Bekijk volle/desktop versie : help, wil informatie over scheiden.



17-02-2006, 11:35
selaam wa3lejkoem broeders en zusters

als eerst hoop ik dat jullie in goede gezondheid en imaan verkeren.
met mij gaat het niet zo best maar elhamdoelilah.

het zit namelijk zo ik zal het in het kort vertellen want het is een lang en ingewikkeld verhaal. ik ben bij me man weg gehaald door me ouders, de reden daarvan is dat er ruzies zijn in de familie terwijl het ergste van alles is dat IK EN ME MAN GEEN PROBLEMEN hebben dus ik wil heel graag terug en me man wil me ook heel graag terug alleen ik weet niet wat ik moet doen en er hebben zo veel mensen met me ouders gesproken niks heeft geholpen.

wat ik nu zelf denk dat als ik met stukken uit de koran kom en dat tegen me vader zeg dat hij er misschien van wakker gaat worden. kunnen jullie mij hierbij helpen zodat ik met me ouders kan praten.
kennen jullie iemand die veel weet over een scheiding een imaam of zo dan zou ik heel graag in contakt mee willen komen.

het laatste wat ik wil is scheiden van deze man ik ben machteloos.
ik wilde zelfs gewoon weg gaan naar me man maar ik werd onderdruk gezet door me famillie dus ik kon geen kant op het enige wat helpt is de juiste woorden uit de koran.


ik hoop zo snel mogelijk van jullie te horen want het heeft haast.

djazak allhoe gair alvast voor al jullie moeite.

selaam wa3lejkoem broeders en zusters

17-02-2006, 11:38


selaam wa3lejkoem broeders en zusters


mail me eventueel prive als je een telefoon nummer hebt van iemand waar ik terecht kan.

djazak allajoe gair

selaam wa3lejkoem

17-02-2006, 11:50
salamoe alaikoum

Je ouders hebben het recht niet om je van je man te scheiden als je getrouwd bent en bij hem woont. Ik versta het niet om eerlijk te zijn ik denk dat ze je dwingen om te scheiden terwijl de scheiding slecht is in de islam en het als laatste middel wordt gezien als het echt niet anders kan.

maha salama zuster ik ga zoeken of ik iets vind in de koran over het scheiden van een man en vrouw.

17-02-2006, 15:26
Salaam zuster inde islam,

Als je man goed voor je zorgt en hij houdt zich aan de Islam dan hebben de ouders het recht niet om jou van hem te laten scheiden denk ik en Allah weet het beter.

Ik wens jou veel sterkte in deze moeilijk tijden.