Bekijk volle/desktop versie : een nederlands meisje

Pagina's : [1] 2

19-05-2002, 21:15
dat jullie zo denken is jullie mening ik wil alleen zeggen dat het niet hoeft en dat krikken zit ook een kern van waarheid in jullie goed recht! maar bij mij is het niet zo hij heeft mij niet gekrikt !!!! ik zowel respect voor mezelf als voor hem op dat gebied!!!! mischien ligt het ook aan mij door mijn stiefvader die is ook een maroc en ik heb heel veel respect voor hem

20-05-2002, 11:29

Waarom reageer jij twee dezelfde berichtjes op twee verschillende topics......................je hebt je punt al duidelijk gemaakt meid, we geloven je als je zegt dat je hem niet krikt..................maar nu moet je mij ook geloven als ik zeg: "Die tijd komt nog wel".

20-05-2002, 11:34
dat zal mischien wel komen zoals dat bij iedereen gebeurd maar ja wanneer?? hij zou bij mij nog wel ff mogen wachten
en van die 2 berichtjes was een foutje kan gebeuren

20-05-2002, 12:10
Luiste meid, wat ik nu ga zeggen zal heel bot klinken, maar je moet mij ook begrijpen. De meeste Nederlandse meiden zijn echt niet geaccepteerd door de familie, ook al komen sommige binnen bij hun Marokkaanse vriendjes, de ouders hebben er echt grote problemen mee. De reden hiervoor is dat de ouders in het hiernamaals niet alleen voor de zonden van henzelf worden gestraft, maar ook voor bepaalde zonden van hun kinderen. Een van die zonden is als hun kinderen met een niet-moslima trouwen of samenwonen. De ouders worden door Allah verantwoordelijk gehouden voor het feit dat zij hun kinderen de islamitische regels niet goed genoeg hebben oaangeleerd.

Een islamitische man mag echter wel trouwen met een niet-moslima INDIEN (en die indien is zeer belangrijk, want de meeste Marokkaanse mannen willen die nog wel eens vergeten) ZIJ EEN RELIGIE BELIJD, HETZIJ JODENDOM, KHATHOLICISME ETC... EN DAT ZIJ DEZE RELIGIE MET HART EN ZIEL EN OP EEN STRAKKE MANIER BELIJD (nee, dus niet 1x in het jaar met kerstmis naar de kerk of als er iemand dood gaat een keertje een kaarsje aansteken) ........EN INDIEN HIJ TIJDENS HUN HUWELIJK ER ALLES AAN DOET OM HAAR TE BEKEREN TOT DE ISLAM, HIERDOOR KRIJGT HIJ NAMELIJK EL ACHJER (je kunt dit vergelijken met de bonuspunten bij de Appie Heijn, alleen dan zijn het bonuspunten bij ALLAH). Als zij zich niet wil bekeren moet hij haar scheiden, anders heeft hij slechts Mohsia (dit zijn grote zonden).

Voor jullie is geloof iets heel abstracts, jullie zijn voornamelijk atheistisch hebben geen tradities, cultuur, strakke normen en waarden, en geen wij-gevoel. Wij moslims zijn een eenheid, dat maakt ons anders dan andere religies en de rest van de hele wereld. OOk al hebben we regelmatig onze verschillen of conflicten of roddelen we wel eens over elkaar. Zodra er iets gedaan wordt in de wereld tegen een moslim (bijv. in het midden-oosten, 11 sept etc.) zijn wij in een klap weer een eenheid en staan we klaar voor elkaar.

Dat is iets wat de wereld beangstigd,het is tevens een gevoel wat een niet moslim nooit kan begrijpen en wat ie nooit kan voelen en waar die nooit tussen kan komen.........................Ook al heb je tig Marokkaanse vriendje gehad, ben je 100 keer naar Marokko geweest of ga je al sinds de kleuterschool met Marokkanen om. Het is het geloof wat ons wereldwijd tot elkaar brengt.

20-05-2002, 12:19

het klinkt helemaal niet bot ik ben juist blij dat je eerlijk bent en ik weet ook dat je in zekere zin gelijk hebt!!! maar ja mijn gevoel voor hem veranert daar toch niet zomaar 123 mee
en ik weet ook dat hij waarschijnlijk niet met mij zal trouwen en ik weet ook dat ik daar heel vel verdriet van zal hebben maar ja daarom kan ik wel genieten van de tijd die wij nu samen doorbrengen! en wat er ook gebeurd ik hou van hem en zal bergip voor zijn keuze hebben en die van zijn ouders ongeacht of dat met of zonder mij is!! en zal er altijd voor hem en zijn zusjas zijn!!! en mijn stiefvader zal hierin ook een belangrijke rol spelen door het mij allemaal uit teleggen en mij proberen te steunen hij heeft mij ook al gewaarschuwd!

