Bekijk volle/desktop versie : ik ben de laatste tijd mn inspiratie kwijt



05-02-2006, 01:27
ik hou van koken, maarre de laatste tijd weet ik gewoon iet meer wat te koken. Zucht......... echt als ik al denk aan het avondeten overvalt de saaiheid ervan me........... wie heeft dit ook..

oja hulde aan onze moeders die al die jaren elke avond weer iets voor ons in elkaar hebben geflanst" with all due respect...

05-02-2006, 11:00


Ik heb dat nu juist niet, ik heb zoveel recepten verzameld, zovel kookboeken, internetsites en tijdschriften doorgeploegd en natuurlijk van cuisine. Dat er de hele week verschillende dingen op tafel staan.
De ene dag rijst, de andere dag aardappels, de dag erna pasta, de ene keer vlees, de andere keer kip, de andere keer gehakt, de volgende keer vis enz. enz.

Vooral door cuisine ben ik op veel nieuwe dingen gekomen en heb ik veel uitgeproberd. J emoet gewoon eens gaan surfen op internet naar leuke receptensites of kijk hier bij de receptentopics, je zult er superveel leuke, aparte en lekkere dingen vinden.
En wat ik ook altijd doe is een lijstje maken voor de komende week. Dan zet ik neer wat ik allemaal wil gaan maken, koop daar de boodschappen voor en kies dan van tevoren wat ik maak. Ben ik laat thuis dan iets snels, heb ik de hele dag vrij, dan iets uitgebreids enz.
Misschien heb je er wat aan

05-02-2006, 13:44
Lijstje maken is een goede optie

05-02-2006, 18:58
hmm lijstje maken, dat moest ik eens gaan doen idd, maak je dan ook een lijst van wat je wil gaan eten per week van dag tot dag. Zou je zo een lijstje willen delen????

kusjes shakirabouss

05-02-2006, 19:17


ik heb dat ook gehad, meid. ik ben daarna ook begonnen met een lijstje maken, heb je ook beetje overleg en je bespaart best een hoop, tot mijn grote verbazing.. en op woensdag probeer ik altijd iets nieuws.. valt mee toch? dit is mijn lijstje voor deze week:

maandag: stampot met gehaktballen (op verzoek van man)
dinsdag:spaghetti (op mijn man's manier) en vissticks
woensdag:aubergine gamba ovenschotel met brood
donderdag:aardappels en gebakken vis
vrijdag:uit eten (meestal V&D) of pizza

05-02-2006, 21:14
Ja inderdaad zoiets als sushimon!
Het scheelt een hoop in de kosten, doe mijn boodschappen in een keer door een lijstje te maken met wat ik nodig heb en hoef niet meer na te denken of naaar de supermarkt te gaan om iets te halen.

Mijn voorbeeld van een van mijn weken:

Maandag - gebakken aardappeltjes, gebraden kipfilet en salade
Dinsdag - spaghetti met pittige gehaktballetjes en zoetzure groenten
Woensdag - vis uit de oven met brood en salade
Donderdag - rijst met courgette, kerrie en kipfilet
Vrijdag - marmita met vlees (rund of lam), groenten en aardappels en brood
Zaterdag - Lasagna met salade
Zondag - soep met bladerdeeghapjes (gevuld met gehakt, kip of vis) en salade

En op vrijdag bak ik altijd wat lekkers, cake, koekjes, taart of gebakjes enz.
Ook probeer ik elke week wel 1 of 2 dingen uit van deze site of andere sites, zo kan je zien of het lekker is en zoja dan heb je er weer wat bij voor de volgende keer!

En ik heb een hoop bijgeleerd door cuisine en andere internetsites, bijvoorbeeld welke kruiden het beste te combineren zijn, welke groenten lekker smaken met welke kruiden en welk sausje (kaassausje, kerriesausje, kruidensausje enz.). Hoe je vis het lekkerst klaar kan maken enz. enz.

05-02-2006, 21:21

Citaat door ellouisa:
Ja inderdaad zoiets als sushimon!
Het scheelt een hoop in de kosten, doe mijn boodschappen in een keer door een lijstje te maken met wat ik nodig heb en hoef niet meer na te denken of naaar de supermarkt te gaan om iets te halen.

Mijn voorbeeld van een van mijn weken:

Maandag - gebakken aardappeltjes, gebraden kipfilet en salade
Dinsdag - spaghetti met pittige gehaktballetjes en zoetzure groenten
Woensdag - vis uit de oven met brood en salade
Donderdag - rijst met courgette, kerrie en kipfilet
Vrijdag - marmita met vlees (rund of lam), groenten en aardappels en brood
Zaterdag - Lasagna met salade
Zondag - soep met bladerdeeghapjes (gevuld met gehakt, kip of vis) en salade

En op vrijdag bak ik altijd wat lekkers, cake, koekjes, taart of gebakjes enz.
Ook probeer ik elke week wel 1 of 2 dingen uit van deze site of andere sites, zo kan je zien of het lekker is en zoja dan heb je er weer wat bij voor de volgende keer!

En ik heb een hoop bijgeleerd door cuisine en andere internetsites, bijvoorbeeld welke kruiden het beste te combineren zijn, welke groenten lekker smaken met welke kruiden en welk sausje (kaassausje, kerriesausje, kruidensausje enz.). Hoe je vis het lekkerst klaar kan maken enz. enz.
wow.....echt een planner

volgens mij heb jij altijd je huiswerk op tijd af!!!

Is inderdaad een goede tip...als je uitstippelt wat je die week kookt..heb je een week rust




Salima

05-02-2006, 22:53

Citaat door salima_c:
wow.....echt een planner

volgens mij heb jij altijd je huiswerk op tijd af!!!

Is inderdaad een goede tip...als je uitstippelt wat je die week kookt..heb je een week rust




Salima
ja dat zou je zo wel denken.
Maar ik ben eigenlijk alleen een planner voor leuke dingen
Huiswerk maak ik eigenlijk zelden of nooit, ben zo'n iemand die 3 dagen van tevoren nog begint te leren voor een tentamen

ellouisa

05-02-2006, 23:07
Ik heb het de laatste tijd. Ik heb totaal geen zin meer om te koken. Ben gewoon uitgeput! Dus als iemand een lijstje voor me wilt maken dan is dat zekers welkom.