Bekijk volle/desktop versie : Ladies..waar kan ik een tajin kopen?



14-02-2006, 12:38
Je zou mij er ontzettend mee helpen

14-02-2006, 12:58


Bij de Xenos zo'n kleintjuh dan he voor 3 a 4 personen.

Voor gebruik paar uur in het water laten weken en daarna op zacht vuur met water dr in laten koken.

Kheb m al een tijdje en hij is geweldig. Kan in de oven op het fornuis en in de magnetron. Plus hij ziet er kei schattig uit.

Je kan natuurlijk ook bij de marokkaan er een halen, maar daar garanderen ze je geen kwaliteit. Ik heb er zelf namelijk al 2 verpest. Want dat soort kwaliteit barst als je het vuur te hard hebt staan en kan al helemaal nie in de magnetron.

Succes meid en have fun met je tagine insha allah.

Salaam oe aleikoem,

Latifa

14-02-2006, 13:06

Citaat door Miss_QT:
Bij de Xenos zo'n kleintjuh dan he voor 3 a 4 personen.

Voor gebruik paar uur in het water laten weken en daarna op zacht vuur met water dr in laten koken.

Kheb m al een tijdje en hij is geweldig. Kan in de oven op het fornuis en in de magnetron. Plus hij ziet er kei schattig uit.

Je kan natuurlijk ook bij de marokkaan er een halen, maar daar garanderen ze je geen kwaliteit. Ik heb er zelf namelijk al 2 verpest. Want dat soort kwaliteit barst als je het vuur te hard hebt staan en kan al helemaal nie in de magnetron.

Succes meid en have fun met je tagine insha allah.

Salaam oe aleikoem,

Latifa
Thanks meid,

Nog even 1 vraagje. Zo'n tajin is toch gewoon van aardewerk? Mijn moeder heeft 'm nog nooit gebruikt dus ik heb er nog nooit 1 in het echt gezien

14-02-2006, 13:06
Ik heb er 1 bij de marokkaanse slager gekocht.
Je kan hem op vuur gebruiken, dus geen decoratie tajin!!

En in beverwijk heb je ze veel

14-02-2006, 13:07


marokkanse winkels verkopen dat.

gr duikkertje

14-02-2006, 13:08
Hoe zie ik het verschil tussen een decoratie tajin en een echte, want voorheen dacht ik dat het allemaal decoratie was.

Totdat ik hier op marokko.nl kwam en foto's zag van onze keukenprinsessen die hun eten daarin bereiden.

14-02-2006, 13:13

Citaat door Scarlet:
Thanks meid,

Nog even 1 vraagje. Zo'n tajin is toch gewoon van aardewerk? Mijn moeder heeft 'm nog nooit gebruikt dus ik heb er nog nooit 1 in het echt gezien
Yup van aardewerk

en ook geen decoratie tagine

Decoratie Tagines zien er vaak te mooi uit. Helemaal geverfd met allerlei verschillende kleurtjes etc. Maar bij die van de Xenos staat zo n plakkertjuh waar ze je kwaliteit garanderen. Dus mocht er iets gebeuren tijdens het koken, kun je dr mee terug.

Salaam oe aleikoem,

Latifa

ps. je hebt bij de Xenos meerdere aardewerk dingetjes die je zowel op het gas, in de oven als in de magnetron kan gebruiken. Allemaal zelfde merk. Ik koop haast nix anders.

14-02-2006, 13:17
Kijk dit is een echte Tagine




Dit is een decoratieve




14-02-2006, 13:17
Shoekran ik ga straks naar de xenos

14-02-2006, 13:18

Citaat door Miss_QT:
Kijk dit is een echte Tagine




Dit is een decoratieve



Ja juist.. Ik zag altijd die laatste in marokko. Ik dacht dat ze waren om je eten in te serveren ofzo

14-02-2006, 13:37

Citaat door Scarlet:
Ja juist.. Ik zag altijd die laatste in marokko. Ik dacht dat ze waren om je eten in te serveren ofzo
Klopt. Ik heb ook een decoratieve. Daar schep ik vaak mn sla in op of mn pastilla/m'hancha. Het ziet er dan heel leuk uit. Maar je kan er nie in koken. Mensen gebruiken het ook als decoratie in hun huis en dat doe ik ook. Op het moment dat ik m niet gebruik als servies, staat ie op n mooi plekje in mijn keuken.

Hoop voor je dat je gaat slagen bij de Xenos!!!