Bekijk volle/desktop versie : teleurgesteld :(



19-02-2006, 23:44
salaam
ik ben een beetje teleurgesteld ik heb 2 recepten voor koekjes overgenomen, heb die gemaakt, maar zijn beiden mislukt! nomaal gezien ben ik een handige in de keuken, ik heb echt geen 'bakhandicap', maar die koekjes zijn niet gelukt. daarom had ik twijfels over ingrediënten en hoeveelheden.

groetjes Innez

19-02-2006, 23:53


welke recepten zijn het? en hoe zijn ze mislukt?

20-02-2006, 00:39

Citaat door sushimon:
welke recepten zijn het? en hoe zijn ze mislukt?
Ik ging effe kijken welke het waren lieve sushimon, het zijn toevallig recepten die jij hebt geplaatst: zwitserse roomboterkoekjes en chocolade sigaren.
Ik weet niet wat er precies mis ging, ik vond het al in het begin n beetje raar dat in die zwitserse roomboterkoekjes geen bakpoeder in moet. die zien er in ieder geval niet uit zoals de foto die jij hier presenteert. en de chocolade sigaren?? ik weet het niet precies..

groetjes Innez en bedankt voor je reactie

20-02-2006, 15:34
De recepten komen uit een boek die ik pas gekocht heb, over het algemeen lukt het me aardig goed, ik heb ff nagekeken en ik heb het goed overgetypt. Het plaatje was ook niet van die koekjes, was tijdelijk had ik onder erbij vermeld, daarom zagen ze ook niet zo uit.

hmm.. ik heb net samen met mijn moeder die zwitsere boterkoekjes gemaakt, nog steeds zonder bakpoeder en zo zien ze eruit:


en mijn moeder zegt dat het beter is om een half zakje bakpoeder erbij te doen. dan rijzen ze zeker..ik zal het in het recept aanpassen, dank je voor de tip.

en die chocoladesigaren... ik weet niet welke je bedoelt, dus kan ik het niet testen.. dus als je wilt reageren, hoe die precies heten..

20-02-2006, 15:39


daarnaast heb ik even nagekeken in het boek: de koekjes zijn volgens de roermethode gemaakt, het vet en suiker worden geroerd tot een zachte massa. Daarna de eieren en droge ingredienten steeds kleine beetjes erbij en dan moeten de eieren ook nog op kamertemperatuur zijn. Niet dat je er wat aan hebt nu, maaar misschien dat je het weer eens wilt proberen en de boter moet ongezouten zijn.