Bekijk volle/desktop versie : 5-3-2 systeem is eigenlijk helemaal niets mis mee... of niet soms?



Pagina's : [1] 2

11-02-2006, 14:57
Marokko
In 2004 hebben ze de finale bereikt met het 5-3-2 systeem. In 1986 hebben ze de halve finale bereikt met het 5-3-2 systeem, ook in 1988. En als ik mij niet vergis hebben ze dit systeem ook in 1976 gebruikt (maar dat weet ik niet zeker, toen hadden ze de finale gewonnen)

Dan zou je toch eigenlijk zeggen dat er helemaal niets mis is met het 5-3-2 systeem, aangezien ze er toch wat mee bereiken of niet? En dat ze er beter mee spelen dan een 4-4-2 (want zo hebbben ze tijdens CAN gespeeld).

11-02-2006, 15:42


Het ligt bij marokko tegenwoordig niet aan de verdediging,
ze hebben goede aanvallers nodig en een NIEUWE COACH !!

11-02-2006, 15:49
Wie zou jij dan als aanvallers selecteren? En denk jij dat de nieuwe coach (Fakhir) "succes" boekt met dit elftal?

11-02-2006, 15:52
ja ik denk dat fakhir voor de volgende afrika cup een goed team neer zet.

11-02-2006, 16:04



Citaat door mo_habibi:
ja ik denk dat fakhir voor de volgende afrika cup een goed team neer zet.
Maar waarom is het dan niet gelukt tijdens de Afrika Cup, want ze speelde echt niet goed.

11-02-2006, 16:07

Citaat door popstar86:
Maar waarom is het dan niet gelukt tijdens de Afrika Cup, want ze speelde echt niet goed.
omdat hij daar te weinig tijd voor had..12 dagen maar
ewa jah we moeten fakhir een kans geven..en wie weet

11-02-2006, 16:07
Heb Je Het Over 5-3-2 Of 3-5-2?????????
Want Met 5-3-2 Kom Je Niet Ver

11-02-2006, 17:22
zo slecht speelden marokko niet maar ze scoren niet die chahmak is weinig aan de bal gekomen.

11-02-2006, 17:31
missmaghribia: we hebben inderdaad te weinig tijd gehad, want in 2004 waren de Mgarba al twee jaar bezig met trainen.
itsmetheone: 5-3-2
amazigh_amour: het ergste van alles, is dat Chamakh de bal zelf van het middenveld moest halen...

11-02-2006, 17:40
[QUOTE=amazigh_amour]zo slecht speelden marokko niet maar ze scoren niet die chahmak is weinig aan de bal gekomen.[/QUOTE

die fakhir heeft geen verstand van voetbal, hij selecteert geen spelers voor een bepaalde systeem maar hij selecteert gewoon vrienden bij far of spelers zoals chippo ze3ma waar hij goede band mee heeft, voor 3-5-2 systeem moet je spelers als moughtari of aissati hebben die kunnen spitsen laten werken met steekpassjes, neej hij speelt met 6 verdedegers 2spits die gewoon geen goede ballen krijgen alleen maar lange ballen waar zij niks mee kunnen doen en de rest zijn gewoon middenvleders die veel met de bal lopen en geen oplossing kunnen vinden in de voor hoede.

11-02-2006, 17:44
Marokko moet aanvallend spelen, wij zijn aanvallende oetballers. Waarom zijn de beste straatvoetballers van Nederland Marokkanen? Wij zijn balkunstnaars en we moeten ons niet toeleggen op verdedigen. Aanvallen is onze kracht dus dan moeten we dat doen. Als ik nu die opstelling mocht maken dan zouden we ons gekwalificeerd hebben voor het WK


Chamack Ramzi
Sektioui boutahar kharja Zairi

Boutahar met de punt naar voren en Kharja naar achter.

12-02-2006, 16:55
De 3-5-2 Systeem is op papier een aardig systeem. Maar wil je met dit systeem gaan werken dan moete je over goede vleugelspelers beschikken. Zowel verdedigend als Aanvalled,
vleugelspelers van het kaliber R.Carlos. EN DUS NIET van het KALIBER REGRAGUI!!!!!

12-02-2006, 20:50



Citaat door Fouadman:
De 3-5-2 Systeem is op papier een aardig systeem. Maar wil je met dit systeem gaan werken dan moete je over goede vleugelspelers beschikken. Zowel verdedigend als Aanvalled,
vleugelspelers van het kaliber R.Carlos. EN DUS NIET van het KALIBER REGRAGUI!!!!!
klopt precies je moet backs hebben als r. carlos en trabelsi en een aanvallende middelvelder die achter de spitsen kan voetballen die de ballen uitdeelt zoals kaka

12-02-2006, 22:10

Citaat door popstar86:
Marokko
In 2004 hebben ze de finale bereikt met het 5-3-2 systeem. In 1986 hebben ze de halve finale bereikt met het 5-3-2 systeem, ook in 1988. En als ik mij niet vergis hebben ze dit systeem ook in 1976 gebruikt (maar dat weet ik niet zeker, toen hadden ze de finale gewonnen)

Dan zou je toch eigenlijk zeggen dat er helemaal niets mis is met het 5-3-2 systeem, aangezien ze er toch wat mee bereiken of niet? En dat ze er beter mee spelen dan een 4-4-2 (want zo hebbben ze tijdens CAN gespeeld).
Volgens mij weet je niet helemaal waarover je praat. Je bedoelt het 3-5-2 systeem en niet het 5-3-2 systeem (want dat is een zwaar defensief systeem, meer geschikt voor landen die spelen op de counter-attack).
Marokko heeft in 1986 de tweede ronde van het WK gehaald met dit systeem (3-5-2 dus). Zaki heeft dit systeem ook gebruikt in 2004 en met succes, maar Zaki hoort ook bij de generatie van 1986. Maar het 3-5-2 systeem werkt alleen als je 3 goede verdedigers hebt achterin, die goed op elkaar zijn ingespeeld, anders gaat het fout. Denk maar aan de wedstrijd Marokko - Frankrijk, die Marokko met 5-1 verloor, toen Henri Kaspercak trainer was in 2000.

En nogmaals het is het 3-5-2 systeem, met 5 spelers op het middenveld en NIET 5-3-2 wat jij nu zegt.

13-02-2006, 11:28

Citaat door popstar86:
Maar waarom is het dan niet gelukt tijdens de Afrika Cup, want ze speelde echt niet goed.
Tijdens deze Africa-cup speelde Marokko niet eens 3-5-2, maar 4-4-2. De verdediging bestond uit 4 man: Regragui-Naybet-Karkouri-Kaddouri.

Pagina's : [1] 2