Bekijk volle/desktop versie : Vragen over een recept :D



10-02-2006, 23:32
Selaammalikoem !!


Ik zat net een beetje door de recepten te bladeren van crybaby en tbark'allah 3liha ze is echt een keuken prinsesje..() Nou kwam ik net een recept tegen van dr die ik graag wil maken .. alleen is me 1 ding niet duidelijk.. T recept heet: pinda praline blokjes.. Ik begrijp het allemaal wel.. en het lijkt me niet zo moeilijk om te maken als je er maar wat geduld voor hebt.. Maar nou kwam ik een stukje tekst.. tegen waar van ik niet begrijp wat je bedoelt.. t gaat over het dik gedrukte stukje :


Na 45 min kun je de plak in een zelfde dienblad omdraaien. (er hoeft nu geen plastic meer onder)
Smelt de andere 400 gram witte chocolade en pure chocolade apart van elkaar.
Smeer de witte chocolade over de plak, giet de pure chocolade in een boterham zakje en prik een gaatje in een hoekje.
Spuit nu horizontale en verticale lijnen zodar er vierkanten ontstaan.
Neem een boterham mes en snijd alleen door de chocolade om zo verschuivingen in de strepen te krijgen.
Leg het in de koelkast en laat hard worden.
Snijd ze nu in gewenst formaat.

Dit is de link naar het recept.. scheelt je een hele hoop zoek werk.. http://forums.marokko.nl/showpost.php?p=13622700&postcount=553

Ik hoop dat jullie me insh'allah zou kunnen helpen..

Walikoem selaam..

XXnasiraXX



(Ik heb crybaby aan de begin van de week al een pm gestuurd en heb nog niets terug gehad! Ze zal het vast drukjes hebben daarom heb ik het hier ook nog maar geplaatst voor diegene die het toevallig weten..)

10-02-2006, 23:38


wat ik altijd doe is lijn horizontal spuiten met een spuitje en dan met een tandestokker vertikal dus van boven naar beneden 1x door een voorzichtig lijn trekken. Mocht je het nog niet begrijpen dan staat er bij cookie een uitleg met foto.
Mocht je het nog steets niet begrijpen dan leg ik het anders uit.

Veel succes

10-02-2006, 23:43
Owwwwwwwh ze bedoelt dus;

Dat je gewoon een lijntje moet zetten hoe je gaat snijden.. toch..

11-02-2006, 02:04

Citaat door XXnasiraXX:
Owwwwwwwh ze bedoelt dus;

Dat je gewoon een lijntje moet zetten hoe je gaat snijden.. toch..
Nee ze legt uit hoe je het marmereffekt in de chocolade verkrijgt. Dat doe je door een lijn te trekken in de nog niet gestolde chocolade.

11-02-2006, 10:54


Ik heb hier een uitleg voor je, ik had het ooit uit een tijdschrift geknipt om een cake mee te versieren, maar het is hetzelfde als deze koekjes.





Ik hoop dat het zo duidelijk is?
ellouisa

11-02-2006, 11:06

Citaat door ellouisa:
Ik heb hier een uitleg voor je, ik had het ooit uit een tijdschrift geknipt om een cake mee te versieren, maar het is hetzelfde als deze koekjes.





Ik hoop dat het zo duidelijk is?
ellouisa
die is super duidelijk

11-02-2006, 16:19
Die koekjes waar zij het over heet zijn toch : Marmerkoekjes zijn toch die ik van de week had gemaakt ofniet ? En meid als het Marmerkoekjes zijn dan is het niet zo moeilijk om te maken want zelfs mij is het gelukt

11-02-2006, 17:08

Citaat door gwn_nadoria18:
Die koekjes waar zij het over heet zijn toch : Marmerkoekjes zijn toch die ik van de week had gemaakt ofniet ? En meid als het Marmerkoekjes zijn dan is het niet zo moeilijk om te maken want zelfs mij is het gelukt
je begint aan de keuken verslaaft te worden meid Die bedoelt ze ja.
Ben blij dat ze bij je gelukt zijn

11-02-2006, 18:57

Citaat door rachidamoslima:
je begint aan de keuken verslaaft te worden meid Die bedoelt ze ja.
Ben blij dat ze bij je gelukt zijn
wallahila

11-02-2006, 23:41
ellousia shoukran meid ik begrijp het weer helemaal


begin ook verslaafd te raken aan de keuken Maar wat zo jammer is, is dat ik er weining tijd voor heb En dat wanneer ik dan ga koken of iets ga bakken graag alleen in de keuken wil staan! Dat niemand kan zeggen nee je moet het zo doen of nee je moet het zo doen ! En als ik fouten maak Wil ik er van leren..


Maar jammer genoeg denkt me moeder daar net iets anders over

Maar goed ghair insh'allah

Nogmaals bedankt dames