Bekijk volle/desktop versie : Waarom?



06-02-2006, 16:10
Waarom dreigt dit forum een broedplaats voor sektarische discussies onderling de Islamitische groeperingen te worden?

07-02-2006, 00:41


Omdat dat de praktijk van religie is?

Iznogoodh

07-02-2006, 01:03
geen idee, het wordt idd zo schandalig. zie maar de topic over een persoon die geinteresseerd is in de islam enzo, hevige discussies.. jah funfun

07-02-2006, 01:14
Omdat we niet de accepteren wat de Islaam ons duidelijk maakt, elke keer weer zoeken we bepaalde dingen om verder te praten.

Sommige dingen zijn zo duidelijk maar toch hopen wij graag op een bewijs vannuit de Islaam die ons ten voordele komt, ook als is het bewijs daief.

Elke keer maar weer blijft men dan claimen op dit zwakke bewijs, als iemand anders weer een ander bewijs plaats dan krijg je vaak meningen en eigen verhalen en zo blijft een discussie nutteloos doorgaan omdat men geen daliel meer gebruikt maar men volgt dan eigen begeertes.

Je hebt niet voor niks moslims zeggen dit is halal terwijl andere moslims zeggen dit is haram.

Mischien zijn wij te zwak om de waarheid daadwerkelijk te accepteren zoals die is.

07-02-2006, 10:06



Citaat door Mocrobrains:
Omdat we niet de accepteren wat de Islaam ons duidelijk maakt, elke keer weer zoeken we bepaalde dingen om verder te praten.

Sommige dingen zijn zo duidelijk maar toch hopen wij graag op een bewijs vannuit de Islaam die ons ten voordele komt, ook als is het bewijs daief.

Elke keer maar weer blijft men dan claimen op dit zwakke bewijs, als iemand anders weer een ander bewijs plaats dan krijg je vaak meningen en eigen verhalen en zo blijft een discussie nutteloos doorgaan omdat men geen daliel meer gebruikt maar men volgt dan eigen begeertes.

Je hebt niet voor niks moslims zeggen dit is halal terwijl andere moslims zeggen dit is haram.

Mischien zijn wij te zwak om de waarheid daadwerkelijk te accepteren zoals die is.
Inderdaad! Het ligt in de natuurlijke aard van de mens om het makkelijke te doen i.p.v. het moeilijke te overwegen en te accepteren. De sterke is dan ook degene die zijn nafs onderwerpt aan de wil van Allah swt.

07-02-2006, 18:12

Citaat door merystyle:
Inderdaad! Het ligt in de natuurlijke aard van de mens om het makkelijke te doen i.p.v. het moeilijke te overwegen en te accepteren. De sterke is dan ook degene die zijn nafs onderwerpt aan de wil van Allah swt.
Als moslims daadwerkelijk hun nafs overgeven aan Allah Subhanna Wa Taa'la dan zouden wij het perfect hebt. Zowel innerlijk als alle andere leefomstandigheden.

Gair Inchallah.

07-02-2006, 22:18
Het heeft naar mijn idee veel te maken met zaken die Ikhtilaf zijn, waar dus geen consencus over is bij de geleerden, maar waarbij elke aanhanger van een bepaalde geleerde verword tot een soort overtuigde hukm-hooligan die de ander wil dwingen tot aanname van zijn adoptie.

07-02-2006, 22:20

Citaat door Hamza_T:
Het heeft naar mijn idee veel te maken met zaken die Ikhtilaf zijn, waar dus geen consencus over is bij de geleerden, maar waarbij elke aanhanger van een bepaalde geleerde verword tot een soort overtuigde hukm-hooligan die de ander wil dwingen tot aanname van zijn adoptie.
De Ummah van nu is vaak nog te zwak om zich bezig te houden met zaken waar Ikhtilaf over is. Zo ver zijn we nog niet.

07-02-2006, 22:58
Ana Muslim al Hamdulillah!

(Mauwkauw je weet genoeg van mij om te weten wie of wat ik ben, maak je geen zorgen broeder)

07-02-2006, 23:05
Inderdaad ik heb het de laatste tijd ook gemerkt...

veel verschillende sekten hier op m.nl

07-02-2006, 23:09
Toch wil ik nog even verduidelijken dat ik doelde op 'sektarische discussies' van groeperingen die binnen de Islam vallen.

11-02-2006, 13:22
Nog reacties?