Bekijk volle/desktop versie : hulp nodig voor een recept



10-02-2006, 15:39
ik zoek heel graag recept :spagetti met vis
ik heb het ooit gegeten in een spaanse restaurant en het smaakte heerlijk.
ik weet dat er 2 verschillende zijn, 1met groene saus (denk ik toch ) ander met tomatensaus, deze zou ik graag willen hebben, met tomatensaus en vissoorten.

ik hoop dat er iemand mij kan helpen

chokran

11-02-2006, 00:05


ik weet niet of je dit zoekt, maar in ieder geval zijn dit pasta's met vis en tomatensaus

Pittige pasta met vis

1 Spaanse peper
1 teentje knoflook
3 dl gezeefde tomaten (pak)
175 gram spaghetti
1 eetlepel olie
200 gram visfilet
peper en zout
3 takjes selderij

Maak de peper schoon, snijd hem in de lengte open en verwijder de zaadlijsten en pitjes. Snijd de peper in reepjes. Maak de knoflook schoon en snijd hem klein. Bak de peper en de knoflook enkele minuten. Voeg de gezeefde tomaten toe en warm dit goed door. Kook de spaghetti volgens de gebruiksaanwijzing op de verpakking gaar. Snijd de vis in blokjes en bestrooi ze met peper en zout. Bak de vis in de olie in 5 minuten gaar en bruin. Was de selderij en knip de blaadjes klein. Roer de selderij door de saus. Schep de saus door de uitgelekte spaghetti en schik de blokjes vis er op

11-02-2006, 00:09
Pasta met vis

2 tenen knoflook, klein gesnipperd
4 eetlepels olijfolie
4 middelgrote tomaten, ontveld, van zaad ontdaan en klein gesneden
peper en zout
4 filets 180 gr. roodbaars
klein bosje peterselie, zeer fijn gehakt

Bereidingswijze

Fruit de knoflook zachtjes in een grote pan.

Voeg de tomaten, peper en zout toe en 3 minuten laten stoven of tot de tomaten zacht zijn geworden.

De vis erin doen, bestrooien met peterselie en bevochtigen met wat water.

Peper en zout toevoegen en met het deksel erop zachtjes laten sudderen tot de vis gaar is, van

4 minuten voor een moot tot ongeveer 15 minuten voor zeeduivelstaart.

De vis moet net vlekkerig van de graat gaan loslaten.

Serveren met driehoekjes geroosterd brood