Bekijk volle/desktop versie : 5 jarig relatie en nu ben ik het zat...

Pagina's : 1 [2] 3

08-05-2003, 10:49
he meid 5 jaar is niet niks, ik zou er goed over nadenken want iedereen heeft zijn positieve en negatieve kanten, denk er goed over na voor dat je dadelijk spijt gaat krijgen. je bent trouwens niet voor niks 5 jaar met hem gebleven, het klikte wel anders ben je niet zo lang samen. misschien wil je meer misschien ben je het zat zo en wil je verder, trouwen of zo, misschien ben je bang voor het huwelijk, heb je daar weleens aan gedacht kan ook, want jullie hebben toch gezegd na 5 jaar trouwen we, in ieder geval ik wens je veel geluk en succes met je keuze.
maar volg je hart dat is het beste alleen jij kan deze keuze maken.

THINK BEFORE YOU ACT

08-05-2003, 10:55

Citaat:
Origineel gepost door MAGRIBIA123
he meid 5 jaar is niet niks, ik zou er goed over nadenken want iedereen heeft zijn positieve en negatieve kanten, denk er goed over na voor dat je dadelijk spijt gaat krijgen. je bent trouwens niet voor niks 5 jaar met hem gebleven, het klikte wel anders ben je niet zo lang samen. misschien wil je meer misschien ben je het zat zo en wil je verder, trouwen of zo, misschien ben je bang voor het huwelijk, heb je daar weleens aan gedacht kan ook, want jullie hebben toch gezegd na 5 jaar trouwen we, in ieder geval ik wens je veel geluk en succes met je keuze.

THINK BEFORE YOU ACT
Thanx!

08-05-2003, 21:03
na 5 jaar kom je erachter?
denk goed na misschien is hij de ware niet?

10-05-2003, 02:46

Citaat:
Origineel gepost door Noena
Mensen...

Ik heb een relatie van 5 jaar en zeg heel eerlijk..IK WIL MET HEM NIET MEER VERDER!!!

Tenminste laat ik het zo zeggen..We hadden afspraken over onze studie en hadden/hebben alles helemaal uitgedacht..Wij gaan na 5 jaar pas trouwen...5 jaar is natuurlijk best lang en dan kan je een persoon best goed gaan leren kennen.. nou moet ik zeggen dat hij een heleboel leuke en goeie kanten heeft maar er zijn een hoop dingen die mij aan hem doen walgen..Zijn wil is wet!..Wat is er nu precies met me aan de hand?..Ben ik op hem uitgekeken?..Of is dit een moment fase?...Wat is dit?..Ik hou van hem maar tegerlijkertijd heb ik vreemde gedachtes..
5 Jaar en je hebt hem nog niet leren kennen. En nu na 5 jaar ermee kappen en jezelf verdriet aandoen. Daarom heeft Allah relaties voor het huwelijk verboden.

12-05-2003, 12:12

Denk heel goed na....
Bedenk je heel goed dat als je met die gast gaat trouwen, dat je er in dit wereldlijke leven en in het hiernamaals mee getrouwd zal zijn.
Zoals de marokkaanse gezegde zegt: Allahomma mjaat tafkiera oula taktie3a bielmkas --> beter 100 keer nadenken dat 1 keer met de schaar knipper.

Bespreek dit heel goed met je ouders en kom tot een uitslag die jou het meest aanstaat.

Succes....
Thalla,
BintElmagreb.

13-05-2003, 11:38
salem
het is normaal dat een man zegt dat zijn wil zijn wet is... dat wilt elke man, okeej je wilt hem niet meer dat kan... maar ik denk dat je eerlijk tegen jezelf kan zijn en tegen hem want uiteindelijk als je hem echt niet wilt dan is het zover kunnen er problemen ontstaan ik hoop insallah dat het goed komt en dat hijzelf er ook begrip voor heeft dat hij van je houd en dat hij daarvoor wil veranderen want in een relatie/huwelijk komt altijd ruzie geloof me is het niet nu dan is het later...
ik hoop dat ik je heb geholpen
beslama

13-05-2003, 19:29
Ik heb ook een vij jarig relatie net achter de rug van de zomer heb ik het uitgemaakt......Ik heb het uitgemaakt omdat hij na onze verloving begon te veranderen dingen mij flikken en dan verwachten dat ik het slik en nog veeeeeeeeel meer dingen...In dit soort situaties ben jij de enige die het juiste advies voor je zelf weet voor te leggen, want dan sta je zeker in je schoenen en dan is dat je beslissing wat je gaat nemen. Ik hoop voor je dat het in ieder geval voor jullie beide een gunstig oplossing zal worden!!!!

