Bekijk volle/desktop versie : privacy



Pagina's : [1] 2 3 4

16-02-2006, 19:11
Hey meiden,
Ik was op een andere topic aan het mee discussieren. Een dame zei, dat er door haar ex-schoonzus niet werd opengedaan. Dus ik reageer er vervolgens zo op: Misschien kwam je wel op een ongewenst tijdstip en daarom wilde ze de deur niet openen. Dit is voor mij volstrekt logisch. Want in de weinige tijd die ik heb, ben ik zeer gesteld op mijn privacy. Mijn vrije tijd wil ik graag spenderen met mijn man en ik. En daarnaast horen natuurlijk de bezoekjes naar mijn ouders en schoonvader.
Dus bij ons geldt, als wij niet op de hoogte zijn gehouden van eventueel bezoek, dmv telefoon, dan openen wij de deur niet. In sommige gevallen, openen we wel, maar we zeggen hierbij wel, dat hij/zij een beetje op het verkeerde moment komt. Dit doen we niet bij iedereen...dat moge duidelijk zijn.
Op dat andere discussiepunt, wordt ik dan uitgemaakt voor Nederlander....
Nou is mijn vraag: Begrijpen jullie onze denkwijze of vinden jullie mij ook een ongastvrije Hollander??

16-02-2006, 19:14


nou als er iemand aan belt doe ik altijd open ongeacht wie t is en bij ons staat de deur altijd open
ongeacht in welke situatie we zijn

16-02-2006, 19:17
maar ik begrijp je wel hoor

16-02-2006, 19:20
Ik doe altijd open en geef mensen nooit het gevoel (laat staan zeggen) dat ze op het verkeerde moment zijn gekomen. Stel dat jij een keer onverwacht langs iemand gaat (je moeder/schoonmoeder ofzo) en ze laten je weten dat ze eigenlijk geen behoefte aan je bezoek hadden, hoe zou je je voelen?



Maar aan de andere kant: niemand komt bij mij langs zonder te zeggen, iedereen belt eerst van tevoren en doordeweeks komt bijna nooit iemand, iedereen werkt zelf.

16-02-2006, 19:22



Citaat door nova:
Hey meiden,
Ik was op een andere topic aan het mee discussieren. Een dame zei, dat er door haar ex-schoonzus niet werd opengedaan. Dus ik reageer er vervolgens zo op: Misschien kwam je wel op een ongewenst tijdstip en daarom wilde ze de deur niet openen. Dit is voor mij volstrekt logisch. Want in de weinige tijd die ik heb, ben ik zeer gesteld op mijn privacy. Mijn vrije tijd wil ik graag spenderen met mijn man en ik. En daarnaast horen natuurlijk de bezoekjes naar mijn ouders en schoonvader.
Dus bij ons geldt, als wij niet op de hoogte zijn gehouden van eventueel bezoek, dmv telefoon, dan openen wij de deur niet. In sommige gevallen, openen we wel, maar we zeggen hierbij wel, dat hij/zij een beetje op het verkeerde moment komt. Dit doen we niet bij iedereen...dat moge duidelijk zijn.
Op dat andere discussiepunt, wordt ik dan uitgemaakt voor Nederlander....
Nou is mijn vraag: Begrijpen jullie onze denkwijze of vinden jullie mij ook een ongastvrije Hollander??
aan de ene kant vind je wel een beetje nederlands, vooral als er iemand aanbelt je doet open en je zegt, dat ze op het verkeerde moment komen.
dat zou ik niet durven. en ik vind het ook een beetje hard. ik zou het ook niet leuk vinden als er op die manier op mij gereageert word als ik ergens op bezoek ga.

maar daarentegen stel ik diegene wel altijd van te voren op de hoogte als ik ergens op bezoek ga.
en ten 2e begrijp ik je aan de andere weer wel, want ik hou ook absoluut niet van bezoek die zich niet van te voren heeft aangekondigd. je hebt je plannen dan al gemaakt, en dan komt er nog iemand aankakken.
nee daar hou ik ook niet van.

