Bekijk volle/desktop versie : Ok een relatie is haram. MAAR ?!



Pagina's : [1] 2 3 4

05-05-2003, 21:15
Ok een relatie is haram.

Maar vertel eens : hoe weet je welke persoon geschikt is voor je ?

Vertrouwen op je intuitie .... maar dat is niet altijd feilloos

Vroeger of zelfs nu soms werden mannen en vrouwen gewoon aan elkaar gekoppeld. Persoonlijk vind ik het geen oplossing: vb m'n ouders, héél vaak denk ik dat die personen echt niet bij mekaar passen.

Ik plaats dit bericht omdat ik hier soms lees dat een relatie haram is en dan heb ik zoiets van : 'Hoe gaan die mensen ooit bij de juiste persoon terechtkomen ?'

Wanneer je met elkaar omgaat dan heb je op z'n minst de kans om die persoon te leren kennen en weet je hoe die persoon aanvoelt (figuurlijk/letterlijk, kies maar )


Het huwelijk is geen gok, bedoelende : leer elkaar eerst kennen en neem dan die grote stap.

wat vinden jullie ervan ?

05-05-2003, 21:17


je kan ook elkaar leren kennen voordat je gaat trouwen
maar alleen dan moet er wel een mahram bij zijn

snap je


05-05-2003, 21:20
bedankt voor je reactie, maar wees eens realistisch:
hoe kan je jezelf zijn als er een 3de persoon aanwezig is ?

05-05-2003, 21:22
vertrouw op allah

ok, bedankt voor je reactie, maar toch lijkt het me onnatuurlijk om te trouwen zonder voorafgaand contact.

05-05-2003, 21:22



Citaat:
Origineel gepost door Apatisch
bedankt voor je reactie, maar wees eens realistisch:
hoe kan je jezelf zijn als er een 3de persoon aanwezig is ?
nou je kan die persoon gewoon negeren
doen alsof die 3de persoon er gewoon niet bij is.

verder weet k het ook niet

maar het komt nog wel insha'Allah


05-05-2003, 21:27
haha sorry Sundous , maar het lijkt me echt geen comfortabele situatie. Elke keer dat je afspreekt, moet je zo'n chaperone meenemen, neen maar het lijkt me zo afstandelijk/gevoelloos en niet gezellig.
Die persoon zit daar dan ook voor spek of bonen of luistert mee met private gesprekken.
Neen neen.

05-05-2003, 21:29
Ouiam , je hebt een punt.

Maar je zegt niets nieuws , daar heb ik ook al aan gedacht: MAAR
je verlaagt wel de kans om zo'n 'miserabele' relatie te hebben.
Snap je ?

05-05-2003, 21:32

Citaat:
Origineel gepost door Apatisch
haha sorry Sundous , maar het lijkt me echt geen comfortabele situatie. Elke keer dat je afspreekt, moet je zo'n chaperone meenemen, neen maar het lijkt me zo afstandelijk/gevoelloos en niet gezellig.
Die persoon zit daar dan ook voor spek of bonen of luistert mee met private gesprekken.
Neen neen.
dan moet je maar die 3de persoon helemaal aan de andere kant zetten van de kamer
hij/zij kan niet meeluisteren alleen opletten of er helemaal niks lichamelijks gebeurt, want daar gaat het om denk ik Allah ou A3lam

k weet het niet zeker

05-05-2003, 21:34
haha sorry, maar dat is een bizarre uitleg

05-05-2003, 21:36
Ouiam, ik zeg dat het me onnatuurlijk lijkt en niet dat het onmogelijk is.
Ieder zijn mening en ik apprecieer de jouwe evenzeer

05-05-2003, 21:37
weet ik
ik ben bizar

05-05-2003, 21:39
wél zo'n mensen moeten er ook zijn
toch bedankt voor je reactie

05-05-2003, 21:44


Ouiam, een laatste vraage :
ben jij het mee eens als ik zeg dat wanneer je een relatie voorafgaand een huwelijk hebt , dat de kans minder is om in een 'slecht' huwelijk te vallen.

antwoordt aub eerlijk en motiveer je antwoord als je wil ,zodat ik je kan volgen in je denken

05-05-2003, 21:56
asallamoe 3aliekoem

in een relatie dus tussen 2personen (neem ik aan)
id de 3de persoon de sitaan dus als jullie alleen zijn
kunnen er dingen gebeuren jullie weten wel wat ik bedoel...
maar zoals een paar mensen hier zeiden..een 3de persoonmoet erbij zijn oke maar hoe moet je je zelf zijn als je de heletijd op je woorden moet letten en je gaat je gewoon niet op je gemak voelen..
ik had wel eens een vriend voor een hele lange tijd :romance:
ik heb er aan de ene kant spijt van en aan de andere kant niet
het is haramom een vriend tehebben oke
maar ik deed niks verkeerd met hem
ik hield van hem en we hadden een doel voor ogen samen
om gewoon tegaan trouwen je weet wel huisje boompje beestje
en ik vind als je dat gewoon denkt en er van verzekerd bent dat je dat wilt dat et geen kwaad kent want je hebt plannen met elkaar
maar jammer genoeg zijn al mijn toekomstplannen et water in gegaan
maar ja ik heb nog hoop incha allah




asalamoe 3aliekoem
yasmin

05-05-2003, 22:03
Yasmine, jammer voor je dat het gedaan is
Maar dat bedoel ik net, nu weet je het dat het niet lukte.
Je moet de tijd nemen om te ontdekken of jullie op elkaar zijn afgestemd en niet tijdens het huwelijk zelf want wat als je tot het besluit komt dat jullie karakters niet echt overeenkomen , wat dan ? Scheiden en op naar de volgende ? Neen , ik denk het niet. Wat dat is dan maatschappelijk niet aanvaardbaar (lees: een schande in de marokkaanse cultuur)

Pagina's : [1] 2 3 4