze ook niet hebt gebeden, gaat hij door tot salaat el Magreb etc.. Bij elke klap die je krijgt, zak je 70 armen lang, diep de grond in.


De 3 straffen op De dag Des Oordeels:

1- Allah stuurt iemand (duivel) op je af, die jou de weg naar Djihanam steeds mooier laat lijken. En dat hij je er vervolgens
makkelijk mee naar toe neemt.

2- Allah zal met woede naar jou kijken.( met 3ain el ghadab&quot. Dan zal jou gezicht huid en vlees er afvallen.

3- Hij krijgt zeer zware straffen.


Als je aangesproken voelt..of bij diegene behoort die niet bid of af en toe bid of expres niet op tijd heb ik doe3a voor je :

Moge Allah je vergeven voor de gemiste dagen en je kracht geven voor het
voortzetten van het gebed, Moge Allah je vergevenis accepteren en je behoeden voor de Bestraffing, Moge Allah je vergeven, Moge
Allah je vergeven, Moge Allah je op het juiste pad houden en
weren van de sjaitan, Amien......



Inshallah heeft dit je ogen,je hart en je ziel geopend en bekijk je dit heel goed en denk erover na, heel goed, wij moslims beginnen schijnheilig te worden, we vinden ons al moslims als we andere dingen vermijden en meedoen met ramadan enzo en niet bidden zoals moslims horen te doen.

Ooit zal de waarheid naar boven komen,mischien morgen..mischien vandaag ,mischien over een uur, mischien over een paar minuten, wie weet, zoals ik zei: ik weet niet of ik er morgen nog ben, en ik weet ook niet of jullie er nog zijn.

21-02-2006, 20:42


salaam alaikoem wa rahamtoeallah wa barakatoe,

Lieve oegtie bedankt voor je mooie woorden ik hoop inshalla dat Allah soebhana wa Ta'la je beloont.
Ik hoop dat er mensen wakker worden na het lezen van jou woorden inshalla.

alaikoem salaam

Je zuster Nora

22-02-2006, 12:40
insha3allah amien zuster...

moge allah jou belonen voor het lezen en reageren amien

27-02-2006, 01:09
oge Allah je vergeven voor de gemiste dagen en je kracht geven voor het
voortzetten van het gebed, Moge Allah je vergevenis accepteren en je behoeden voor de Bestraffing, Moge Allah je vergeven, Moge
Allah je vergeven, Moge Allah je op het juiste pad houden en
weren van de sjaitan, Amien......




inchallah!!!!1

27-02-2006, 01:48


"Als je dit niet helemaal tot eind leest dan ben jij vast geen moslim. Misschien klinkt het hard maar dat is echt zo lees alles en begrijp ook alles en ga er snel wat aan doen als je verkeerd bezig bent"!!!!!

Leuk om mensen op zo 'n manier aan te sporen om het verhaal te lezen..WINKSSS!

Ik heb het verhaal niet gelezen, ben ik nu geen moslim??...astagfirALLAH

27-02-2006, 01:55
wis dit man dit is bullshit

27-02-2006, 02:21
Daliel voor de de 15 bestraffingen GRAAG, want volgens mij klopt dit niet!!

Don't worry, heb het verhaal nog steeds niet gelezen, maar globaal bekeken... ben ik nu al iets MEER moslim???

27-02-2006, 02:35

Citaat door MisssKoezina:
Als je dit niet helemaal tot eind leest dan ben jij vast geen moslim. Misschien klinkt het hard maar dat is echt zo lees alles en begrijp ook alles en ga er snel wat aan doen als je verkeerd bezig bent!!!!!
Hier ben ik gestopt met lezen. Net zoals ik ook altijd die kettingbrieven meteen verwijder.

27-02-2006, 08:13
Assalamoe 3alijkoem wa rahmatoe Allah wa barakatohoe,

Ougtie,

Ik twijfel niet aan jouw Niya en het is juist goed van jouw dat je je broeders en zusters wilt herineren aan de dood, maar er zijn regels om iemand tot niet-moslim te verklaren en ondanks dat moeten wij ons daar niet mee bezig houden.

Als iemand het gebed niet verricht kun je niet meteen zeggen dat hij ongelovig is, deze foute denkwijze had ik vroeger ook, ik snapte ook niet hoe iemand nog kon geloven als hij het gebed niet verrichte, maar naarmate je kennis gaat opdoen heb ik het volgende geleerd.

1. Als iemand het gebed niet verricht, maar het wel erkend en weet dat het verplicht is. En het om een of andere smoesje nalaat, blijft hij moslim want hij erkent het wel en weet dat hij fout zit. Hij zit wel op het randje van imaan en kufr. Hij begaat een grote Ma3sija.

2. Iemand verricht het gebed niet, en gelooft niet dat het gebed verplicht is NA DAT JE HEM BEWIJZEN UIT DE KORAN HEBT LATEN ZIEN, want er zijn nog altijd onwetende mensen die uit onwetendheid praten en pas als je hen bewijzen laat zien ze tot inkeer komen, maar laat je de bewijzen duidelijk zien en hij gelooft nog steeds niet dan heeft die persoon een grote probleem bij Allah, maar het is niet aan ons mensen om mensen tot Kafiers te verklaren, laat dat maar aan de Almachtige over!

