Bekijk volle/desktop versie : Ja, we gaan er op vooruit.



Pagina's : [1] 2

17-02-2006, 00:45
'Zorgpremie volgend jaar 10 procent hoger'

Uitgegeven: 16 februari 2006 20:43
Laatst gewijzigd: 16 februari 2006 21:25

DEN HAAG - Het Centraal Planbureau (CPB) verwacht dat de premies voor de zorgverzekering volgend jaar met meer dan 10 procent stijgen. Het CPB heeft dat aan het kabinet gemeld, zo bevestigen ingewijden donderdag berichtgeving van RTL Nieuws.

Dit jaar, het eerste jaar van de nieuwe zorgverzekering, bedraagt de premie gemiddeld ongeveer 1038 euro. In 2007 kan die premie volgens het CPB oplopen tot 1160 euro.




Verwacht

Een stijging van de premies werd al verwacht. Door de stevige concurrentie hebben zorgverzekeraars dit jaar de premie zo aantrekkelijk mogelijk proberen te houden om zoveel mogelijk klanten te trekken.

Via de zorgtoeslag worden lage inkomens gecompenseerd voor hogere zorgpremies. Midden- en hoge inkomens niet. Een hogere zorgtoeslag betekent een financiële tegenvaller voor het kabinet.

Groenlinks

GroenLinks is ontstemd over de hogere premies. De oppositiepartij wil dinsdag tijdens het mondelinge vragenuur in de Tweede Kamer opheldering vragen aan minister Hoogervorst (Volksgezondheid).

http://www.nu.nl/news/676690/30/%27Zorgpremie_volgend_jaar_10_procent_hoger%27.htm l

Wie zei dat ook alweer?

17-02-2006, 03:06


Gaat goed met dit land.

17-02-2006, 09:34
Waarom focust iedereen zich telkens alleen op de stijgende zorgpremie en gaat dan lopen klagen?Je moet het nettoplaatje zien. Alle lasten en inkomsten bij elkaar optellen en dan kun je zien of je voor- of achteruit gaat. Er zijn ook dingen goedkoper geworden namelijk.
Mijn zorgpremie is bv. van 45 euro naar 105 euro gegaan. Toch houd ik netto per maand meer over nu.

17-02-2006, 15:00

Citaat door sjanghai:
Waarom focust iedereen zich telkens alleen op de stijgende zorgpremie en gaat dan lopen klagen?Je moet het nettoplaatje zien. Alle lasten en inkomsten bij elkaar optellen en dan kun je zien of je voor- of achteruit gaat. Er zijn ook dingen goedkoper geworden namelijk.
Mijn zorgpremie is bv. van 45 euro naar 105 euro gegaan. Toch houd ik netto per maand meer over nu.
Dat geldt niet voor iedereen. Ik ben er € 110,-- op achteruit gegaan.

17-02-2006, 15:01



Citaat door Focus1:
Dat geldt niet voor iedereen. Ik ben er € 110,-- op achteruit gegaan.
Gemiddeld is er dus niets veranderd ;-)
Sorry, da's flauw

17-02-2006, 15:18

Citaat door nesher1:
vreemd verhaal.
Als je werkt en je hebt een beetje behoorlijk inkomen betaalt je baas 6,5% van maximaal 30.000 Euro ofwel 1950 Euro.

Jij betaalt daar belasting over, maximaal 52% is :1014 Euro
Je betaalt ook nog de standaardpremie van pakweg 1200 Euro dus tesamen 2200 Euro.

Als je er 110 Euro per maand op achteruit gaat is dat 1320 Euro per jaar.

Ofwel in het verleden betaalde jij 2200-1320 = 880 Euro per jaar.
Als dat waar is heb je jaren geprofiteerd van mensen zoals ik die meer dan 2000 Euro per jaar hebben betaald !

Nog los van het feit dat je ruim 100 euro per jaar meer heffingskorting krijgt, dat de OZB gehalveerd wordt...

Wie jou gelooft krijgt van mij een fiets en is gek.
Of je begrijpt niets van je loonstrookje en liegt er maar wat op los.

