Bekijk volle/desktop versie : Help! Vlees in de oven!



10-02-2006, 10:31

Citaat door MissRabat1:
Hallo dames,

Ik heb jullie hulp hard nodig! Ik krijg morgen 9 mensen op bezoek en ik wil graag vlees in de oven maken. Maar ik heb geen goed en duidelijk recept. Dus wie kan me helpen aan een goed en duidelijk recept? Ik zou jullie erg dankbaar zijn

Choukran alvast!

Groetjes,

Miss Rabat
.

10-02-2006, 10:43


marineer het met kruiden (gewoon een beetje van alles) en doe et in de ove..
wel de oven beetje voorverwarmen en geregeld een het vlees omdraaien
en vergeet geen water toetevoegen!!
en doe er folie op

10-02-2006, 11:14
je kan het ook stoomen van te vooren en dan af bakken in de oven of net als sweetrose zegt

vlees in een ovenschaal doen de vlees is het beste om vandaag al te kruiden
dan als je hem in ovenschaal doet 2 glaze water er bij helemaal bedekken met folie krijg je zon stoom effekt en als het vlees gaar is de folie er af om er een korsje op te krijgen
succes

10-02-2006, 11:31

Citaat door xxxboy&:
je kan het ook stoomen van te vooren en dan af bakken in de oven of net als sweetrose zegt

vlees in een ovenschaal doen de vlees is het beste om vandaag al te kruiden
dan als je hem in ovenschaal doet 2 glaze water er bij helemaal bedekken met folie krijg je zon stoom effekt en als het vlees gaar is de folie er af om er een korsje op te krijgen
succes
ja hé

wallah ik word nog een echte CHOUMISHA



10-02-2006, 20:44


water erbij?? daar wordt je vlees heel hard van hoor!!!

Ik doe het zo:

Vlees bestrooien met zout en zwarte peper
leg 6 grote lappen alluminium papier kruislingsneer en wikkel daarmee de bout of schouder.
doe deze in de oven
na 1 uur, maak je hem open en zie je allemaal vleesvocht.
dat giet je eruit.
je doet er een paar flinke stukken echte boter op en wikkeld hem weer helemaal in. er mag dus geen gaatje in zitten.
na 1 uur weer de vocht eruit en boter erop en draai hem om
laat dit weer een uur in de oven maak hem open, en doe er weer boter op en laat hem weer een uur maar dan open bruin bakken.

Dus totaal 4 uur.

Zo maken traiteurs hem ook. het vlees is dan super zacht zelfs van binnen.
De truc is om hem goed in te wikkelen en de vocht eruit te gooien, en door de boter wordt ie heerlijk zacht.

Succes!!

11-02-2006, 02:01
Ik bak het zonder boter of water in een goed afgesloten braadpan in de oven en het vlees smelt als boter in de mond. Lamsvlees is best vet dus het heeft eigenlijk geen extra vet meer nodig. Kalfsvlees of kip is droger en die kun je beter wel met boter besmeren.

11-02-2006, 19:23
Ik lees dat sommigen het stuk vlees marineren met kruiden..
Wij doen dat niet, en zoals je het op feesten krijgt van de cateraar, daar zitten ook geen kruiden op.. Hooguit peper en zout..
Maar ieder doet het op zijn eigen manier..

11-02-2006, 19:32
salaam,

ik heb hem net gisteren nog gemaakt

ik doe het zo

uien
knoflook
peterselie en koriander
safraan
zout peper
gemberpoeder
een beetje paprikapoeder
een beetjes komijn
alles goed mixen met olijfolie en dan een beetje water toevoegen
het vlees hiermee insmeren en even laten marineren
op een diepe bakplaat leggen en afdekken met aluminiumfolie
geen vet toevoegen
dan als het vlees gaar is de alufolie erafhalen en het vlees lekker laten bruinen

opdienen op een bedje van sla

smakelijk

11-02-2006, 22:35
Misschien een domme vraag maar wat serveer je dan bij het vlees?

12-02-2006, 09:57
salaam,

ik neem veel uien en die bak ik bruin in een pan en dan voeg ik kleine stukjes vlees toe die ik dan goed meebak. kosbour bijdoen en peper zout en safraan en gemberpoeder en alles goed meebakken,
dan afdekken op een zacht vuurtje tot je een beetje soort van saus hebt.
dan leg ik eerst het vlees op het bord en dan die saus errond.

dit valt wel erg in de smaak hoor

eerst dien ik dan een groot bord salade
dan mijn vlees
dan fruit of zo
maar je kan natuurlijk ook altijd olijven bij serveren of pruimen met eieren of zo

smakelijk

13-02-2006, 11:03
Ik leg losse basilicum bladeren op een bord om het bord ermee te versieren.( je kunt de blaadjes ook heerlijk tussen door opeten, is lekker.

In het vlees prik ik cocktail prikkers, met een stukje cornichon, zilvervliesuitje, en een olijfje.

En ik leg er kleine tajintjes bij met komijn en zout erin. KLAAR!!!

13-02-2006, 13:04

Citaat door zahira:
Ik leg losse basilicum bladeren op een bord om het bord ermee te versieren.( je kunt de blaadjes ook heerlijk tussen door opeten, is lekker.

In het vlees prik ik cocktail prikkers, met een stukje cornichon, zilvervliesuitje, en een olijfje.

En ik leg er kleine tajintjes bij met komijn en zout erin. KLAAR!!!
Jij hebt echt smaak



13-02-2006, 13:19



Citaat door miss_burberry:
Jij hebt echt smaak


dank je!!!!