21-05-2002, 14:42
ik heb veel bewondering voor wat jij hebt gedaan, maar toch duurde het 2 jaar voor je die beslissing hebt genomen! als ik het zou over wegen wil ik natuurlijk wel eerst zeker weten of hij wel voor mij zal kiezen, omdat je het doet voor het geloof maar toch ook zeker voor een groot gedeelte voor de man van wie je houdt!
wat ik graag wil weten of je geen enkel ogenblik spijt hebt gehad en wat vonden je ouders ervan?
alvast bedankt

21-05-2002, 14:48
No offense naar niemand. Maar je neemt toch geen geloof aan om je vriend c.q. man. Je doet dat toch omdat je erin GELOOFT. Ik bedoel je koopt misschien eerder de ene jurk dan de andere omdat je man een voorkeur uitspreekt.....maar geloof is toch iets HEEL anders. Dat mag toch NEVER de achterliggende gedachte zijn????

21-05-2002, 16:43
Ik ben het wel met Safira eens............De Islam is niet iets wat je even tussen het eten en de afwas door kan praktiseren. Je hele leven draait erom. Bij iedere stap die een moslim/a neemt denkt ze eerst na of ze wel de juiste en meest islamitisch verantwoorde stap zet. En jij zegt in je verhaal dat je 3 jaar een relatie hebt met je vriend en dat je nu moslima bent geworden. Ik zal de laatste zijn die dat in twijfel zal trekken en ik heb oook zeer zeker bewondering voor je, maar als je zegt dat je moslima bent, maar je hebt aan de andere kant wel weer een vriend (wat al niet islamitisch verantwoord is), tevens zul je vast en zeker een sexuele band met hem hebben, met alle gevolgen van dien............dit is ook niet islamitisch verantwoord. Dus als je echt een moslima wil zijn moet je die band verbreken en zorgen dat hij volgens de officiele weg jouw tot zijn vrouw wil nemen.

Kijk ik ben zelf natuurlijk ook realistisch, want de meeste Marokkaanse meiden hebben ook een vriend voordat ze gaan trouwen. Ik wijs je echter alleen maar op de feiten, omdat ik van mening ben dat we daar allemaal als moslims zijnde rekening mee moeten houden. (iedereen heeft namelijk wel eens een zonde begaan, daar zijn we mensen voor, het is juist de kunst de almachtige om vergiffenis te vragen)

Ik bedoel maar te zeggen dat als je voor de Islam gaat moet je dat doen omdat je heilig in Allah gelooft en de regels en wetten die hij ons heeft gegeven als een leidraad beschouwen. Een hele simpele vraag die je jezelf kan stellen is: "Ben je bereid om te sterven voor de islam, indien ooit nodig, of niet?"..............De meeste moslims zien het als een eer te sterven in de naam van Allah . En als je daartoe bereid bent ben je al een heeeeeeeeel eind op weg.

21-05-2002, 16:55
salaam aleikoum AlQuds,

ik heb alleen even een vraagje, geen commentaar!
hoe kun je aan iemand vragen die nog niet heeft gevoeld wat het is om een moslim/a te zijn en niet weet hoe prachtig het leven als een moslim/a is en vooral nog niet ervaren heeft hoe Machtig en Barmhartig en Meelevend Allah is, of hij of zij zou willen sterven voor de Islam. die gevoelens komen pas later bij je, mits je daar al over nadenkt.
maar in eerste instantie moet je toch eerst Allah hebben 'aangevoeld' en de regels van de Islam leren te accepteren en weten wat je op moet geven en wat niet, want pas als je dit kan ben je zover jezelf totaal aan Allah te onderwerpem, laat staan voor Hem te sterven.
dus om dat in dit stadium zoals zij zit al aan haar te vragen lijkt mij onmogelijk voor haar om te beantwoorden!
nou, dat was het alweer .

wa salaam

21-05-2002, 16:56
ps.

of had je het niet tegen angel1? dan neem ik mijn woorden weer terug hoor!

21-05-2002, 16:58
nou je hebt zelf kunnen zien hoe snel ze een antwoord heeft kunnen geven. En ze is nu al een jaar moslima, dan mag ik toch wel hopen dat je de kennis en inzicht en zelfs het warme gevoel dat de islam je geeft hebt kunnen voelen. je hoeft echt niet tien jaar moslima te zijn, voordat je kan weten of je will sterven voor hem.

21-05-2002, 16:59
nee inderdaad ik had het niet tegen angel1, dus we zijn het eens met elkaar.

21-05-2002, 17:12

salaam,

ok dan, k neem mn woorden terug en hou verder mn grote hihi.
ben trots op je kleintje18, dat je je zo hebt overgegeven aan onze Heer de Barmhartige! en je hebt wel geluk met je ouders zeg, hemdoeLeh!!!

wa salaam

21-05-2002, 23:27
nou ik heb echt veel respect voor je keuze en wens je nog veel sucses met je vrien (man) en dat jullie heel gellukkig met elkaar worden! ik weet nog niet helemaal of dit alllemaal voor mij is weggelegd al vind ik het een mooi geloof ! maar door al jullie reactied heb ik wel iets om over na te denken en om over te praten met mijn vriend (en zijn moeder) hoop ik dank julliewel lots of love Angel

23-05-2002, 18:51
hey kleintje18, bedankt voor je steun en je reacties terug! ik heb dit alles al aan mijn vriend laten zien en als zijn moeder terug is gaan we er met ze drieen over praten! ik hoop dat we eruit komen
lots of love angel

Pagina's : [1] 2