Telegraafvolk......
Ik werk niet, ik heb een weduwenpensioen. Over dit pensioen wordt nu 4,4 %belasting betaald, wat vroeger niet het geval was. Dit wordt niet gecompenseerd.
Heffingskorting krijg ik niet. Hoeveel ik van die belasting terugkrijg weet ik pas volgend jaar.

Voorheen betaalde ik aan het ziekenfonds € 65,-- per maand.

De 6.5% van de ANW wordt wel gecompenseerd.

Ik heb een dochtertje van 5. Mijn man is een maand na haar geboorte verongelukt.

Over jonge weduwen heeft Hoogervorst niet nagedacht.

17-02-2006, 15:31
De enige die hiervan profiteren zijn diegene met voorheen een PARTICULIERE ziekenfondsverzekering.

Zo is de premie voor de kinderen nu komen te vervallen per 1 jan, zijn deze dus gratis meeverzekerd en wordt er honderden euro's bespaard door deze gezinnen.

Lekker eerlijk zorgstelsel weer.....

Ach,...wij besparen als gezin wel weer zo'n € 360 per maand maar eerlijk vind ik het niet..

17-02-2006, 15:36

Citaat door nesher1:
Dit is duidelijk !
Als je meer dan 25000 Euro krijgt zit je inderdaad in het... hoekje. Geen zorgtoeslag, wel de 100 Euro heffingskorting en de OZB vermindering.
Maar je hebt gelijk, ik zit als pre-pensioener in het zelfde schuitje maar gelukkig verdient mijn echtgenote praktisch niets dus voor haar betaal ik alleen de nominale premie. Effect is dat wij er als gezin (ruim) op vooruit gaan.
jij niet, zoals je het uitlegt klopt het.

De mensen die er het meest op achteruitgaan zijn de echtparen die AOW krijgen plus allebei een behoorlijk pensioen.

6,5% van de AOW, 4,4% van het pensioen (tot 30.000 Euro) en twee keer de nominale premie.

wat jou betreft neem ik mijn eerdere woorden terug. Je hebt gelijk.
(misschien heb je dan wel een beetje te weinig betaald in het verleden maar dat is even besides the point)
OK, excuses aanvaard.

Voorheen telde een weduwenpensioen niet mee voor het ziekenfonds of particulieren verzekering. Daar kan ik niets aan doen, zo was de wet.


Je gelooft me, dus de fiets is voor jou.

17-02-2006, 15:39
Gisteren ging ik naar de cinema olé-ola
U weet wel met zo’n doek en een camera olé-ola
En wat ik daar zag heeft me blij gemaakt olé-ola
Wat ik daar zag heeft mij diep geraakt olé-ola
Ik zag de grootvader van Prince en die leidde daar een kerkdienst olé-ola
O mensen, mensen, dat was nog eens en kerkdienst olé-ola
niet zoals hier, waar menige uitgescheten kruidenier
op zondagochtend met natgekamde haren en een wezenloos
grijs kostuum komt luistern naar een mummelende pastoor olé-ola
neenee het was een stel uitgelaten zwarte apen
en de zotste stond vanvoor olé-ola

Het ging vooruit..ver vooruit
Het ging vooruit..ver vooruit
Het ging vooruit..ver vooruit
Het ging verbazend goed vooruit

Hij bouwde er op…bouwde er op

Met zoveel vuur..bouwde er op
Met zoveel stijl..bouwde er op
Hij bouwde er op..bouwde er op
Ooww, het bloed spatte in m’n kop

Hij bouwde er op… bouwde er op
Hij bouwde er op… bouwde er op
Hij bouwde er op… bouwde er op
Ooww, het bloed spatte in m’n kop

Het was de liefde..liefde voor
Het was de liefde..liefde voor
Het was de liefde..liefde voor
De liefde voor muziek

En toen dacht ik beminde gelovigen:

Waarom zijn de blanken zoveel bekakter dan de zwarten, olé-ola
Speelt de beschaving ons werkelijk zoveel parten. olé-ola
Zwijg me van de laatste kutgroep uit Engeland, olé-ola
Spreek me liever van Tina Turner haar onderkant olé-ola
Zwijg me van de gasten die goed kunnen zuipen olé-ola
Ge moest eens zien hoe ze ’s nachts naar hun WC pot toe kruipen olé-ola

