Bekijk volle/desktop versie : DE POSITIEVE KANT.. van al deze anti-islam heisa!



07-02-2006, 20:12
Steeds meer jongeren en ongelovigen zijn zich gaan verdiepen in de islam!

Ik zie steeds meer moslims die de islam op de correcte manier gaan praktiseren.
Daarnaast bekeren steeds meer ongelovigen zich tot de islam.



Dus als ik een schreeuwende koptekst zie staan in de metro...




Glimlach ik..

07-02-2006, 20:38


Nee, de positieve kant is dat steeds meer ongelovigen afstand nemen van de Islam.Ze verdiepen zich er namelijk in met voorbedachte raden niet de Islam in te gaan. Wereldwijd gaan er waarschijnlijk meer Moslims door het geheisa van de Islam af en worden er door onderling geweld meer gedood dan dat er bij de Islam komen alszijnde nieuwkomers.

Dus als ik een schreeuwende koptekst zie staan in de metro...



Glimlach ik..

07-02-2006, 20:52

Citaat door oOBentagadirOo:
Steeds meer jongeren en ongelovigen zijn zich gaan verdiepen in de islam!

Ik zie steeds meer moslims die de islam op de correcte manier gaan praktiseren.
Daarnaast bekeren steeds meer ongelovigen zich tot de islam.



Dus als ik een schreeuwende koptekst zie staan in de metro...




Glimlach ik..
ja meid....

ik ben het helemaal met je eens....veel moslims openen hun ogen en heel veel ongelovige komen achter de waarheid en openen hun ogen ook.....masaAllah en alhamdolilah....

en inshaAllah zullen meer mensen achter de waarheid komen....en de waarheid heel goed inzien....

07-02-2006, 20:59

Citaat door oOBentagadirOo:
Steeds meer jongeren en ongelovigen zijn zich gaan verdiepen in de islam!

Ik zie steeds meer moslims die de islam op de correcte manier gaan praktiseren.
Daarnaast bekeren steeds meer ongelovigen zich tot de islam.



Dus als ik een schreeuwende koptekst zie staan in de metro...




Glimlach ik..
Ik kom dagelijks met erg veel mensen in aanraking, en hoewel de meningen verdeeld zijn heb ik nog niet 1 mee gemaakt die deze stommiteiten begrijpt of goedkeurt.
Het enigste wat ik hoor is afschuw over de islam, men praat dan ook over reacties op dit forum. Wat ik weet is dat in tegenstelling tot wat jij zegt mensen enkel een grotere afkeer krijgen van de islam en wat me het meeste stoort aan moslims die er werkelijk niets aan kunnen doen.

Deze mogen vragen beantwoorden en uitleg geven terwijl ze zelf vaak nog zo niet een duidelijke mening hebben en absoluut afkeuren wat er alles gebeurt uit naam van hun geliefde islam

Over welke wijze van islam praktizeren heb jij het dan?!?

07-02-2006, 21:00



Citaat door Blade20:
Nee, de positieve kant is dat steeds meer ongelovigen afstand nemen van de Islam.Ze verdiepen zich er namelijk in met voorbedachte raden niet de Islam in te gaan. Wereldwijd gaan er waarschijnlijk meer Moslims door het geheisa van de Islam af en worden er door onderling geweld meer gedood dan dat er bij de Islam komen alszijnde nieuwkomers.
Dus als ik een schreeuwende koptekst zie staan in de metro...
Glimlach ik..
beste blade, een ongelovige kan geen afstand nemen van de islam want die is ongelovig .
als iemand zich verdiept in de islam met voorbedachte rade niet in de islam op te gaan .
dan doet deze dat slechts om kwaadwillende redenen.
bovendien is het niet de mens dat zich in de islam kan verdiepen ,maar eerder de islam die zich in de mens kan verdiepen.
indien de persoon daarnaar verlangt.

jij glimlacht, ik uitlach jou het lachen tot ik glim .

07-02-2006, 21:02
Zolang jij je geloof vreedzaam beleid zoals de meeste christenen in bv. nederland en niet vol met agressie en haat bent jegens andersdenken heb ik er totaal geen problemen mee .. jammer genoeg is het in de praktijk nog wel is anders.

07-02-2006, 23:20
Weet je, eigenlijk heb je wel gelijk.

Ze hebben hun mondje wel klaar staan over ons geloof, maar toch verdiepen ze zich voor meer info; ofzo!

08-02-2006, 12:55

Citaat door Blade20:
Nee, de positieve kant is dat steeds meer ongelovigen afstand nemen van de Islam.Ze verdiepen zich er namelijk in met voorbedachte raden niet de Islam in te gaan. Wereldwijd gaan er waarschijnlijk meer Moslims door het geheisa van de Islam af en worden er door onderling geweld meer gedood dan dat er bij de Islam komen alszijnde nieuwkomers.

Dus als ik een schreeuwende koptekst zie staan in de metro...



Glimlach ik..
Droom verder...

08-02-2006, 13:14

Citaat door stip_nl:
Ik kom dagelijks met erg veel mensen in aanraking, en hoewel de meningen verdeeld zijn heb ik nog niet 1 mee gemaakt die deze stommiteiten begrijpt of goedkeurt.
Het enigste wat ik hoor is afschuw over de islam, men praat dan ook over reacties op dit forum. Wat ik weet is dat in tegenstelling tot wat jij zegt mensen enkel een grotere afkeer krijgen van de islam en wat me het meeste stoort aan moslims die er werkelijk niets aan kunnen doen.

Deze mogen vragen beantwoorden en uitleg geven terwijl ze zelf vaak nog zo niet een duidelijke mening hebben en absoluut afkeuren wat er alles gebeurt uit naam van hun geliefde islam

Over welke wijze van islam praktizeren heb jij het dan?!?
Uhm.. ik wil hier duidelijk maken dat ik niet ben voor geweld..
Ik ben blij dat ik mezelf moslim kan noemen en sta voor vrede en begrip.
De negatieve kant van deze rellen is vele malen groter dan de positieve, maar ik zie dat steeds meer jongeren zich gaan verdiepen. Dat zie ik als iets positiefs, en naast de ongelovige die bekeren zijn er natuurlijk ook veel mensen die een afkeer krijgen. Dat is jegens het geweld! En zoals ik al eerder zei, daar ben ik TEGEN!

En mijn netwerk is natuurlijk anders dan die van jullie, ik neem aan dat jullie autochtonen zijn en dat jullie je niet mengen met allochtonen zoals ik dat doe.

Een ander referentiekader ... dus een andere kijk op deze situatie!

08-02-2006, 13:22

Citaat door Blade20:
Nee, de positieve kant is dat steeds meer ongelovigen afstand nemen van de Islam.Ze verdiepen zich er namelijk in met voorbedachte raden niet de Islam in te gaan. Wereldwijd gaan er waarschijnlijk meer Moslims door het geheisa van de Islam af en worden er door onderling geweld meer gedood dan dat er bij de Islam komen alszijnde nieuwkomers.

Dus als ik een schreeuwende koptekst zie staan in de metro...



Glimlach ik..
En dat is een van de vele verschillen tussen jou en mij..

Dit aardse leven is voor jou(jullie) een DOEL.. en voor mij(ons) een middel!




Citaat door Blade20:
Wereldwijd gaan er waarschijnlijk meer Moslims door het geheisa van de Islam af en worden er door onderling geweld meer gedood dan dat er bij de Islam komen alszijnde nieuwkomers.
Deze moeilijk geformuleerde zin slaat helemaal nergens op, tel jij ze?
Daar kun je niet eens een uitspraak over doen.. dus nutteloos!