Bekijk volle/desktop versie : Verdonk: Taida pleegt fraude



Pagina's : [1] 2 3 4

05-02-2006, 08:45

Citaat:
AMSTERDAM - Het Kosovaarse meisje Taida en haar familie hebben bij vertrek uit Nederland een premie van 7000 euro opgestreken. Dat heeft minister Verdonk (Vreemdelingen Zaken) tegenover De Telegraaf bevestigd. Verdonk verwijt het meisje keer op keer misbruik te hebben gemaakt van de regels met als doel hier te kunnen blijven om het vwo af te maken.

Taida is vorig jaar met haar familie geheel vrijwillig naar Kosovo teruggekeerd, aldus Verdonk. De vertrekpremie was bedoeld om het gezin in de gelegenheid te stellen een nieuw leven op te bouwen. Naast de 7000 euro, werden ook alle tickets betaald door de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND). Er is volgens Verdonk ook gekeken of Taida naar een school zou kunnen met een vergelijkbare Nederlandse vwo-opleiding. Dat bleek het geval te zijn.

De VVD-bewindsvrouw heeft er schoon genoeg van dat het in Winterswijk verblijvende 18-jarige meisje in haar ogen "klinkklare onzin zit te verkopen en IND-medewerkers zwartmaakt".

http://www.telegraaf.nl/binnenland/32985311/Verdonk:_Taida_pleegt_fraude.html
Go Rita Go, rug recht houden. Geen pardon voor fraudeurs en andere criminelen. Ik zal op je stemmen volgend jaar.

05-02-2006, 09:47


Nou, getuigd van lef en een slechte moraal. Ik zou haar opleiding stop zetten. Dan naai je haar pas echt, en het geld terug vorderen natuurlijk. Bovendien zou ik meteen dergelijke methodes kortsluiten door een grotere database op te bouwen die kruisvergelijkingen doet tussen voormailg asielzoekers en nieuwe.

05-02-2006, 10:05

Citaat door Blade20:
Nou, getuigd van lef en een slechte moraal. Ik zou haar opleiding stop zetten. Dan naai je haar pas echt, en het geld terug vorderen natuurlijk. Bovendien zou ik meteen dergelijke methodes kortsluiten door een grotere database op te bouwen die kruisvergelijkingen doet tussen voormailg asielzoekers en nieuwe.
alles heeft twee kanten

besef dat zij toendertijd met die regeling minderjarig was en haar ouders MOEST volgen.

en een gelijkwaardige vwo opleiding is er niet in kosovo.

zij had zowie zo de opleiding hier moeten kunnen afmaken net als alle andere kinderen

dat de zaak niet zo netjes verloopt dat is waar

maar ontstaan door achterlijke rigide regels.

het kwam mij wel vreemd over, direct al, dat zij hier in een PLEEGGEZIN woont.

een CDA stemmend pleeggezin.

05-02-2006, 10:15
Bullshit!

Tis niet meer dan normaal dat als je probeert te vluchten uit een land waar je mogelijkheden zo beperkt zijn dat je dan tot het uiterste gaat. Nou kan die Verdonk wel verontwaardigd en boos reageren, maar dan zou ik haar eens willen vragen hoe zij haar partij genoot Ayaan Hirschi Ali hierop heeft aangesproken, als dat uberhaupt al het geval is. Die minstent zo hard gefraudeerd heeft als deze jongedame met exact hetzelfde doel.

05-02-2006, 10:19


Waar het hier o.a. om gaat is dat 'vluchtelingen' en hun supporters denken de media te kunnen mislijden met een incorrect verhaal. Dat is fout en erg dom. Ik vind het goed dat Verdonk (sinds 20.000 gezichten) onwaarheden tegenspreekt. Daarnaast vind ik ook dat zo'n meisje (ken het verhaal niet helemaal) hier, als zij hier al op school zat, gewoon VWO moet kunnen afmaken voor terugkering naar eigen land.

05-02-2006, 10:55

Citaat door lalamoulatek:
Bullshit!

Tis niet meer dan normaal dat als je probeert te vluchten uit een land waar je mogelijkheden zo beperkt zijn dat je dan tot het uiterste gaat. Nou kan die Verdonk wel verontwaardigd en boos reageren, maar dan zou ik haar eens willen vragen hoe zij haar partij genoot Ayaan Hirschi Ali hierop heeft aangesproken, als dat uberhaupt al het geval is. Die minstent zo hard gefraudeerd heeft als deze jongedame met exact hetzelfde doel.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

05-02-2006, 11:25

Citaat door Globi:
Waar het hier o.a. om gaat is dat 'vluchtelingen' en hun supporters denken de media te kunnen mislijden met een incorrect verhaal. Dat is fout en erg dom. Ik vind het goed dat Verdonk (sinds 20.000 gezichten) onwaarheden tegenspreekt. Daarnaast vind ik ook dat zo'n meisje (ken het verhaal niet helemaal) hier, als zij hier al op school zat, gewoon VWO moet kunnen afmaken voor terugkering naar eigen land.
zoals die ex lasser (op 40 jaar wao wegens pain in roeg), en sinds die tijd religieus imam, gebruikt makend van een riante terugkeer regeling die nu loopt te mekkeren dat die gezinsherenigen wil.

