Bekijk volle/desktop versie : antwoord op Sabje's vraag!

Pagina's : [1] 2

19-05-2002, 16:16
Salaam,

Sabje, stelde geloof ik de vraag, wat een man moet doen als hij er tijdens zijn huwelijksnacht achter komt, dat zijn vrouw geen maagd meer is. Ik heb ooit gehoord, dat als een man zijn vrouw behoudt en niet terug stuurt naar haar ouders, haar dus vergeeft. Hij daar hasanath voor krijgt.

Mina

19-05-2002, 16:34

salaam,

dat kan weleens kloppen, mits het haar eerste huwelijk is dan!
wel blijft het dan een feit dat ze zina heeft gepleegd en dat is dan verder tussen haar en Allah.
maar als ik eraan denk zal ik het wel een keertje aan een echte Islandeskundige vragen, want ik ben er ook wel benieuwd naar of de man stappen moet ondernemen als zijn vrouw ooit een grote zonde heeft begaan. misschien hoeft hij haar alleen maar te manen taubah te hebben, maar misschien wel meer.
als ik eraan denk het te vragen en ik heb de tijd, dan zal ik insha Allah nog wel een keertje hierop terug komen.

wa salaam

19-05-2002, 16:54
assalaam aleikoum,

natuurlijk mag je trouwen met iemand die een andere nationaliteit heeft. De Islam is zo mooi en zo zuiver omdat het niet let op nationaliteit, kleur, 'ras' etc. immers, we zijn allen geschapen door één en dezelfde god, namelijk Allah swt. onze profeet (vzmh) is voor de hele ummah van deze wereld gestuurd om als laatste boodschapper van Allah Zijn laatste openbaring aan de gehele mensheid te geven.
in de laatste preek van de profeet (vzmh) zei hij ook:
"...O mensen! Allah zegt, "O mensen! We hebben jullie geschapen uit een man en een vrouw en daarna in stammen en naties verdeelt om bij de ander bekend te zijn.
Werkelijk in het aangezicht van Allah, de meest eervolle onder jullie is degene die het meest Godvrezend is. Een Arabier is niet meer dan een Niet-Arabier en een Niet-Arabier meer dan een Arabier. Noch is een blanke meer dan een zwarte en een zwarte meer dan een blanke, behalve in vroomheid."
er zit dus een groot verschil tussen leven naar de Koran en Soennah en leven naar culturele verschijnselen. natuurlijk is het moeilijk om met iemand echt samen te leven waarvan de cultuur totaal een andere is. MAAR, als je je aan de Koran en Soennah houdt, dus de Islam, zul je geen problemen hebben omdat je dan beiden hetzelfde leeft. de cultuur is wat het zo moeilijk maakt, maar zodra je cultuur laat liggen en alleen Islam praktiseerd is het zeker mogelijk met iemand van een andere nationaliteit te trouwen en gelukkig samen te zijn voor de rest van je leven!
en ja, je moet wel een moslim trouwen. alleen mag de vrouw een bekeerde moslim pas trouwen als hij al minimaal 5 jaar bekeerd is en dus weet wat de Islam inhoud en daarom goed voor je kan zorgen en jullie een goede verstandhouding met elkaar kunnen hebben. andersom is het termijn van 5 jaar niet nodig, al moet ze wel bekeerd zijn voor het huwelijk.
en moge Allah ons allen leiden naar het Sirata l'mostaqiem.

wa salaam

19-05-2002, 17:06
salaam Ahseia,

ahahaha, die laatste zin was een goeie. daar ontbreekt het nogal eens aan dat de man nog maagd is of niet .
en wat je zei over dat bloeden was ook een zeer nuttige opmerking!

wa salaam

19-05-2002, 17:39

Salaam
Iedereen wordt gestraft in alagiera voor zijn fouten. Iemand kunnen vergeven, die oprecht berouw toont, is ook heel belangrijk in de Islaam. En inderdaad zoals onze zuster ook zei, zijn veel mannen vaak ook geen maagd meer en Allah meet niet met dubbele maatstaffen, zoals in vele culturen helaas wel gedaan wordt. zowel man en vrouw dienen maagd het huwelijk in te treden.

Ma 3a Salama

19-05-2002, 17:55
salaam,

nou sabje, ik heb iets anders in de Koran gelezen en daar hou ik me dan ook aan vast. in die soerah stond in een aya als ik me goed herinner dat je je als man niet mag huwen met een niet-moslima en als vrouw je niet mag huwen met een niet-moslim. ik weet niet precies wat er in de Soennah staat die deze aya heeft verduidelijkt!
en Mina23, helemaal mee eens!

