Bekijk volle/desktop versie : hoe lang na je relatie wil je dan gaan trouwen of verloven, mohiem je weet wel...



08-02-2006, 09:36
Ok je bent zelf 17 en die jongen met wie je hebt is 22 , jullie zijn smoor verliefd op elkaar en hebben een relatie.( trouwens die jongen hoeft niet perse zo oud te zijn of het meisje, het zijn gewoon twee leeftijdsgroepen )
Ok dan is de vraag nu, hoe lang erna, dus na je relatie willen jullie dan eindelijk de stap wagen om te gaan verloven of te gaan trouwen,jullie houden nou eenmaal van elkaar dus wie houdt je tegen

Is het na een relatie van 5 maanden dat je de stap waagt, eerder of later????
Ik ben nieuwsgierig naar jullie reacties

boesa kbiera

08-02-2006, 09:38



Citaat door sannaehilwa:
Ok je bent zelf 17 en die jongen met wie je hebt is 22 , jullie zijn smoor verliefd op elkaar en hebben een relatie.( trouwens die jongen hoeft niet perse zo oud te zijn of het meisje, het zijn gewoon twee leeftijdsgroepen )
Ok dan is de vraag nu, hoe lang erna, dus na je relatie willen jullie dan eindelijk de stap wagen om te gaan verloven of te gaan trouwen,jullie houden nou eenmaal van elkaar dus wie houdt je tegen

Is het na een relatie van 5 maanden dat je de stap waagt, eerder of later????
Ik ben nieuwsgierig naar jullie reacties

boesa kbiera

Ik zou daar niet aan beginnen ..... liever geen Relatie en de Zegenigen van Allah -swt- dan een relatie en alles stiekem doen ....

08-02-2006, 09:42
Miss_Magrebia heeft gelijk. Hoewel ik zelf de fout heb gemaakt wel een relatie te hebben, en niet een paar maanden, maar 4 jaar. Maar goed, we waren 14 en ( hij ) 18 toen we wat kregen. Heeel jong. Te jong om te trouwen. We konden gewoon niet zonder elkaar ! Maar nu zijn we dus niet meer alleen vriend-vriendin maar verloofd en we hopen volgend jaar te trouwen, inshallah.
Maar beter gelijk 'goed' doen. Een relatie is eigenlijk tijdverspilling vaak achteraf. Helemaal als het niet heeft uitgepakt zoals je gehoopt had.

08-02-2006, 09:48
dus jij bent nu achttien en hij is 22??

08-02-2006, 09:50



Citaat door sannaehilwa:
dus jij bent nu achttien en hij is 22??
Ja, ik ben over een maandje dan 19, en hij is net 22.

08-02-2006, 09:50
jullie zijn veel te jong man

08-02-2006, 09:52
Oh en ik wist al na een jaar dat hij 'het' is voor mij. Maar we konden gewoon niet trouwen. Zie je het al voor je op je 15e. 4 jaar is naar mijn mening eigenlijk te lang, maar ja, we ontmoetten elkaar te jong. We zeggen ook, als we 20 waren geweest en hij 24 toen we elkaar ontmoetten was het heel anders gegaan, dan hadden we niet zo'n lange relatie. Dan hadden we het gelijk 'goed' gedaan want dan waren de middelen er om te trouwen. ( huisje, geld, leeftijd )

08-02-2006, 09:53

Citaat door Miss_Vanitas:
jullie zijn veel te jong man
en jij te oud oud vrijster

08-02-2006, 09:57

Citaat door Miss_Vanitas:
jullie zijn veel te jong man
Misschien, maar laat ons dat lekker zelf ontdekken.
We kennen elkaar zo goed, dat we er zeker van zijn.
Als het niet blijkt te werken omdat we te jong zijn, dan het zij zo, maar wij willen gewoon voor aanzien van iedereen en onszelf trouwen, en leven als man en vrouw. Na 4 jaar wil je gewoon met hem wakker worden, hem kunnen omhelzen zonder dat je je schuldig voelt, hem kunnen beetpakken wanneer je dat wilt. ( voorbeelden )

08-02-2006, 13:58
wat nou te jong om te trouwen??????? achttien jaar is een mooie leeftijd om te verloven, en als je dan gelijk of daarna wil trouwen dan kan dat toch ja hoe ouder hoe beter yek, meiden jullie BIOLOGISCHE KLOK tikt kijk ik doe nu vwo, en wil insha allah studeren aan de erasmus universiteit, maar die twee dingen hoeven mij helemaaaaaaaal niet te weerhouden om na een paar maanden haraam bezig te zijn geweest (wat eigenlijk wel zo is) het op de halal manier te gaan doen!!! Je houdt toch van elkaar dus ik zie het probleem niet en het gaat zeker niet om wie het snelst kan trouwen want het is de normaalste zaak van de wereld tegenwoordig dat meiden op hun 19de verloven en dan een paar maanden erna trouwen of een jaartje erna

boesa kbiera van moi

08-02-2006, 14:03
Als je zeker bent dat je er klaar voor bent en je moet weten huwelijk houd veel meer in dan sommige denken dan zou ik zeggen ga ervoor
Je kan nog altijd verloven zoals je zelf zegt en zo weten jullie ouders ervan en moet je niet liegen en verstoppertje spelen ;-)

08-02-2006, 14:12
ALs jullie er beide voor klaar zijn wat houdt jullie tegen
daar heb je onze advies niet voor nodig
Jullie twee maken de keuze
maar onthoud wel t is meer dan alleen handje vast houden, wees elkaars goede vrienden