Bekijk volle/desktop versie : Sph



06-02-2006, 09:00
Wie volgt de opleiding SPH (sociaal pedagogisch hulpverlenig)
WAt vind je van de opleiding en waar volg je deze opleiding.
Ik wil inschaallah na de zomer deze opl volgen maar wel deeltijd

Wanneer moet ik me daarvoor inschrijven???

06-02-2006, 09:11


Asalaam aleikoem oegtil azeeza,
ik heb mijn propedeus SPH, maar ben na dat jaar gestopt.
Ik doe nu de Pabo, ..
Ik deed Sph in Zwolle.
Het is wel een leuke en interessante opleiding en ik vond het niet moeilijk.
De reden dat ik gestopt ben is dat ik eigenlijk alleen met kinderen wilde werken maar tijdens de opleiding wordt er vooral veel aandacht gegeven aan de andere doelgroepen.
Ook ging ik net in die tijd een hoofddoek dragen en dacht dat mijn kansen beter zouden zijn als juffrouw.
Ook m.b.t. hidjra maken etc.
Ghair insha Allah.
Moge Allah je keuze vergemakkelijken..
Oh en dat inschrijven kan zelfs de week van te voren volgens mij nog, maar hoe eerder hoe beter dacht ik.
Wasalaam aleikoem warahmatu Allah,
Zahra

06-02-2006, 11:41

Citaat door MuslimaZahra:
Asalaam aleikoem oegtil azeeza,
ik heb mijn propedeus SPH, maar ben na dat jaar gestopt.
Ik doe nu de Pabo, ..
Ik deed Sph in Zwolle.
Het is wel een leuke en interessante opleiding en ik vond het niet moeilijk.
De reden dat ik gestopt ben is dat ik eigenlijk alleen met kinderen wilde werken maar tijdens de opleiding wordt er vooral veel aandacht gegeven aan de andere doelgroepen.
Ook ging ik net in die tijd een hoofddoek dragen en dacht dat mijn kansen beter zouden zijn als juffrouw.
Ook m.b.t. hidjra maken etc.
Ghair insha Allah.
Moge Allah je keuze vergemakkelijken..
Oh en dat inschrijven kan zelfs de week van te voren volgens mij nog, maar hoe eerder hoe beter dacht ik.
Wasalaam aleikoem warahmatu Allah,
Zahra
Salaam o3alekom,

Vindt je het een pittige opleiding? moest je echt blokken om je toetsen te halen? En moest je ook veel huiswerk en werkstukken maken enzo voor SHP?

Moest je je hoofddoek uit doen voor die opleiding dan?

Laat t me weten

beslama

06-02-2006, 15:00
Nee oegti ik moest mijn hoofddoek niet afdoen,
ik dacht gewoon dat ik betere kansen zou hebben op een baan met een hoofddoek in het onderwijs (islamitisch onderwijs).
Dat kwam omdat er weinig banen waren voor sph-ers (nu weet ik niet hoe dat ervoor staat), en toen dacht ik als er al weinig werk is, dan maak je met hoofddoek al helemaal minder kans.
Ook hoorde ik dat ze in de islamitische wereld erg op zoek zijn naar vrouwelijke leraressen die Engels spreken, dus zo vergrootte ik mijn kans insha Allah om ooit hidjra te doen.
Dat was mijn motivatie om over te stappen.

Wat betreft het leren, ik kwam net van het atheneum dus had er totaal geen moeite mee, er zaten wel anderen in mijn klas die het wel moeilijk hadden, dus dit is erg persoonlijk denk ik.

Ik vond de Sph overigens wel makkelijker als de Pabo, maar ook dat kan persoonlijk zijn.

Huiswerk was wel veel maar dat zul je op het Hbo bij elke opleiding hebben denk ik zuster..

Ghair insha Allah.

Wasalaam aleikoem warahmatu Allah

Zahra

07-02-2006, 21:12


ok thx voor de informatie