Bekijk volle/desktop versie : make up

05-05-2003, 11:04
Heel veel meisjes zeggen altijd voor je huwelijk mag je geen make up.
Maar als je getrouwd bent mag dat wel.
Daar ben ik het totaal niet mee eens.
Make up is er om je mooi te maken en om jongens aan te trekken.
Als je getrouwd ben mag je dat nog steeds niet.

wat vinden jullie hiervan?

05-05-2003, 21:56

moslimmeisjes moeten eigenlijk nooit make up op hebben

06-05-2003, 09:29
daar ben ik het echt met je eens latifaaa.
Waar ik woon zegt iedereen dat: als je getrouwd ben mag je wel make up.
Maar ik zeg dat dat niet mag.

rosses

06-05-2003, 14:12
tuurlijk mag dat niet.. ye bla!!

die mensen zoeken gewoon excuses om het wel te doen..

smoesjes

08-05-2003, 19:25

Salaam Aleikum Warahmatu Allah Wa Barakatu,

In de naam van Allah de Erbarmer de Meest Barmhartige

Het gebruiken van make-up is opzich niet verboden maar de vraag nu is, waar het gebruikt wordt? En vooral in welke omstandigheden!

Allah de Verhevene verbiedt de vrouw om haar schoonheid tentoon te stellen aan anderen behalve haar echtgenoot.

Allah zegt in Soerat Annoure Aya 31: "En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zij ook haar ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken, en hun schoonheid niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is. En zij moeten hun sluiers over hun boezem dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen behalve aan hun echtegenoten....." totdat Allah zegt in dezelfde vers: "En laten zij niet met hun voeten stampen om hun sieraden (in het Arabisch zienatiehiena = hun schoonheden) die zij verbergen te laten kennen."

In de bovenstaande Aya leest men duidelijk het verbod dat Allah gelegd heeft op vrouwen om zich te versieren voor andere dan hun mannen.

Wat betreft het nagellak, het is beter voor een moslima om het te vermijden, omdat het de huid bedekt, waardoor het water niet tot de huid komt tijdens het verrichten van Al wodo'. Hierdoor zal haar wodo' ongeldig zijn totdat zij het nagellak verwijderd.

En Allah weet het het beste.

08-05-2003, 22:36

Citaat:
Origineel gepost door rosses
Heel veel meisjes zeggen altijd voor je huwelijk mag je geen make up.
Maar als je getrouwd bent mag dat wel.
Daar ben ik het totaal niet mee eens.
Make up is er om je mooi te maken en om jongens aan te trekken.
Als je getrouwd ben mag je dat nog steeds niet.

wat vinden jullie hiervan?
opmaken mag jij doen alleen voor je man

10-05-2003, 12:41
(0099) Wat zegt de Islam over make-up?

Vraag: Ik heb een vraag over wat de islam zegt over mace-up. Het liefst hoe je eraan bent gekomen, dus met verwijzingen en zo............ En ik hoor dat sommige vrouwen zeggen dat als ze ongesteld zijn ze wel nagellak mogen dragen! Maar volgens mij mag dit zo wie zo al niet , dus ook niet als ze niet ongesteld zijn.

Antwoord:

In de naam van Allah de Erbarmer de Meest Barmhartige

Het gebruiken van make-up is opzich niet verboden maar de vraag nu is, waar het gebruikt wordt? En vooral in welke omstandigheden!

Allah de Verhevene verbiedt de vrouw om haar schoonheid tentoon te stellen aan anderen behalve haar echtgenoot.

Allah zegt in Soerat Annoure Aya 31: "En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zij ook haar ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken, en hun schoonheid niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is. En zij moeten hun sluiers over hun boezem dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen behalve aan hun echtegenoten....." totdat Allah zegt in dezelfde vers: "En laten zij niet met hun voeten stampen om hun sieraden (in het Arabisch zienatiehiena = hun schoonheden) die zij verbergen te laten kennen."

In de bovenstaande Aya leest men duidelijk het verbod dat Allah gelegd heeft op vrouwen om zich te versieren voor andere dan hun mannen.