16-02-2006, 19:23
Dankjewel dat je me begrijpt....maar ik vind dat mensen echt veel te snel oordelen. Ik studeer fulltime. Ik heb daarnaast een bijbaantje. Mijn man werkt fulltime. Hij studeert daarnaast nog eens parttime. Het huishouden hebben we gelukkig goed verdeeld. We gaan natuurlijk op bezoek naar zijn vader en mijn ouders. En voor je het weet is je week al om...en dan kom je erachter, dat je je eigen man bijna niet hebt gezien, door drukte....

16-02-2006, 19:27
Als ik bij iemand op bezoek ga, dan bel ik altijd van tevoren. En als ik iemand niet heb kunnen bereiken, dan ga ik gewoon niet. Maar mensen, mijn man en ik hebben alleen Nederlandse vrienden, dus die begrijpen het wel, als ik Nederlands (zoals een paar mensen dat noemen) reageer. Ik zou zoiets niet doen, bij mijn eigen moeder.., maar die woont ook 100 km verderop.

16-02-2006, 19:28

Citaat door nova:
Dankjewel dat je me begrijpt....maar ik vind dat mensen echt veel te snel oordelen. Ik studeer fulltime. Ik heb daarnaast een bijbaantje. Mijn man werkt fulltime. Hij studeert daarnaast nog eens parttime. Het huishouden hebben we gelukkig goed verdeeld. We gaan natuurlijk op bezoek naar zijn vader en mijn ouders. En voor je het weet is je week al om...en dan kom je erachter, dat je je eigen man bijna niet hebt gezien, door drukte....
ja dat begrijp ik helemaal.
ik begrijp ook heel goed dat je baalt als er dan onverwachts iemand aanbelt, en dat je denkt pffffffffffff daar heb ik nu echt geen zin in!!

maar ik zou het alleen niet zo in het gezicht durven zeggen.
aan de ene kant zou ik ook wel willen dat ik wat meer durfde op dat gebied.
gewoon lekker straight to the point.
ik ben iemand die snel bang is om iemand te kwetsen.

16-02-2006, 19:33

Citaat door Sardina:
ja dat begrijp ik helemaal.
ik begrijp ook heel goed dat je baalt als er dan onverwachts iemand aanbelt, en dat je denkt pffffffffffff daar heb ik nu echt geen zin in!!

maar ik zou het alleen niet zo in het gezicht durven zeggen.
aan de ene kant zou ik ook wel willen dat ik wat meer durfde op dat gebied.
gewoon lekker straight to the point.
ik ben iemand die snel bang is om iemand te kwetsen.
ik ook

maar dat wil ik afleren

iemand tips

16-02-2006, 19:34
Hey Sardina, zo was ik in het begin ook. Ik durfde nooit wat te zeggen. Toen we net getrouwd waren, werd het huis bij ons plat gelopen. Ik begreep er niets van. Ik had geen idee hoe ik dit moest stoppen. Ik was het van huis uit ook niet gewend om te zeggen, dat ik niet heb gerekend op iemand en al andere plannen had.
Totdat ik een keer een schoonzus van mijn man aantrof in ons huis. Ze had de sleutels van ons huis voor noodgevallen. Toen ik haar vroeg, wat ze in ons huis deed en of er iets aan de hand was, antwoorde ze heel laconiek...: Ja ik wilde wat cd's lenen. Toen was voor mij de maat vol. Ik heb haar toen duidelijk gemaakt, dat die sleutel voor noodgevallen was en niet voor cd's. Sindsdien hebben mijn man en ik de afspraak gemaakt...we geven duidelijk aan, wanneer iemand wel gewenst is en wanneer niet. We gingen er zelf aan onderdoor en daar hadden we op een gegeven moment geen zin in.

