Bekijk volle/desktop versie : Bevolkingsgroei historisch laag



Pagina's : [1] 2 3

10-02-2006, 10:36
Bevolkingsgroei historisch laag

Uitgegeven: 10 februari 2006 10:10
Laatst gewijzigd: 10 februari 2006 10:13

VOORBURG - Sinds 1900 is de bevolkingsgroei nooit zo laag geweest als vorig jaar. Het aantal inwoners van Nederland nam in 2005 slechts met 30 duizend toe. Op 1 januari 2006 telde het land 16,34 miljoen inwoners. Dat blijkt uit tellingen die het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) vrijdag bekend heeft gemaakt.

Vanaf 2001 is er al sprake van een afname van de bevolkingsgroei. Steeds meer inwoners vertrekken naar het buitenland. Vorig jaar emigreerden maar liefst 121.000 Nederlanders. Een jaar eerder waren dat er nog 110.000. Er zijn veel meer emigranten dan immigranten.


Er waren ook opnieuw minder geboorten. In 2005 zijn 188 duizend kinderen geboren en 137 duizend mensen overleden.

http://www.nu.nl/news/671291/10/Bevolkingsgroei_historisch_laag.html

10 Februari 2006 09:33
1/2
Sinds 1900 is de bevolkingsgroei nooit zo laag geweest als in 2005.Het aantal inwoners van Nederland nam vorig jaar slechts met 30 duizend toe. Op 1 januari 2006 telde ons land 16,34 miljoen inwoners. Vanaf 2001 ie er al sprake van een afname van de bevolkingsgroei.

Steeds meer inwoners vertrekken naar het buitenland. In 2005 waren dat er 121 duizend. Er zijn 94 duizend immigranten naar Nederland gekomen.

In 2005 zijn 188 duizend kinderen geboren en zijn 137 duizend mensen overleden.

50 =Geboorte =Sterfte =Immigratie 40 =Emigratie =Totale bevolkings- 30 groei

20

10


0 kw 3e kw 2005 4e kw 2005

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2006/02/art0.html

-------------------------------------------------------------------
ER MOETEN MEER KINDEREN GEBOREN WORDEN!

ER MOET MINDER GEMOORD WORDEN !

ER MOET MINDER OORLOG GEVOERD WORDEN !

ER MOET MINDER RUZIE GEMAAKT WORDEN !

10-02-2006, 10:49


Te veel homo`s, carriere vrouwen en nerds in nederland alles bij elkaar opgeteld krijg je een lage bevolkingsgroei

10-02-2006, 10:59
Er komen heel weinig immigranten binnen omdat de meeste economische uitzuigers zijn, die worden tegenwoordig geblokt, net als importbruien veelal worden geblokt. Ook zijn er veel allochtonen die Nederland ontvluchten door het veiandige klimmat.
Er zijn ook veel autochtonen die Nederland ontvluchten om hetzelfde klimaat.

Er komen minder kinderen door de vergrijzing. (minder jongeren = minder stellen = minder kinderen) ook is het in Nederland niet mogelijk om een gezin van meer dan vier kinderen goed te onderhouden als ze allemaal een goede studie willen hebben en pas mogen werken vanaf hun tiende (eerst krantenwijk, dan bij 15\16 vakkenvuller ofzo).

Iig zou iemand die zegt dat het aan homo's, carrierevrouwen en nerds ligt tamelijk d.. zijn

10-02-2006, 11:02

Citaat door Blade20:
Er komen heel weinig immigranten binnen omdat de meeste economische uitzuigers zijn, die worden tegenwoordig geblokt, net als importbruien veelal worden geblokt. Ook zijn er veel allochtonen die Nederland ontvluchten door het veiandige klimmat.
Er zijn ook veel autochtonen die Nederland ontvluchten om hetzelfde klimaat.

Er komen minder kinderen door de vergrijzing. (minder jongeren = minder stellen = minder kinderen) ook is het in Nederland niet mogelijk om een gezin van meer dan vier kinderen goed te onderhouden als ze allemaal een goede studie willen hebben en pas mogen werken vanaf hun tiende (eerst krantenwijk, dan bij 15\16 vakkenvuller ofzo).

Iig zou iemand die zegt dat het aan homo's, carrierevrouwen en nerds ligt tamelijk d.. zijn
Iedereen wil een goed bestaan opbouwen. Als jij in een land als Somalie geboren zou zijn zou je daar ook weg willen

Je denkt teveel aan jezelf. IKKE IKKE IKKE EN DE REST KAN STIKKE
Importbruiden ja waar je aanstaande koning het beste voorbeeld van is.

10-02-2006, 11:07


Nou, een goede zaak zou ik zeggen. Hoe groter de bevolkingsgroei, hoe eerder het is gedaan met de fossiele brandstoffen, ontelbare soorten planten en dieren, de ozonlaag, de regenwouden, de schone lucht... kortom: het leven op aarde.