Wa3alijkoem Assalaam wa rahmatoe Allah wa baraktohoe,

Soufiane

27-02-2006, 10:00

Citaat door Justsoufiane:
Assalamoe 3alijkoem wa rahmatoe Allah wa barakatohoe,

Ougtie,

Ik twijfel niet aan jouw Niya en het is juist goed van jouw dat je je broeders en zusters wilt herineren aan de dood, maar er zijn regels om iemand tot niet-moslim te verklaren en ondanks dat moeten wij ons daar niet mee bezig houden.

Als iemand het gebed niet verricht kun je niet meteen zeggen dat hij ongelovig was, deze fout maakte ik vroeger ook, ik snapjte ook niet hoe iemand nog kon geloven als hij het gebed niet verrichte, maar naarmate je kennis gaat opdoen heb ik het volgende geleerd.

1. Als iemand het gebed niet verricht, maar het wel erkend en weet dat het verplicht is. En het om een of andere smoesje nalaat, blijft hij moslim want hij erkent het wel en weet dat hij fout zit. Hij zit wel op het randje van imaan en kufr. Hij begaat een grote Ma3sija.

2. Iemand verricht het gebed niet, en gelooft niet het gebed verplicht is NA DAT JE HEM BEWIJZEN UIT DE KORAN HEBT LATEN ZIEN, want er zijn nog altijd onwetende mensen die uit onwetendheid praten en pas als je hen bewijzen laat zien ze tot inkeer komen, maar laat je de bewijzen duidelijk zien en hij gelooft nog steeds niet dan heeft die persoon een grote probleem bij Allah, maar het is niet aan ons mensen om mensen tot Kafiers te verklaren, laat dat maar aan de Almachtige over!

Wa3alijkoem Assalaam wa rahmatoe Allah wa baraktohoe,

Soufiane
salaam alaikoem wa rahmatoeallah wa barakatoe



alaikoem salaam

27-02-2006, 15:51

Citaat door MisssKoezina:
Salaam a3leikoem wara7matoellahi wabarakatoe,





Als je dit niet helemaal tot eind leest dan ben jij vast geen moslim. Misschien klinkt het hard maar dat is echt zo lees alles en begrijp ook alles en ga er snel wat aan doen als je verkeerd bezig bent!!!!!



Ook al weet je dit:

LEES mijn broeder/zuster, NEGEREN is een zonde!
WISSEN zonder te lezen is een uitnodiging van sjaitan!
Weer een topic, precies. Neem de tijd, als je niet nu
leest..lees het zo gauw mogelijk, niet denken over paar dagen of expres vergeten, of weer één die komt PREKEN ! Lees....niet stiekem wegklikken, of expres niet lezen, op zn minst lees je, zoniet DE GROETEN VAN SJAITAN!


Mensen dit is geen preek maar een waarschuwing en iets goeds.

Want als je even goed nadenkt weetje dat dit geen onzin is. Ik weet niet of ik er morgen nog ben, jij wel ?
Diegene die bidden MASH'ALLAH...diegene die bidden maar niet
op tijd INSH'ALLAH bid je na het lezen van dese topic wel op tijd (wanneer het mogelijk is )

Allah Subhana Wa Ta'Ala heeft ons opgedragen om 5x per dag te gaan bidden. Dat is een van de 5 zuilen. Er zijn kinderen van 8 jaar die bidden. MASH'ALLAH. Er zijn mensen van onze leeftijd die NIET bidden, die denken...ik doe het later wel, als ik wat ouder ben, VERVLOEKT! Kijk achter je...jij ziet diegene NIET..maar je hebt een Djin een metgezel van sjaitan overal waar je naar toe gaat het volgt je... jij die op je kamer zit en expres niet bid maar wel andere dingen doet? De djin die zit op je schoot..of achter je...jij die expres niet bid omdat je liever even gaat gamen,msnen,tv kijken ,dvd pakken ofzo? De djin die zit naast je en het lacht je uit.., het wacht op de Engel des Doods om uit te nodigen en om je te pakken, geloof me, als het je overkomt ben je
al verloren, maar jij zou toch morgen nog aanwezig zijn?
Wij zijn ze3ma moslims, wie ben ik om te zeggen of je een goede moslim bent of een slechte, ik heb niks te zeggen maar ik mag wel mijn mening uiten. Je bent in MIJN ogen GEEN Moslim als je al niet bid, wat denk je zelf, yesss ramadan ik ben moslim, yess ik drink niet ik ben moslim, yesss ik geloof in Allah ik ben moslim. Yesss ik bid 5x per dag of wanneer ik zin heb, ik ben moslim??
Laat me aub niet lachen, met die gedachten laat je een djin zelfs een paar dagen lang op de grond rollen van het lachen.
Allah Subhana Wa Ta'Ala heeft ons gezegt dat wij HEM moeten aanbidden, en wel 5x per dag en wel op tijd als het mogelijk is.
Dan behoor je tot de gelovige, GELOOF MIJ al geef jij 1 miljoen aan arme kinderen, al help je iemand die in nood is, al doe je elke keer netjes mee met de ramadan, al doe
je altijd goede daden en ga zo maar door, maar je bid NIET??? Exuse me ik durf mijn hand in het vuur te leggen dat je behoort tot de ONGELOVIGE, dan ben je geen moslim, een moslim ben je aan het worden als je al begint te bidden!!. Als je blijft bidden.!!
Ten eerste als je je aangesproken voelt... zou ik VERGEVENIS
vragen aan ALLAH Subhana Wa Ta'Ala. Ik zou tranen laten vloeien voor ALLAH en HEM beloven dat je gaat bidden (als je al kan) en zoniet dan dat je het gaat leren en je DIEP schamen! ALLAH vergeeft wie HIJ wil, en als je echt berouw
toont en het juiste pad volgt dan heb je niets te vrezen........
En het volgende wat je nu gaat lezen zal je hart
OPENEN...of zal je hart PIJN doen. Niet bang zijn...maar lees het...lees het....en zeg: LA ILLAH ILLA ALLAH..OU MOHAMMED RASOULOU ALLAH!!!!!
Met de naam van Allah de Barmhartige, de Genadevolle...