19-05-2002, 21:22
assalaam aleikoum,

in principe mag je van een huwelijkspartner eisen wat je wilt. als jij als man persé een maagd wilt, dan is daar niets mis mee. ik persoonlijk vind dat alleen een beetje hypocriet als je zelf ook geen maagd meer bent. ik persoonlijk vind dat je er dan geen recht op hebt zoiets te eisen. maar van de Islam mag je dat best wel eisen neem ik aan. je moet namelijk beiden tevreden zijn over je aanstaande partner en als een man alleen tevreden kan zijn met een vrouw die maagd is, is dat zijn goedrecht.

wa salaam.

19-05-2002, 22:04
salaam sabje,

ik begrijp je vraag niet goed. bedoel je of die vraag van die persoon haram is? nou, natuurlijk is het haram om iemand te vragen iets te doen wat verboden is! of bedoelde je wat anders met die vraag?

19-05-2002, 22:33
wa jekoum ugti en als je nog ooit iets te vragen hebt kun je het altijd insha Allah bij mij proberen!

salaam

20-05-2002, 00:06
salaam sabje,

nou, sinds ik de volgende stelling had gelezen: iemand bekeert zich niet tot de Islam maar keert terug tot de Islam, omdat iedereen in principe geboren wordt als moslim (omdat iedereen geboren wordt om Allah te gaan aanbidden), noem ik mezelf teruggekeerd.
ik ben pas 1,5 jaar terug gekeerd tot de Islam en heb daarvoor nooit iets met de Islam te maken gehad. dus wat je zei klopt .
wat ben ik soms omslachtig bezig he!? kon t ook in 1 wrd zeggen

21-05-2002, 11:32

Citaat:
Origineel gepost door sabje
Het leven is 1 en al omslachtig dus waarom ook niet jij met je antwoorden.....maar dan wou ik toch ff wat vragen.........hoe moeilijk of juist hoe makkelijk was het voor jou om tot de Islam door te dringen? Met andere woorden was het nou niet moeilijk om tot de Islam terug te keren..... want kijk ik ben met de Islam opgevoed.....voor jou ligt het wat anders, toch?
salaam sabje,

dank je wel dat je me ook daadwerkelijk omslachtig noemt .
je vraag is moeilijk te beantwoorden omdat het dubbel is. als je er zelf op een gevorderde leeftijd voor kiest iets te willen doen of te worden, dan doe je dat ook met passie en geef je je meestal voor meer dan 100%. dus wat dat betreft was het niet zo moeilijk, zelfs niet om bepaalde dingen te laten staan, zoals niet halal vlees terwijl de rest wel vlees eet, uitgaan, alcohol (wat ik nooit heb gemogen, dus helemaal makkelijk ), etcetc. het was dus ook niet zo moeilijk om juist dingen te doen, zoals 5x daags bidden (alleen als het erug laat is kan t best zwaar zijn, maar verder vind k het prachtig om te doen), vasten, za'kaat betalen en noem maar op. Dus al met al, het was niet zoooo enorm moeilijk om me aan de regels aan te passen, al waren sommige dingen natuurlijk heel anders dan dat je altijd had gepland. voorbeeld is niet eerst samen wonen en dan pas trouwen en noem maar op. natuurlijk zit ik nog met een hoop vragen en is mijn kennis zeeer klein, maar daar zit ik niet mee omdat ik dan nog lekker kan leren en dat zal me tot mn dood bezig kunnen houden insha Allah. dus ik hoef me niet te vervelen .
aan de andere kant is het natuurlijk wel moeilijk om als enige thuis moslim te zijn. hemdoeLeh ben ik in dit geval enigskind waardoor ik ook geen tegenwerking van broers of zussen hoef te verwachten. daarnaast zit 99% van de familie erug ver, maar goed, hemdoeLeh, ze hebben het geaccepteerd. ook mn ouders nu, maar dat geeft wel wat problemen hoor, zeker als je vader katholiek is. trouwens, ik ben niet gelovig opgevoed! maar door de media etc staat de Islam in een naar daglicht hiero in het westen en begrijpen de mensen er niets van en is het niet fijn om als moslim alleen te zijn. maar goed, ik heb mn strubbelingen gehad met mn ouders en af en toe discussier je nog wel fel, maar soubhanaLah, ik ken geen echte problemen meer. ook niet echt met vrienden trouwens. dus ik ben een gezegend man wat dat betreft hemdoeLeh. mn ouders hebben zelfs toen ze in Tunesie op vakantie waren een bidmatje en een kettinkje met een stukje uit de Koran voor me gekocht, dus kijk, dat is nog eens echt lief terwijl ze het er niet zo mee eens zijn. hemdoeLeh, alle lof zij aan Allah en ik hoop dat ze voor hun moeite (vooral mn ma die dan speciaal bij een Islamitsche slager vlees haalt of anders een vego stukje vlees, etc) enigszins op welke manier dan ook beloond zullen worden, insha Allah.
nou, ready 4 the next question, hihi?!

