Bekijk volle/desktop versie : Wie is getrouwd met een belgische meisje die geen Nederlands spreekt.



14-02-2006, 11:25
salaam allemaal,

Ik denk heel serieus over na om te trouwen met een meid uit belgie.
probleem alleen zij spreekt geen Nederlands. zij is gewoon geboren in belgie en goed opgeleid. Zijn er jongens die ook getrouwd zijn met zulke meiden en wat voor problemen hebben jullie allemaal meegemaakt in nederland.

sukran

14-02-2006, 11:28


Jullie sprken in ieder geval allebei berbers of arabisch , en jah dat leert ze dan nog wel , komt e heir naartoe of ga jij daar wonen?
Love is what matter!

14-02-2006, 11:29

Citaat door bwjgha:
salaam allemaal,

Ik denk heel serieus over na om te trouwen met een meid uit belgie.
probleem alleen zij spreekt geen Nederlands. zij is gewoon geboren in belgie en goed opgeleid. Zijn er jongens die ook getrouwd zijn met zulke meiden en wat voor problemen hebben jullie allemaal meegemaakt in nederland.

sukran
Spreekt ze wel vlaams??
Ik bedoel je hebt toch wel met haar kunnen communiceren niet dan?

14-02-2006, 11:31

Citaat door chaima15:
Jullie sprken in ieder geval allebei berbers of arabisch , en jah dat leert ze dan nog wel , komt e heir naartoe of ga jij daar wonen?
Love is what matter!

we spreken wel allebei berbers.
maar ik ben ook eerlijk gezegd iemand die heel onafhankelijk wil zijn. ik wil dat zij snel haar weg vindt in nederland en niet dat ik overal mee moet.

14-02-2006, 11:34



Citaat door bwjgha:
we spreken wel allebei berbers.
maar ik ben ook eerlijk gezegd iemand die heel onafhankelijk wil zijn. ik wil dat zij snel haar weg vindt in nederland en niet dat ik overal mee moet.
/

Als ze vlaams/engels kan spreken dan zou ze zichzelf hier zeker wegwijs kunnen maken.
En je gaf eerder aan dat ze goed opgeleid is dus neem aan dat ze vast en zeker onafhankelijk is?


Suc6 jongen

14-02-2006, 11:40

Citaat door samira203:
/

Als ze vlaams/engels kan spreken dan zou ze zichzelf hier zeker wegwijs kunnen maken.
En je gaf eerder aan dat ze goed opgeleid is dus neem aan dat ze vast en zeker onafhankelijk is?


Suc6 jongen

volgens mij heb je helemaal gelijk. ik maak mij om helemaal niks zorgen.

14-02-2006, 11:43

Citaat door bwjgha:
volgens mij heb je helemaal gelijk. ik maak mij om helemaal niks zorgen.
Je bent gewoon een beetje bang om je voor eeuwig te binden

Ik begrijp je zou echt wel ook die angst hebben denk ik!!

Maar inshallah komt het allemaal goed en zal je een mooi toekomst tegemoet gaan samen met haar!!

14-02-2006, 11:54

Citaat door samira203:
Je bent gewoon een beetje bang om je voor eeuwig te binden

Ik begrijp je zou echt wel ook die angst hebben denk ik!!

Maar inshallah komt het allemaal goed en zal je een mooi toekomst tegemoet gaan samen met haar!!

bindingsangst heb ik zeker. Ik ben een en al twijvel. er zijn er zoveel goede vrouwen welke moet je kiezen. En de nederlandse wet helpt je ook niet om voor meerdere opties te kiezen.

14-02-2006, 11:58

Citaat door bwjgha:
bindingsangst heb ik zeker. Ik ben een en al twijvel. er zijn er zoveel goede vrouwen welke moet je kiezen. En de nederlandse wet helpt je ook niet om voor meerdere opties te kiezen.
Ik begrijp het heb daar ook last van
Maar als je die enorme bindingsangst hebt dan moet je jezelf er toch overheen zetten, althans als je haar echt leuk vind en een toekomst samen met haar wel ziet zitten.
Op den duur zal je blij zijn dat je met d'r getrouwd bent denk ik, en hoop ik

14-02-2006, 13:24

Citaat door bwjgha:
salaam allemaal,

Ik denk heel serieus over na om te trouwen met een meid uit belgie.
probleem alleen zij spreekt geen Nederlands. zij is gewoon geboren in belgie en goed opgeleid. Zijn er jongens die ook getrouwd zijn met zulke meiden en wat voor problemen hebben jullie allemaal meegemaakt in nederland.

sukran
ze is in België geboren, maar kan geen nederlands
Oh, het is geen vlaams meisje, maar een waals. Bedoel je dat, dat ze frans spreekt. Maar, dat maakt ook niets uit. Want, in België leer je beide talen. Nederlands en Frans. Dus, als ze hoogopgeleid is zoals je zegt, zou ze ook nederlands moeten kunnen praten.

14-02-2006, 14:23

Citaat door bnioukilya:
ze is in België geboren, maar kan geen nederlands
Oh, het is geen vlaams meisje, maar een waals. Bedoel je dat, dat ze frans spreekt. Maar, dat maakt ook niets uit. Want, in België leer je beide talen. Nederlands en Frans. Dus, als ze hoogopgeleid is zoals je zegt, zou ze ook nederlands moeten kunnen praten.
of hij is racistisch bezig en bedoelt dat Vlaams neit t zelfste is al t hollands


ollanders

14-02-2006, 14:28
ja denk dat hij rascistisch is.

Ben zelf een meid uit belgie en zoals je ziet kan ik dus wel nederlands. Vlaams is gewoon nederlands met een accentje hihi.
en inderdaad als ze van brussel of wallonie is dan spreekt ze frans maar op school krijg je ook nederlands en zekr iemand met een hogere opleiding.

14-02-2006, 14:34



Citaat door yaminaSN:
ja denk dat hij rascistisch is.

Ben zelf een meid uit belgie en zoals je ziet kan ik dus wel nederlands. Vlaams is gewoon nederlands met een accentje hihi.
en inderdaad als ze van brussel of wallonie is dan spreekt ze frans maar op school krijg je ook nederlands en zekr iemand met een hogere opleiding.
ulder uit SN hebben wel degelijk een accentje :haha

Ff serieus, wie heeft hier een accent? Wie rochelt er als ie de G wilt uitspreken

just niet wij

14-02-2006, 21:15

Citaat door yaminaSN:
ja denk dat hij rascistisch is.

Ben zelf een meid uit belgie en zoals je ziet kan ik dus wel nederlands. Vlaams is gewoon nederlands met een accentje hihi.
en inderdaad als ze van brussel of wallonie is dan spreekt ze frans maar op school krijg je ook nederlands en zekr iemand met een hogere opleiding.
ja, ik ben ook een vlaamse. maar dat betekent niet dat we de hollanders niet verstaan. en als ze echt zo hoogopgeleid is, dan zou ze bijna perfect nederlands moeten praten ondanks dat ze een franstalige is. we zeggen dat we vlaams spreken, maar dat is gewoon nederlands. ik heb zat nichten die van belgie naar nederland zijn verhuisd en er is nooit een tolk aan te pas gekomen