14-05-2003, 12:11
meid... ik denk dat het normaal is... ik bedoel kom op je hebt het toch 5 jaar met hem uitgehouden iets heeft julllie toch bij mekaar gehouden.... ik zou zeggen dont give up je hebt ups en downs...... na regen komt zonneschijn toch???

14-05-2003, 12:39
tja ik denk om eerlijk te zijn dat het een momentfase is ik bedoel als die persoon echt zo erg is dan ga je niet 5 jaar met hem je bent nu gewoon erg serieus met hem en hij met jou hij weet al waarschijnlijk dat jullie het leven samen zullen delen en daardoor is ie gewoon zo mischien moet je erover praten met hem want ik denk dat ie alltijd al zo is geweest zoiets zit in je of niet zoja dan is het je nooit eerdr opgevallen en kan je er zeker vanuitt gaan dat het een momentsfase is want 5 jaar meid gooi dat niet zomaar weg je bent al zover gekomen succes

14-05-2003, 18:34
Als je 5 jaar met iemand hebt dan kom je ook heel moeilijk van die genen af !! na zo'n lange tijd speelt gewening een hele grote rol !! als het uit is zal je momenten hebben dat je naar hem gaat verlangen omdat je op een gegeven moment toch alleen kan voelen. Het is ook heel moeilijk om met iemand anders wat te beginnen ,omdat je geen zin hebt om dat hele trajact in de begin fase mee te maken en bovendien ga je iedereen waarvan je denkt leuk te vinden ,vergelijken met je ex waar je al zo lang verkering hebt gehad !!! dan kan iedereen in eerste instatie zwaar tegen vallen !!
Wat ook niet werkt als je beslist om het uit te maken ,is elkaar nog regelmatig te zien en te spreken ....dat zal het alleen maar moeilijker maken en wat vaak gebeurt is dat je dan alleen aan de leuke momenten van jullie relatie te denken ...en voor je het weet ,zit je weer met elkaar opgeschept en daarna zie je weer gelijk in waarom je het uit hebt gemaakt !! en om eerlijk te zijn .............alleen jij zelf kan beslissen of het goed is of fout is om het uit te maken ,ik denk dat je aan advies niks hebt van iemand anders !! ik denk dat de belangerijkste vraag is ,om te beslissen of je het bij hem wil blijven is .....Kan je in je veder leven ,leven met zijn slechte kanten .....want geloof me ...het is vaak een illusie om te denken dat mensen te gunste van iemand anders kan veranderen !! en als je met zijn slechte eigenschappen kan leren leven ...dan zou je bij hem kunnen blijven en genieten van zijn goede eigenschappen !! anders .....zou je een groot punt achter moet zetten ...en je zal soms denken dat je een hele periode van je leven hebt verspilt !! maar het is niet zo .....ik denk dat je heel veel dingen hebt geleert van een realtie van 5 jaar .....je weet nou iniedergeval wat je wel en niet wil ...!! ...oeeeeeeeeeeeeeeeeeeeef ......ik heb heb ook zon relatie gehad ......en heb er grijze haren van gekregen .....ik blijf vaak aan haar denken .....maar ik heb er vrede mee dat het nooit wat gaat worden !! maar zoals ik eerder zei .......het blijft jou beslissing!!

15-05-2003, 23:27

Citaat:
Origineel gepost door Rabiya
Salam ,

Allereerst weet je natuurlijk wel dat je geen enkele man zult tegenkomen die alles positief heeft zoals jij dat wilt. Je moet je afvragen of zijn negatieve kanten zwaarder wegen of zijn positieve.
Je moet je ook afvragen wat heeft gemaakt dat je het met hem 5 jaar hebt volgehouden. Als je vind dat je niet meer verliefd bent, dan moet je wel weten dat verliefdheid bijna altijd overgaat en houden van komt er in de plaats. Je zegt dat jouw vriend dominant is, maar is hij dat na 5 jaar pas geworden of was hij dat het eerste jaar dat jem leerde kennen ? Heeft jouw vriend ook belangrijke goede eigenschappen . ik vind trouwens wat bazigheid man-eigen, bijna alle mannen hebben dat, alleen de ene man meer dan de ander.