Wat betreft het nagellak, het is beter voor een moslima om het te vermijden, omdat het de huid bedekt, waardoor het water niet tot de huid komt tijdens het verrichten van Al wodo'. Hierdoor zal haar wodo' ongeldig zijn totdat zij het nagellak verwijderd.

En Allah weet het het beste.

Cyber-imam, Het team van al-Islaam.com

05-02-2013, 19:37

Citaat door MakeupParfums:
Beste,

Sinds kort ben ik mijn eigen bedrijfje begonnen met make up en parfums, ik ga het steeds meer uitbreiden.
De make up van FM(wat ik verkoop) word veel door visagisten gebruikt, het is echt geweldige make up. Er is voor iedereen en elk huidtype wat. FM kan je vergelijken met MAC, alleen dan voor een geweldig lage prijs.
De parfums zijn 100% origineel. Ze zitten in een flesje van FM (Waar ik de spullen van verkoop).
In de winkel betaal je voor het merkje wat op de fles staat en bij mij betaal je alleen voor de geur die erin zit. De geur is dus origineel!
De geuren blijven de gehele dag zitten en ruiken gegarandeerd hetzelfde als die uit de winkel.

Ben je geinteresseerd? Voeg me dan eventjes toe op Facebook.
Ik zelf kan helaas geen vriendschapsverzoeken sturen.
Dit is de link naar mijn Facebookpagina:
http://https://www.facebook.com/?q=#/Miicheller93?ref=tn_tnmn
Hopelijk tot snel!

Liefs Michelle

SUBHANALLAH MOEST DAT NU NET BIJ ZO EEN TOPIC! HAHAHAHA

nee joh maar fijn zal je toevoegen

@ zusters

thuis kan je doen wat je wil! maar buiten is het niet toegestaan.

05-02-2013, 19:45
[color="#black"]
Vraag: Veel vrouwen in Egypte dragen kohl op hun ogen, en wanneer ik hen vertel dat het dragen ervan versiering is en het haraam is, dan zeggen ze dat het Sunnah is. Is dat waar?

Antwoord: Het gebruiken van kohl is voorgeschreven binnen de Islaam, echter is het niet toegestaan voor een vrouw om iets van haar Zienah (i.e. versieringen/schoonheid) te tonen, of dat nou kohl is of iets anders, aan iemand anders dan haar echtgenoot of haar mahaarim (i.e. degenen met wie ze in geen enkele situatie mag trouwen), omdat Allaah zegt (interpretatie): "en hun Zienah niet tonen, behalve aan hun echtgenoten..." [An-Noer (24):31]

Fataawaa al-Lajnah ad-Daa-imah [17/28]
http://www.sincerehearts.nl/FB/viewtopic.php?t=98&sid=f08888e5f91a3e46785b9d09bd8 75893

ÙØ«Ùر Ù٠اÙÙساء ÙÙ Ùصر Ùضع٠اÙÙØ­Ù Ù٠أعÙÙÙÙ Ø Ø¥Ø°Ø§ ÙÙت ÙÙÙ : Ø¥ÙÙا إذا Ùضعت ÙÙزÙÙØ© Ø­Ø±Ø§Ù Ø ÙÙÙÙ ÙÙ : Ø¥ÙÙا سÙØ© . ÙÙ Ùذا صحÙØ­ Ø

ج : استعÙا٠اÙÙØ­Ù ÙشرÙع Ø ÙÙÙ Ùا ÙجÙز ÙÙÙرأة أ٠تبد٠شÙئا Ù٠زÙÙتÙا Ø Ø³Ùاء اÙÙح٠أ٠غÙر٠ÙغÙر زÙجÙا ÙÙحارÙÙا Ø ÙÙÙÙ٠تعاÙÙ : ÙÙÙا ÙÙبÙدÙÙÙ٠زÙÙÙÙتÙÙÙÙÙ٠إÙÙا ÙÙبÙعÙÙÙÙتÙÙÙÙÙÙ

ÙتاÙ٠اÙÙجÙØ© اÙدائÙØ© 17/128

[/COLOR]