Allah zal de genen die niet bidden of niet op tijd bidden, op 15 manieren straffen.

6 daarvan zijn straffen op deze wereld, 3 bij het doodgaan (sterfbed),

3 in het graf, en 3 wanneer je uit het graf komt (Dag Des Oordeels).


De 6 straffen, waarmee je gestraft word op de wereld:

1- Allah haalt "Barakah" weg van je leven. Hij maakt je
leven korter.

2- Allah haalt de vrede van je gezicht weg. (daar bedoel ik mee, je kan aan iemands gezicht zien of hij een moslim,
is of niet) .
3- Je krijgt voor geen enkele daad die je doet, hoe goed
die daad ook is, geen "Agr".
4- Allah luistert niet naar je Doua's.
5- Allah laat de mensen een afstandje van hem houden.
(vooral de Saali7een"..)
6- Als andere moslims dou’a voor je doen, luistert Allah er ook niet naar.'



De 3 straffen tijdens het doodgaan:
1- Als je dood gaat, dan is ben je alleen; niemand
staat naast jou.

2- Je gaat dood terwijl je vreselijke honger hebt.

3- Je gaat dood terwijl je nog vreselijker dorst hebt.
Ook al geven ze jou al het water op de wereld.


De 3 straffen in het graf:

1- Allah laat jouw graf alsmaar smaller en smaller worden,
totdat al je botten en gewrichten uit de kom vliegen, en dus niet
meer op de juiste plek liggen. (De dode voelt alles in zijn graf).

2- Zijn graf zal vol met vuur uit "Djihanam" zitten.

3- Allah zal een slang op hem afsturen die: "El shogaa3 el Aqra3 " heet. Deze zal je slaan omdat je niet gebeden hebt. Als je
salaat El Fajr niet hebt gebeden, slaat hij jou tot salaat el Dohr. Als je deze ook niet hebt gebeden, gaat hij door tot salaat el Magreb etc.. Bij elke klap die je krijgt, zak je 70 armen lang, diep de grond in.


De 3 straffen op De dag Des Oordeels:

1- Allah stuurt iemand (duivel) op je af, die jou de weg naar Djihanam steeds mooier laat lijken. En dat hij je er vervolgens
makkelijk mee naar toe neemt.

2- Allah zal met woede naar jou kijken.( met 3ain el ghadab&quot. Dan zal jou gezicht huid en vlees er afvallen.

3- Hij krijgt zeer zware straffen.


Als je aangesproken voelt..of bij diegene behoort die niet bid of af en toe bid of expres niet op tijd heb ik doe3a voor je :

Moge Allah je vergeven voor de gemiste dagen en je kracht geven voor het
voortzetten van het gebed, Moge Allah je vergevenis accepteren en je behoeden voor de Bestraffing, Moge Allah je vergeven, Moge
Allah je vergeven, Moge Allah je op het juiste pad houden en
weren van de sjaitan, Amien......



Inshallah heeft dit je ogen,je hart en je ziel geopend en bekijk je dit heel goed en denk erover na, heel goed, wij moslims beginnen schijnheilig te worden, we vinden ons al moslims als we andere dingen vermijden en meedoen met ramadan enzo en niet bidden zoals moslims horen te doen.

Ooit zal de waarheid naar boven komen,mischien morgen..mischien vandaag ,mischien over een uur, mischien over een paar minuten, wie weet, zoals ik zei: ik weet niet of ik er morgen nog ben, en ik weet ook niet of jullie er nog zijn.
asalamoealikoem oegti...echt mooi dat je dat zo verteld want ik krijg er allemaal rellingen van al bid ik dus wel en probeer ik zo goed mogelijk te zijn....ik zal het insallah doorgeven aan de mensen die ik ken en hopen dat die dus wel wakker zullen worden..insallah..