Bekijk volle/desktop versie : Trouwen met een moslimman die het niet zo breed heeft..



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

15-02-2006, 19:49
Salaam oelaikom,

Dames en heren mogen ook reageren, hoe denken jullie over trouwen met iemand die het niet zo breed heeft..in bedoel dan in ''extreme'' mate dus bijvoorbeeld dat hij de huur niet kan betalen dus bij je schoonouders wonen..

15-02-2006, 19:52


Ik denk dat ik dit nooit zou doen. Ik hoop dat ik in de toekomst inscha'allah een goed werk zal hebben om m'n gezin te ondersteunen. Intrekken bij de familie lijkt me eerder zoeken naar problemen...

Wasalaam aleikoum

15-02-2006, 20:00

Citaat door Doesn't_matter:
Salaam oelaikom,

Dames en heren mogen ook reageren, hoe denken jullie over trouwen met iemand die het niet zo breed heeft..in bedoel dan in ''extreme'' mate dus bijvoorbeeld dat hij de huur niet kan betalen dus bij je schoonouders wonen..
Alikum salaam,

als hij maar als goed moslim leeft zodat er rijkdom in zijn hart leeft!!

Je kunt zonder huis, zonder geld en zonder welke materiele zaken dan ook. Maar zonder Allah, Sobhanahoe wa Ta'ala, ben je reddeloos verloren..

15-02-2006, 20:06

Citaat door Hanifah:
Alikum salaam,

als hij maar als goed moslim leeft zodat er rijkdom in zijn hart leeft!!

Je kunt zonder huis, zonder geld en zonder welke materiele zaken dan ook. Maar zonder Allah, Sobhanahoe wa Ta'ala, ben je reddeloos verloren..
Asalaam ou aleikom,

Ik wil even een ding duidelijk maken, een huis valt niet onder de materiale zaken maar onder de primaire levensbehoeften en zeker in deze tijd...

Zelf zou ik dat niet doen...Het brengt heel veel probelemen met zich mee en deze wereld zit al vol met problemen waar je je mee bezig kan of moet houden...

Groetjes....

15-02-2006, 20:12



Citaat door Hanifah:
Alikum salaam,

als hij maar als goed moslim leeft zodat er rijkdom in zijn hart leeft!!

Je kunt zonder huis, zonder geld en zonder welke materiele zaken dan ook. Maar zonder Allah, Sobhanahoe wa Ta'ala, ben je reddeloos verloren..
grote woorden moet ik zeggen... vraag me af of je dit wel meent.

15-02-2006, 20:22

Citaat door Doesn't_matter:
Salaam oelaikom,

Dames en heren mogen ook reageren, hoe denken jullie over trouwen met iemand die het niet zo breed heeft..in bedoel dan in ''extreme'' mate dus bijvoorbeeld dat hij de huur niet kan betalen dus bij je schoonouders wonen..
Volgens mij is het wel verplicht dat een moslimman zijn gezin kan onderhouden. Hij is verantwoordelijk/beschermer van zijn gezin.

15-02-2006, 20:28

Citaat door Akhlaaq:
Volgens mij is het wel verplicht dat een moslimman zijn gezin kan onderhouden. Hij is verantwoordelijk/beschermer van zijn gezin.
daliel?

15-02-2006, 20:33
je zult je af moeten vragen waarom ie niet werkt...

15-02-2006, 20:35
als hij echt bezig is om werk te zoeken waarom dan niet trouwen ?

15-02-2006, 20:36
Abu_hamza hij werkt wel maar hij verdient niet genoeg om de huur mee te betalen..omdat hij bijvoorbeeld zijn school nog aan het afmaken is. (is niet bij mij het geval hoor maar vraag het gewoon uit nieuwsgierigheid)

15-02-2006, 20:39

Citaat door anash:
grote woorden moet ik zeggen... vraag me af of je dit wel meent.
haha. Story of my life.

Allah, Sobhanahoe wa Ta'ala, kent mijn hart.

Alles hier is vergankelijk behalve je geloof. Dus je hebt niets nodig behalve je geloof. Er zijn momenten geweest dat ik alles kwijt was en mijn leven niet zeker was. Het enige wat ik had waren de woorden la illaha ilAllah. Ik voelde mij rijk en voldaan.

15-02-2006, 20:41

Citaat door anash:
daliel?
Dat de man verplicht is zijn gezin te onderhouden?

15-02-2006, 20:43



Citaat door anash:
Ik denk dat ik dit nooit zou doen. Ik hoop dat ik in de toekomst inscha'allah een goed werk zal hebben om m'n gezin te ondersteunen. Intrekken bij de familie lijkt me eerder zoeken naar problemen...

Wasalaam aleikoum
Insha Allah, wat nou als je zo verliefd bent dat je niet kan wachten?

15-02-2006, 20:44

Citaat door Hanifah:
Alikum salaam,

als hij maar als goed moslim leeft zodat er rijkdom in zijn hart leeft!!

Je kunt zonder huis, zonder geld en zonder welke materiele zaken dan ook. Maar zonder Allah, Sobhanahoe wa Ta'ala, ben je reddeloos verloren..
Salaam aleikoem je hebt helemaal gelijk.

15-02-2006, 21:00
Hoe kan het toch dat deze situatie mij bekend voor komt..

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8