Trek me uit de Vlaamse klei
Geef me een drummer en maak me blij

En geef me vuur..geef me vuur
En geef me vuur..geef me vuur
Nee geen lucifer natuurlijk
Maar passie elk uur

Het was de liefde..liefde voor
Het was de liefde..liefde voor
Het was de liefde..liefde voor
De liefde voor muziek

17-02-2006, 16:36

Citaat door Focus1:
'Zorgpremie volgend jaar 10 procent hoger'

Uitgegeven: 16 februari 2006 20:43
Laatst gewijzigd: 16 februari 2006 21:25

DEN HAAG - Het Centraal Planbureau (CPB) verwacht dat de premies voor de zorgverzekering volgend jaar met meer dan 10 procent stijgen. Het CPB heeft dat aan het kabinet gemeld, zo bevestigen ingewijden donderdag berichtgeving van RTL Nieuws.

Dit jaar, het eerste jaar van de nieuwe zorgverzekering, bedraagt de premie gemiddeld ongeveer 1038 euro. In 2007 kan die premie volgens het CPB oplopen tot 1160 euro.




Verwacht

Een stijging van de premies werd al verwacht. Door de stevige concurrentie hebben zorgverzekeraars dit jaar de premie zo aantrekkelijk mogelijk proberen te houden om zoveel mogelijk klanten te trekken.

Via de zorgtoeslag worden lage inkomens gecompenseerd voor hogere zorgpremies. Midden- en hoge inkomens niet. Een hogere zorgtoeslag betekent een financiële tegenvaller voor het kabinet.

Groenlinks

GroenLinks is ontstemd over de hogere premies. De oppositiepartij wil dinsdag tijdens het mondelinge vragenuur in de Tweede Kamer opheldering vragen aan minister Hoogervorst (Volksgezondheid).

http://www.nu.nl/news/676690/30/%27Zorgpremie_volgend_jaar_10_procent_hoger%27.htm l

Wie zei dat ook alweer?
Ik als student ga er ook niet echt op vooruit hoor
110 euro per maand is niet niks voor een student die ook nog andere maandelijkse lasten heeft en die ook nog eens GEEN baan heeft.

17-02-2006, 16:39

Citaat door miriam_1912:
Ik als student ga er ook niet echt op vooruit hoor
110 euro per maand is niet niks voor een student die ook nog andere maandelijkse lasten heeft en die ook nog eens GEEN baan heeft.
Hoe het met studenten zit weet ik niet. Een neef van mij (student) heeft een speciale studentenverzekering afgesloten. Die kost hem € 86,-- per maand.

17-02-2006, 16:52

Citaat door Focus1:
Hoe het met studenten zit weet ik niet. Een neef van mij (student) heeft een speciale studentenverzekering afgesloten. Die kost hem € 86,-- per maand.
Zilveren kruis zou dat kunnen zijn maar die hadden veel addertjes onder t gras zitten vandaar dat ik die niet heb afgesloten.

17-02-2006, 17:01


Ik vind het niet erg dat de aardgasbaten voornamelijk worden gebruikt voor het aflossen van de staatsschuld.

Ik vind het niet erg dat topambtenaren veel te veel geld krijgen voor veel te weinig prestaties. Als 2e kamerleden voor de zoveelste keer vinden dat ze te weinig verdienen (in de jaren 80 gaven ze zichzelf al 100% opslag). Nu weer 30% meer geld krijgen, terwijl CAO's worstelen over tienden van procenten.

Ik vind het niet erg dat ambtenaren wèl met hun 55e met pensioen kunnen, terwijl van ieder ander wordt verwacht dat die na hun 65e doorwerken.

Ik vind het nogal erg dat minister de Geus vindt dat mensen van 50 jaar en ouder makkelijker moeten kunnen worden ontslagen. Want het is zo zielig voor de werkgevers dat ze een gouden handdruk moeten geven volgens de kantonrechterformule.
Als HIJ zelf zou worden ontslagen via een motie van wantrouwen, DAN is zijn wachtgeld (100%) natuurlijk tot zijn dood geregeld. Want IEDEREEN moet zich aanpassen aan de verhardende samenleving, maar HIJZELF natuurlijk niet ...