Vind je je vriend met je verstand niet meer leuk of ook niet meer met jouw hart? Bijna alle meisjes gaan vaak enorm twijfelen als ze op het punt staan te gaan trouwen, ze gaan zich dan afvragen of ze er wel goed aandoen met hem te trouwen? Ze vragen zich dan af of ze wel echt toe zijn aan een huwelijk? En of het wel voor 100% is met die persoon. Dus wat twijfels zijn normaal.

Je schrijft verder niet dat je vriend gebruikt, drinkt of vreemdgaat of niet werkt en verslaafd is aan cafe-bezoek of jouw geestelijk of lichamelijk mishandelt

Luister naar jouw hart en volg jouw hart zou ik zeggen, maar vergeet je verstand niet

Groeten,
Rabiya

17-05-2003, 01:33
Salaam suster..

Heel slatig parket waar je in zit. Ik kan je heel goed begrijpen...ik heb zelf in zon sitiatie gezeten.maar dan bedoel ik letterlijk..zij wilde op eens niet meer...en dat na 9 jaar en kids...(wilde is een lang verhaal maar goed)...

Ik begreep het ook niet..maar feit was ..het was zo..ik heb me er wel 3 jaar voor ingezet..maar iik merkte toch dat het niet ging...uit eindelijk strand het..

Wat is er denk ik gebeud..mensen groeien..en veranderen zowie zo..Voor en na het huwlijk..Iemand zei al..verliefdheid wordt liefd en degelijke..dat klopt..maar even goed..kun je van elkaar groeien..soms heeft een van jullie het niet door...maar de ander heeft de fout gemaakt om dat zelf te verwerken en de ander niet in te lichten zeg maar..en ja na 5 jaar zal het wel duidelijk genoeg twijfels voor jouw hebben verzameld dat je denk..ja er is toch meer...het bestaat toch echt... Ik raad iedereen aan die dat heeft aan toch te gaan praten..en de andere in je gemist te laten mee groeien en te herstelen wat er te herstel is.. Dat geeft de andere ook de kans om zelf te groeien in wat jij nu mist..En zodoen meer op jouw afgestemd raakt. Dat is ook de manier waarop het normaal gaat..Door te ruzien..of kibelen .of hoe je het noemt leer je van..en over elkaar.Want zodra je een maal het grote woord er uit gegooie hebt..naar de ander dan is er geen weg terug..reden is dan verloren energie..

ik heb het ook gepobeerd...maar op een geven moement had ik de volgende stelling..

Als je partner je meer kan bieden op het gebied van geloof..((( dus ook al zijn dat dingen die hij je verboden heeft..)..dan is het zonde want als je kijkt wil allah je elleen maar beschermen..is het juist het omgekeerd..doet hij je juist van het pad afgaan dan kan je beter uit elkaar gaan..(hard maar zo is het)..

Van alle regeltje die Allah heeft gemaakt is scheiden het minst geliefd bij hem..maar toch heeft hij de mens die oplossing geven..

Ik zou zeggen..laat Allah je de weg wijzen..in dergelijk tijden is dat de oplossing

28-12-2010, 01:43

5 jaar en je weet niet of je wel met hem wilt trouwen..?

het antwoord lijkt mij dan nee. je weet dat je met hem wilt trouwen als je de rest van je leven met hem voor je ziet, als je twijfelt is het altijd nee. het is ook niet dat de bruiloft bij jou voor de deur staat en misschien dat soort cold feet hebt.

28-12-2010, 01:45

Citaat door Laat-je:
We zijn inmiddels 8 jaar verder. Ik ben bang dat je hier geen antwoord op zult krijgen.

oh damn, tfoe heeft die ene huppelkut deze topic ook ge-upt?

28-12-2010, 01:58

Citaat door Laat-je:
Nee dat was ik.

huppelkut

Pagina's : 1 [2] 3