Bekijk volle/desktop versie : De gebeurtenissen op de 10e Mou7arem??



08-02-2006, 19:44
Assalaamoe 3alaikoem wara7matullahi wabarakatuhoe,

Insha"Allah maken jullie het goed en verkeren jullie in de ra7ma van onze Schepper, moge Allah jullie belonen, amien.

Ik heb een stencil aangeboden gekregen om het te verspreiden; het is afkomstig van een turkse kalender en er wordt op aangegeven welke gebeurtenissen plaats hebben gevonden of plaats zullen vinden op de 10e Mou7arem. Hieronder een opsomming van 10 gebeurtenissen op de 10e Mou7arem:

1. Schepping van de aarde en de hemelen
2. De vergiffenis van Adam (3alayhi assalaatoe wasalaam) werd geaccepteerd.
3. De Farao werd door de profeet Moessa verslagen en de banoe israïel werden gered.
4. Geboorte van de profeet Ibrahiem en zijn bevrijding uit het vuur
5. Genezing van de profeer Ayoeb van de vele ziekten die hem getroffen hebben.
6. Bevrijding van de profeet Younoes uit de buik van de vis.
7. De profeet Souleyman krijgt macht en overheersing.
8. De boot van de profeet Noeh botste tegen een rots.
9. Hoessein (zoon van Fatima (dochter van de profeet Mohammed saws) en Ali) werd of sji'iet of martelaar.
10. De wereld zal vergaan op een vrijdag. (wa Allahoe A3lam)

Ik zou graag willen weten of al deze gebeurtenissen kloppen die hebben plaatsgevonden op de 10e Mou7arem of nog zullen plaats vinden.
Ik twijfel echt hieraan, a3oedhoe billahi minna shaytaani radjiem.

Broeders/zusters hebben jullie misschien kennis over deze gebeurtenissen?

Wassalaamoe 3alaikoem wara7amtullahi wabarakatuhoe.

08-02-2006, 19:47


allahou a3lam..k kan niet helpen helaas

08-02-2006, 20:01
". Hoessein (zoon van Fatima (dochter van de profeet Mohammed saws) en Ali) werd of sji'iet of martelaar"

sji'iet??? :s

08-02-2006, 20:12

Citaat door anash:
". Hoessein (zoon van Fatima (dochter van de profeet Mohammed saws) en Ali) werd of sji'iet of martelaar"

sji'iet??? :s
Aghie, op de stencil stond het in het turks; er stond 'sehit' en dat kan vertaald worden of door sji'iet of door martelaar, ik weet wel dat Hoessein (zoon van Fatima en Ali) is gestorven als martelaar, maar of dit op de 10e Mou7arem is, dat weet ik niet?

Wassalaamoe 3alaikoem

08-02-2006, 20:58



Citaat door essytazia:
allahou a3lam..k kan niet helpen helaas
Djezeki Allahoe ghairan voor je reactie, insha"Allah zal Allah ons meer kennis schenken, amien.

Wassalaamoe 3alaikoem.

08-02-2006, 22:33
De wereld zal vergaan op een vrijdag En Alleen Allah weet het Beste!

Even me boek erbij halen..

De zon komt niet op een betere dag dan op een vrijdag. Op vrijdag werd Adam geschapen, op deze dag werd hij in het paradijs binnegelaten, en werd hij eruit gestuurd. En het uur zal op geen andere dag dan op een vrijdag Plaatsvinden. Al Mishkaat.

Vrijdag behoort tot jullie beste dagen. Op deze dag werd Adam geschapen, en op deze dag stierf hij. Op deze dag zal er op de bazuin geblazen worden, en zal iedereen van het leven ontnomen worden.

Zorg er dus voor dat jullie vele gebeden voor mij verrichten op vrijdag, want jullie gebeden worden aan mij voorgelegd.

Overgeleverd door Aboe Dawoed, An Nasei-ie, Ibnoe Meidjah. Ad Daarimie en Al Bayhaqie in Ad- Da'awaatoel-Kabier. Zie ook Mishkaatoel Masaabieh 1/430 nr. 1361, en degenen die Al Mishkaat nageken heeft, zegt dat de ketting van overleveraars authentiek is in Aboe Dawoed en de overlevering werd door meerderen authentiek verklaard.

09-02-2006, 10:32

Citaat door maroc_reddy:
Djezeki Allahoe ghairan voor je reactie, insha"Allah zal Allah ons meer kennis schenken, amien.

Wassalaamoe 3alaikoem.
wa iyaak,..ameen!!

10-02-2006, 16:48

Citaat door Ceuta_diamantje:
De wereld zal vergaan op een vrijdag En Alleen Allah weet het Beste!

Even me boek erbij halen..

De zon komt niet op een betere dag dan op een vrijdag. Op vrijdag werd Adam geschapen, op deze dag werd hij in het paradijs binnegelaten, en werd hij eruit gestuurd. En het uur zal op geen andere dag dan op een vrijdag Plaatsvinden. Al Mishkaat.

Vrijdag behoort tot jullie beste dagen. Op deze dag werd Adam geschapen, en op deze dag stierf hij. Op deze dag zal er op de bazuin geblazen worden, en zal iedereen van het leven ontnomen worden.

Zorg er dus voor dat jullie vele gebeden voor mij verrichten op vrijdag, want jullie gebeden worden aan mij voorgelegd.

Overgeleverd door Aboe Dawoed, An Nasei-ie, Ibnoe Meidjah. Ad Daarimie en Al Bayhaqie in Ad- Da'awaatoel-Kabier. Zie ook Mishkaatoel Masaabieh 1/430 nr. 1361, en degenen die Al Mishkaat nageken heeft, zegt dat de ketting van overleveraars authentiek is in Aboe Dawoed en de overlevering werd door meerderen authentiek verklaard.
Assalaamoe 3alaikoem wara7matullahi wabarakatuhoe,

Djezeki Allahoe ghairan voor je reactie.

Helaas nog geen volledig antwoord op mijn vraag, ghair insha"Allah.
Broeders/zusters deel je kennis als je iets hier van afweet

Wassalaamoe 3alaikoem wara7matullahi wabarakatuhoe.