en zich schaamteloos profileerd in de media
inclusief alle leugens erom heen

omdat de oude dag voorziening hier veel rianter is dan in marokko.

dan heeft taida meer rechten

05-02-2006, 11:28

Citaat door Globi:
Waar het hier o.a. om gaat is dat 'vluchtelingen' en hun supporters denken de media te kunnen mislijden met een incorrect verhaal. Dat is fout en erg dom. Ik vind het goed dat Verdonk (sinds 20.000 gezichten) onwaarheden tegenspreekt. Daarnaast vind ik ook dat zo'n meisje (ken het verhaal niet helemaal) hier, als zij hier al op school zat, gewoon VWO moet kunnen afmaken voor terugkering naar eigen land.
en zo is dat

gelukkig was de rechter het hier mee eens

het is sportief van VERDONK om daar niet bij de rechter mee op de proppen te komen

05-02-2006, 11:42
haahhaha, zo is het

05-02-2006, 11:46

Citaat door najibsri:
We wisten wel dat Blank Nederland harteloos is. Een beetje moeilijk doen omdat een minderjarig meisje alles er aan doet om een goeie toekomst te hebben.

Zijn we vergeten hoe Hirschi Ali zich binnen de Nederlandse grenzen werkte doormiddel van fraude? Niemand die klaagt, integendeel, haar beste vriendin Verdonk -zelfde persoon die commentaar levert op Taida- spreekt vol lof over dat klitloze baviaan.
Zover ik het nu begrijp mag zij toch school afmaken?

05-02-2006, 11:58

Citaat door najibsri:
1- het feit dat ze al stappen ondernam, is al onmenselijk.

2- dat meisje dient op handen te worden gedragen omdat ze enkel een goeie toekomst wil, zoals Hirschi Ali dat wou toen zij onrechtmatig in ons land verbleef om vervolgens volksvertegenwoordiger te worden.
Ze heeft zich niet aan de regels gehoude, moet zich daarvoor verantwoorden en krijgt alsnog de kans haar school af te maken.......onmenselijk? Onzin.

05-02-2006, 12:19

Citaat door Haaglander:
Go Rita Go, rug recht houden. Geen pardon voor fraudeurs en andere criminelen. Ik zal op je stemmen volgend jaar.
Het hele verhaal verbaasd mij niets. Toch interessant om ook de andere kant te horen.

05-02-2006, 12:23



Citaat door datisgeenstijl:
alles heeft twee kanten

besef dat zij toendertijd met die regeling minderjarig was en haar ouders MOEST volgen.

en een gelijkwaardige vwo opleiding is er niet in kosovo.

zij had zowie zo de opleiding hier moeten kunnen afmaken net als alle andere kinderen

dat de zaak niet zo netjes verloopt dat is waar

maar ontstaan door achterlijke rigide regels.

het kwam mij wel vreemd over, direct al, dat zij hier in een PLEEGGEZIN woont.

een CDA stemmend pleeggezin.
Ouders nemen nu eenmaal beslissingen voor hun minderjarige kinderen.
Het is niet zo dat dan de staat der Nederlanden verantwoordelijk is, maar die ouders!

Anders zou elke besneden Nederlandse moslim en jood de staat der Nederlanden wel aan kunnen klagen omdat ie een stuk voorhuid mist.

05-02-2006, 13:57

Citaat door najibsri:
Waarom pleit verdonk niet voor uitzetting als het gaat om Hirschi Ali? Ik neem aan dat zij ook fraude toepaste om te profitere?

Selectief, altijd jullie kaaskoppen
Ik ken de zaak H. A. niet.
De ouders van dit meisje hebben geld aangenomen om zich weer in het buitenland te gaan vestigen met hun gehele gezin. We hebben het hier dus niet over uitzetting maar over illegale terugkeer van een van de gezinsleden.

05-02-2006, 14:20
In 1992, op 23-jarige leeftijd, werd ze uitgehuwelijkt aan een verre neef in Canada die ze niet kende. Ze trouwde onvrijwillig met hem in Kenia en zou hem daarna naar Canada volgen. Met dit voornemen reisde ze via familie in Düsseldorf en Berlijn in Duitsland, maar besloot om in plaats van het vliegtuig naar Canada te nemen, per trein naar Nederland te vluchten.

In Nederland vroeg ze politiek asiel aan en kreeg dit binnen drie weken ook. Omdat ze via een veilig land (Duitsland) reisde, wat automatisch tot weigering van een verblijfstatus had geleid, had haar tante haar aangeraden haar verblijf aldaar te verzwijgen (volgens haar eigen zeggen in een interview in de tijdschrift HP/De Tijd). Omdat ze bang was dat ze door leden van haar stam gevonden zou worden, gaf ze ook een verkeerde geboortedatum op en veranderde haar naam van Ayaan Hirsi Magan naar Ayaan Hirsi Ali. [2] Omdat ze onjuiste informatie aan de IND (Immigratie en Naturalisatie Dienst) verstrekte, is niet duidelijk op welke gronden zij politiek asiel aangevraagd en gekregen heeft. Ze heeft enige tijd in Lunteren in het AZC gewoond.



Lijkt mij een iets ander verhaal dan waar wij het over hebben.

Pagina's : [1] 2 3 4