Bekijk volle/desktop versie : Spw of Scw dringend jullie hulp nodig



20-02-2006, 21:26
Salanoe 3laikoem,

inshallah verkeren jullie allen in goeie staat
ik Had een vraag,ik zit te twijfelen tussen de opleiding Spw of Scw...
Ik wil inshallah een opleiding waar ik in contact kom met jongeren,dus geen kinderen onder de 12 jaar....

Ik heb begrepen dat ik dan scw moet doen,maar nu is mijn vraag dus of je dan vakken krijgt zoals gym,zwemmen,zingen etc...

Dus kan iemand mij inshalah wat vertellen over de opleiding Scw...(Over stage,vakken,etc..

Heel erg bedankt allemaal

20-02-2006, 21:48


hoi meid,

Ik kan je vertellen hoe het zit met SPW niv.4 Activiteitenbegeleiding/woonbegeleiding, maar scw daar weet ik niks van.
Ik heb de vakken gekregen:

muziek (instrumenten en zang)
drama ( rolspel)
zwemmen niet
sport en spel
en veel andere creatieve bezigheden. Gelukkig zijn de meeste leerlingen vrouwen we hebben in totaal maar drie mannen in de klas (zij werken in de gevangenis als bewakers) dus dat kan je ook doen als je de richting van woonbegeleiding volgt

ik hoop je een beetje geholpen te hebben.

succes

20-02-2006, 21:54
heel erg bedankt lieverd,

En moet je in de eerste jaar stage lopen,zoja,is het dan verplicht om dat met kinderen te doen onder de 12 jaar dus basisschool?

En betreft sport,moet je dan sport kleding aan hebben?
en zang,wat moet je daar precies doen,zingen...is het idlos ofso?

maar heel erg bedankt

21-02-2006, 19:06

Citaat door ghouraba:
heel erg bedankt lieverd,

En moet je in de eerste jaar stage lopen,zoja,is het dan verplicht om dat met kinderen te doen onder de 12 jaar dus basisschool?

En betreft sport,moet je dan sport kleding aan hebben?
en zang,wat moet je daar precies doen,zingen...is het idlos ofso?

maar heel erg bedankt
Ik zit zelf momenteel in het derde jaar SPW4 (laatste jaar) en ik moest niet in het eerste jaar stage lopen. (ik weet niet hoe dat nu zit, kan zijn dat er nu andere regels zijn)

2de en 3de jaar moest ik 800 uur stage lopen per schooljaar, en dat mocht niet in de kinderopvang tenzij het een speciale opvang is (voor gehandicapten of kinderen met een leerachterstand). Verder maakt de leeftijd niks uit, als het doelgroep maar relevant is.

Wat betreft sport, Je kan evt. gym kleding voor het gebruiken maar was bij mij op school geen vereiste.
muziek: We deden oefening in de klas zoals, op maat klappen enz, Je kreeg wat opdrachten om wat uit te zoeken over verschillende muziek stijlen. En je moest de klas een liedje aan je klasgenoten leren. Waar het nou om gaat is dat je kan begeleiden en je hoeft zelf geen noot te kunnen zingen ofzo.

nou succes! als je nog iets wilt weten dan geef je maar een gil aaaaaaaaaaaaaaaai haha