wa salaam

21-05-2002, 11:49
He DSM je heb mij dit al ooit verteld..maar nu ik het weer lees rollen de tranen over mijn wangen PRACHTIG!!! ben zo trots op je :duim:

21-05-2002, 11:54

salaam camilla,

aaah, moet je niet doen. ik hou van een big smile!!! het is niets, Allah leidt me en niets en niemand anders, zelfs ik mezelf niet. hoop dat mn ouders ook geleid worden insha Allah, hoop het echt !
maar echt bedankt, jezekLah, je bent een toppertje!!!

21-05-2002, 23:14
aaah

salaam aleikoum sabje! nogmaals gefeliciflapstaart en have a nice day (nog een klein uurtje ). jezekLah voor je mooie reactie en mogen we allen elke dag blijven leren insha Allah! trouwens, is die avatar v jou een foto v jezelf?
nou meid, vragen is gratisch, ik hoor t wel weer insha Allah!

wa salaam.

23-05-2002, 16:22

Citaat:
Origineel gepost door sabje
en ik zit vol vragen............ je gaf al aan dat je ouders en omgeving een best moeilijk opstakel waren tot je terugkering tot de Islam.... waren er voor jou dan geen andere opstakels....... laat ik het zo vragen..... het beeld dat vaak in het westen heers over de Islam is beangstigend....... weet je wat....beantwoord maar eerst....hoe ben je er achter gekomen dat de Islam jou leven zal leiden? En trouwens hoe oud ben je als ik vragen mag? En ben je nou half nederland/half spaans?

Oja ja en dat ben ik ja! Maare die gaat zo weg........mijn verjaardag is bijna voorbij, feestkledij kan in de kast!
salaam sabje,

ja jammer he dat het maar 24 uurtjes per jaar duurt dat je helemaal verwend wordt, maar goed, moet ook niet te lang duren . je zag er trouwens wel leuk uit in die kledij. je avatar van nu is namelijk niet zo fijn !
maar goed, je vragen. tja, hoe kom je erachter dat de Islam je leven zal gaan worden?!? dat is toch natuurlijk ten eerste de keuze van Allah die je wil leiden, want Allah leidt wie Hij wil en doet dwalen wie Hij wil. dus soubhanaLah, alle lof zij aan Allah die me deze tweede kans heeft gegeven op Djennah!!! maar goed, bij mij is het zo gekomen dat ik erover ging praten met een moslima nadat er in de klas een felle discussie was geweest over waar de mens vanaf stamt, Adam of de aap? haha, ik was toen nog in voor de aap, belachelijk idee natuurlijk. maar daarna ben ik er met die zeer goede moslima over gaan praten zonder al die schreeuwlelijkerds erbij hihi en na veel discussies en ook veeeeeeele vragen die trouwens nooit op zijn (maar je weet wel, de wat moeilijkere dingen voor een westerling om te begrijpen, zoals waarom een vrouw niet mag bidden in de maandelijkse periode, waarom dit en waarom zo en waarom de vrouw niet dezelfde functie heeft als de man etcetc, je kent t vast zelf ook wel) heb ik toch met veel overtuiging gekozen voor de Islam. na mijn terugkeer heb ik trouwens nog wel moeilijke momenten gekend waarbij ik of het bestaan van Allah of het bestaan van de profeet in twijfel trok, maar ik weet zeker dat iedereen die echt gaat nadenken erover en over de Islam wil gaan leren in die fase terecht komt! dus ook ik. maar hemdoeLeh heeft Allah mij steeds uit de greep van shaytan getrokken en mij weer op het Sirata l'mostaqiem gebracht en nu bestaan er bij mij totaal geen twijfels meer. ik moet alleen nog ontzettend veel leren, maar zoals ik al eens zei, dat doe je tot je dood! dus zo is dat allemaal een beetje gekomen.
ik ben nu 20 jaartjes oud en ben inderdaad half nederlands en half spaans! ok, nu maak ik een apart berichtje voor je andere vraag, althans ik d8t dat het een vraag was, maar dat zie ik zo insha Allah wel (ja, mn geheugen is bar en boos, vandaar )...

Pagina's : [1] 2