Bekijk volle/desktop versie : Mijn Baas Accepteerd Geen Hoofddoek!!



Pagina's : [1] 2 3 4

07-02-2006, 18:33
Beste Meiden
Ik ben ten einde raad,ik heb besloten om een een hoofddoek te gaan
dragen en ook op mijn werk!!vandaag heb ik mijn baas laten weten dat ik besloten heb om een hoofddoek te gaan dragen en ook op mijn werk!!
daar was hij het dus niet mee eens hij wil niet dat ik een hoofddoek
draag in zijn praktijk omdat we met patienten hebben te maken hebben
ik heb nog nooit zo een onzin gehoord!!kortom hij accepteerd het niet,en ik
ben ook niet van plan om mijn hoofddoek af te gaan doen op mijn werk
mensen ik weet niet meer wat ik moet doen wie kan mij adviseren ik ben echt ten einde raad ik had dit nooit verwacht!!!
alvast bedankt....

07-02-2006, 18:35


Ben je een hond? Alleen honden hebben bazen mensen niet.

Tip----> Alleen honden gehoorzamen hun baas.

07-02-2006, 18:36
wat doe jij voor werk, als ik vragen mag

07-02-2006, 18:37
ja hier bij ons.. is dat ook verboden... maar belgieee is denk ik meer rascistisch dan NL

07-02-2006, 18:37


ik werk als mondhygieniste bij een Tandarts

07-02-2006, 18:38
Maar hij heeft toch geen recht om mij te weigeren??????

07-02-2006, 18:39
Je had het niet moeten zeggen maar gewoon doen, met een leuk truitje, rok, was hem zeker niet zo opgevallen denk ik..Maar ja, doe je eens vriendelijk door het aankondigen en dan krijg je dit

07-02-2006, 18:41

Citaat door anisanisa:
Maar hij heeft toch geen recht om mij te weigeren??????
Misschien niet, misschien wel..zoek op wat je rechten zijn of bel een vakbond waar je bij aangesloten bent. Ik zou het gewoon gedaan hebben zonder te vragen of aan te kondigen..

07-02-2006, 18:42
misschien kun je beginnen om een hoofddoekje naar achteren (piratenstijl??) te dragen en na een tijdje overgaan op een hoofddoek, dat schrikt misschien niet zo af op hem en zijn patienten.
Maar in principe mag hij je niet weigeren (discriminatie).
En een hoofddoek kan ook representatief zijn ook tegenover patienten.

07-02-2006, 18:45

Citaat door BugaBoo:
Je had het niet moeten zeggen maar gewoon doen, met een leuk truitje, rok, was hem zeker niet zo opgevallen denk ik..Maar ja, doe je eens vriendelijk door het aankondigen en dan krijg je dit
Inderdaad ja ik had het achteraf gewoon moeten doen,maar ik dacht laat ik het even netjes van te voren aankondigen!

07-02-2006, 18:48

Citaat door sisa81:
misschien kun je beginnen om een hoofddoekje naar achteren (piratenstijl??) te dragen en na een tijdje overgaan op een hoofddoek, dat schrikt misschien niet zo af op hem en zijn patienten.
Maar in principe mag hij je niet weigeren (discriminatie).
En een hoofddoek kan ook representatief zijn ook tegenover patienten.
ik heb dat ook voorgesteld om het op die manier te dragen maar dat
maakte niets uit!hij vond het een verkeerde tijd om nu een hoofddoek
te gaan dragen door wat er allemaal in de wereld gebeurd?!ik ben echt woedend op die vent!!!ik weet gewoon niet wat ik nu moet doen!!

07-02-2006, 18:54
euuh de keus is heeel makkelijk lijkt mij nie?

als jij klaar bent voor een hoofddoek(wat overigens een verkeerde zin is uit MIJN mond) dan zou jij hem dragen en als hij ontslaat dan doet hij dat maar want zeg nou zelf .... waar gaat jou voorkeur naar uit?

succes

07-02-2006, 18:59



Citaat door houdaatje:
euuh de keus is heeel makkelijk lijkt mij nie?

als jij klaar bent voor een hoofddoek(wat overigens een verkeerde zin is uit MIJN mond) dan zou jij hem dragen en als hij ontslaat dan doet hij dat maar want zeg nou zelf .... waar gaat jou voorkeur naar uit?

succes
laat ik voorop stellen mijn hoofddoek gaat boven alles boven mijn baas
en boven mijn werk,maar ik wil gewoon wat mijn rechten zijn en hoe ik
dat het beste aan kan pakken..

07-02-2006, 19:09
Je hebt natuurlijk wel je rechten maar vergeet niet werkgevers kunnen met hele gemene andere redenen komen om jouw weg te krijgen. Dus houd er wel rekening mee.

07-02-2006, 19:10
Meid, ik zou gewoon via officielle weg een gesprek aanvragen, dus echt er voor zitten, pen en papier op schoot.. Zorg dat je wat research doet over dit onderwerp.. Zoek info op internet over meisjes die hun baas hebben aangeklaagd en wat de uitkomst van die zaken is.. Print ze uit en leg het voor z'n neus neer!!
Je kan uitleggen dat het ook juist ook iets positiefs kan zijn in deze tijden, namelijk verdraagzaam naar elkaar toe en elkaars keuze respecteren, vaak hebben ze een beeld van burqa's wanneer ze het woord hoofddoek horen..
Je kan zeggen dat het zelf hygienisch is, ik heb liever iemand met een hoofddoekje dan iemand met losse haren en roddwarrelende roos boven mijn mond!
Voel je zeker en wees vooral niet bang.. Hij kan niet veel maken, VOORAL GEEN ONTSLAG NEMEN (vaak is dat juist wat ze willen) door blijven zetten en laten zien dat je keus definitief is..

Pagina's : [1] 2 3 4