16-02-2006, 23:18
iedereen is welkom, maar natuurlijk is het niet altijd fijn als er onverwachts bezoek komt, vooral als je bezig bent met grote schoonmaak, dan komt het werk er niet van of als je gewoon lui bent en hele dag in je pyama rondloopt en opeens staat je schoonzus ofzo voor de deur

16-02-2006, 23:38
nouh....eerlijk vind ik het erg onbeleefd om ongastvrij te zijn...soms heb ik oo kgeen zin in bezoek maar laat ik ze toch komen, zo heb ik dat van thuis ook meegekregen, deur stond altijd open voor iedereen...

maar jah ik wete niet hoe het zal zijn als ik getrouwd ben...ik denk eerlijk gezegd niet dat het gaat veranderen...

maar jah ieder zijn eigen gewoontes toch

17-02-2006, 14:12



Citaat door nova:
Hey Sardina, zo was ik in het begin ook. Ik durfde nooit wat te zeggen. Toen we net getrouwd waren, werd het huis bij ons plat gelopen. Ik begreep er niets van. Ik had geen idee hoe ik dit moest stoppen. Ik was het van huis uit ook niet gewend om te zeggen, dat ik niet heb gerekend op iemand en al andere plannen had.
Totdat ik een keer een schoonzus van mijn man aantrof in ons huis. Ze had de sleutels van ons huis voor noodgevallen. Toen ik haar vroeg, wat ze in ons huis deed en of er iets aan de hand was, antwoorde ze heel laconiek...: Ja ik wilde wat cd's lenen. Toen was voor mij de maat vol. Ik heb haar toen duidelijk gemaakt, dat die sleutel voor noodgevallen was en niet voor cd's. Sindsdien hebben mijn man en ik de afspraak gemaakt...we geven duidelijk aan, wanneer iemand wel gewenst is en wanneer niet. We gingen er zelf aan onderdoor en daar hadden we op een gegeven moment geen zin in.
Ik ben het helemaal met je eens. Wij hadden in het eerste jaar van onze trouwen precies het zelfde meegemaakt. Het was net open huis bij ons. we aten nooit alleen en elke weekend van vrijdag tot zondag was er wel iemand te logeren. Onze nood sleutel werd ook gebruikt om binnen te komen als wij weg waren.

Toen was de maat helemaal vol en hebben wij ook onze grenzen gesteld. Nu moeten ze bellen voordat ze langs kunnen komen en ik zeg net zo makkelijk dat wij geen tijd hebben en soms dat ik geen zin heb.

in het begin werd daar heel veel kretiek op gegeven, maar nu zijn ze er aan gewend. alleen krijgen we soms van die steekjes onder water, maar ik doe net of ik indischdoof ben.

17-02-2006, 14:18
Ik heb de luxe dat ik de bel kan uitzetten... dit begon met als m'n dochterje ging slapen... de bel is zooo hard dat ie haar wekt en hij kan niet zachter dus dan maar uit... als ik niemand verwacht.. dan staat de bel gewoon uit.. m'n schoonzussen die overigens niet in de buurt wonen weten dit en bellen van te voren als ze willen komen.

17-02-2006, 14:18

Citaat door hartstocht:
Ik ben het helemaal met je eens. Wij hadden in het eerste jaar van onze trouwen precies het zelfde meegemaakt. Het was net open huis bij ons. we aten nooit alleen en elke weekend van vrijdag tot zondag was er wel iemand te logeren. Onze nood sleutel werd ook gebruikt om binnen te komen als wij weg waren.

Toen was de maat helemaal vol en hebben wij ook onze grenzen gesteld. Nu moeten ze bellen voordat ze langs kunnen komen en ik zeg net zo makkelijk dat wij geen tijd hebben en soms dat ik geen zin heb.

in het begin werd daar heel veel kretiek op gegeven, maar nu zijn ze er aan gewend. alleen krijgen we soms van die steekjes onder water, maar ik doe net of ik indischdoof ben.
juist niet doen alfo je doof bent... en dan weer lekker straight to the piont

ik heb nu wel praten maar zelf doe ik t niet

Pagina's : [1] 2 3 4