10-02-2006, 11:10
Nah, genoeg plek voor de asielzoekers

10-02-2006, 11:11

Citaat door NoNaMe!!:
Te veel homo`s, carriere vrouwen en nerds in nederland alles bij elkaar opgeteld krijg je een lage bevolkingsgroei
Ach, carrière vrouwen kunnen ook prima moeders worden hoor

10-02-2006, 11:11

Citaat door MrMaRouaN:

Importbruiden ja waar je aanstaande koning het beste voorbeeld van is.


Ja ik denk dat weinig mensen Maxima als importbruid zien, en claus en bernhard waren dan toch importbruidegommen?

10-02-2006, 11:11

Citaat door MrMaRouaN:
Iedereen wil een goed bestaan opbouwen. Als jij in een land als Somalie geboren zou zijn zou je daar ook weg willen

Je denkt teveel aan jezelf. IKKE IKKE IKKE EN DE REST KAN STIKKE
Importbruiden ja waar je aanstaande koning het beste voorbeeld van is.
De kinderen van die koning lullen thuis geen argentijns en bouwen geen taalachterstand op met alle gevolgen van dien, zoals criminele kutmarokkaantjes zonder diploma die alles willen verpesten in dit land

10-02-2006, 11:12

Citaat door MrMaRouaN:
Iedereen wil een goed bestaan opbouwen. Als jij in een land als Somalie geboren zou zijn zou je daar ook weg willen

Je denkt teveel aan jezelf. IKKE IKKE IKKE EN DE REST KAN STIKKE
Importbruiden ja waar je aanstaande koning het beste voorbeeld van is.
Als een colonie bloedzuigers te lang geen bloed heeft gehad, doe jij ze dan ook alle 100 op jouw lichaam zetten omdat je genoeg bloed hebt?

Het koningshuis geef ik niets om, die zijn niet sociaal genoeg.

10-02-2006, 11:15

Citaat door aplat:

ER MOETEN MEER KINDEREN GEBOREN WORDEN!
ER MOET MINDER GEMOORD WORDEN !

ER MOET MINDER OORLOG GEVOERD WORDEN !

ER MOET MINDER RUZIE GEMAAKT WORDEN !
Met de laatste drie ben ik het eens, de eerst draait uit op een regelrechte catastrofe

10-02-2006, 11:17

Citaat door Bakkertjuh:
De kinderen van die koning lullen thuis geen argentijns en bouwen geen taalachterstand op met alle gevolgen van dien, zoals criminele kutmarokkaantjes zonder diploma die alles willen verpesten in dit land
Argetijns niet nee. Spaans echter wel. Echter beheersing van de spaanse taal lijkt mij toch wel een pré.

10-02-2006, 11:40



Citaat door Loek:
Met de laatste drie ben ik het eens, de eerst draait uit op een regelrechte catastrofe
Kijk volgens mij is het zo dat over 30 - 40 jaar geen verzorgingscapaciteit genoeg zal zijn in dit land. Er zal ook nauwelijks nog arbeidspotentieel zijn.
In feite maak ik mij in zoverre geen zorg dat ik dan zeer waarschijnlijk niet meer leef.
Maar ik heb hier in het verleden al eens een aantal postings geplaatst met een voorspelling van een doemscenario als de bevolkingsaanwas blijft stagneren.
-
Een van de weinige mogelijkheden om te voorkomen dat dit land regelrecht afstevent op een crisis zijn:

Meer faciliteiten (financieel en sociaal) voor werkende moeders.

Meer opvang mogelijkheden voor kleine kinderen, waarbij desnoods ouderen(mits goed gezond) ingeschakeld worden na hun pensioen.

Meer aandacht op DUURZAME verdraagzaamheid tussen diverse multiculturele en religieuze groeperingen in dit land.
Weg met iedereen die terwille van het eigen superioriteitsgevoel de ander het licht in de ogen niet gunt. Moslims evenals niet-moslims.

Meer bemoediging van tolerante houding (in de goede zin van het woord) zowel in de politiek als in het bedrijfsleven en meer beloning van een dergelijke gedrag : immers wij zullen hoe dan ook met elkaar moeten samenleven (tot elkaar gedoemd of niet!). Men zal dat moeten acepteren.
Minder haatpostings op internet sites. Dat werkt averechts.
Meer ontmoediging van emigratie.

etc.etc.
Men MOET constructief blijven denken.

En wat meer is: bepaalde groeperingen moeten ook eens wat doen aan hun schaamte cultus.

10-02-2006, 11:55

Citaat door Blade20:
Als een colonie bloedzuigers te lang geen bloed heeft gehad, doe jij ze dan ook alle 100 op jouw lichaam zetten omdat je genoeg bloed hebt?

Het koningshuis geef ik niets om, die zijn niet sociaal genoeg.
Je vergelijkt mensen met bloedzuigers kan het nog dommer????

10-02-2006, 11:57

Citaat door Bakkertjuh:
De kinderen van die koning lullen thuis geen argentijns en bouwen geen taalachterstand op met alle gevolgen van dien, zoals criminele kutmarokkaantjes zonder diploma die alles willen verpesten in dit land
Hoe weet jij nou welke taal zij lullen thuis?? Kom je daar weleens.
De criminele kutMarokkaantjes spreken heel goed Nederlands.

Pagina's : [1] 2 3