Maar als minister Hoogervorst keer op keer beweert dat NIEMAND er op ACHTERUIT gaat met de privatisering van de zorg, dan dient deze man toch met pek en veren uit Nederland getrapt te worden.
Dit gaat natuurlijk ook weer niet gebeuren. Een hand krijgt ie niet van mij. Misschien een fluim tussen zijn ogen.

17-02-2006, 17:11

Citaat door Tat twam asi:
Ik vind het niet erg dat de aardgasbaten voornamelijk worden gebruikt voor het aflossen van de staatsschuld.

Ik vind het niet erg dat topambtenaren veel te veel geld krijgen voor veel te weinig prestaties. Als 2e kamerleden voor de zoveelste keer vinden dat ze te weinig verdienen (in de jaren 80 gaven ze zichzelf al 100% opslag). Nu weer 30% meer geld krijgen, terwijl CAO's worstelen over tienden van procenten.

Ik vind het niet erg dat ambtenaren wèl met hun 55e met pensioen kunnen, terwijl van ieder ander wordt verwacht dat die na hun 65e doorwerken.

Ik vind het nogal erg dat minister de Geus vindt dat mensen van 50 jaar en ouder makkelijker moeten kunnen worden ontslagen. Want het is zo zielig voor de werkgevers dat ze een gouden handdruk moeten geven volgens de kantonrechterformule.
Als HIJ zelf zou worden ontslagen via een motie van wantrouwen, DAN is zijn wachtgeld (100%) natuurlijk tot zijn dood geregeld. Want IEDEREEN moet zich aanpassen aan de verhardende samenleving, maar HIJZELF natuurlijk niet ...

Maar als minister Hoogervorst keer op keer beweert dat NIEMAND er op ACHTERUIT gaat met de privatisering van de zorg, dan dient deze man toch met pek en veren uit Nederland getrapt te worden.
Dit gaat natuurlijk ook weer niet gebeuren. Een hand krijgt ie niet van mij. Misschien een fluim tussen zijn ogen.

17-02-2006, 18:36

Citaat door Tat twam asi:
Ik vind het niet erg dat ambtenaren wèl met hun 55e met pensioen kunnen, terwijl van ieder ander wordt verwacht dat die na hun 65e doorwerken..
Wat een onzin. Ambtenaren gaan helemaal niet met hun 55e met pensioen. Hooguit geldt dat voor enkele beroepen, zoals brandweermannen of ambulancebroeders.


Citaat door Tat twam asi:
Ik vind het nogal erg dat minister de Geus vindt dat mensen van 50 jaar en ouder makkelijker moeten kunnen worden ontslagen. Want het is zo zielig voor de werkgevers dat ze een gouden handdruk moeten geven volgens de kantonrechterformule.
Ik vind dat wel erg.


Citaat door Tat twam asi:
Als HIJ zelf zou worden ontslagen via een motie van wantrouwen, DAN is zijn wachtgeld (100%) natuurlijk tot zijn dood geregeld. Want IEDEREEN moet zich aanpassen aan de verhardende samenleving, maar HIJZELF natuurlijk niet ... ..
Hij heeft die wachtgeldregeling niet zelf bedacht. Bovendien is het zeer onwaarschijnlijk dat De Geus van plan is om de rest van zijn leven werkloos thuis te blijven zitten na zijn werk als minister.



Citaat door Tat twam asi:
Maar als minister Hoogervorst keer op keer beweert dat NIEMAND er op ACHTERUIT gaat met de privatisering van de zorg, dan dient deze man toch met pek en veren uit Nederland getrapt te worden.
Dit gaat natuurlijk ook weer niet gebeuren. Een hand krijgt ie niet van mij. Misschien een fluim tussen zijn ogen.
Minister Hogervorst heeft NOOIT beweerd dat niemand er op achteruit gaat. Integendeel. Het kabinet is er heel duidelijk over geweest. GEMIDDELD zou men er op voor uit gaan. Maar kleine specifieke groepen (zoals focus1) zouden wel achteruit gaan, zeiden ze duidelijk!

Pagina's : [1] 2