Bekijk volle/desktop versie : 2 jaar geleden in het nieuws ... ???



Pagina's : [1] 2

04-02-2006, 16:40
hey mensjes ... , ik heb echt ff jullie hulp nodig, het zit zo;


ik schrijf een stuk over rasicme in amerika en ik heb daar feiten/gebeurtenissen enzo voor nodig.

2 jaar geleden werdt er in amerika toch een zwarte man gearresteerd en dat ging er zo erg aan toe dat ze hem vermoord hebben, die agenten zijn daarna voorgekomen enzo. later bleek dat heel die shit opgenomen was ..

moehiem zoiets...

mijn vraag; wie kent dit verhaal wel goed, of wie weet er een naam ofso van iemand dan kan ik gaan googlen ..???

je zou me er een enorm plezier mee doen !!!!


alvast bedankt!

04-02-2006, 16:42



Citaat door xxikkuhxx:
hey mensjes ... , ik heb echt ff jullie hulp nodig, het zit zo;


ik schrijf een stuk over rasicme in amerika en ik heb daar feiten/gebeurtenissen enzo voor nodig.

2 jaar geleden werdt er in amerika toch een zwarte man gearresteerd en dat ging er zo erg aan toe dat ze hem vermoord hebben, die agenten zijn daarna voorgekomen enzo. later bleek dat heel die shit opgenomen was ..

moehiem zoiets...

mijn vraag; wie kent dit verhaal wel goed, of wie weet er een naam ofso van iemand dan kan ik gaan googlen ..???

je zou me er een enorm plezier mee doen !!!!


alvast bedankt!
rodney king?

04-02-2006, 16:44
die zaak was niet opgenomen (tenminste, niet zoals jij bedoelt) De zaak van Rodney King, de beelden die gepubliceerd werden, daar ontbraken de eerste zoveel seconden aan, minuten aan, het stukje wat ik net geschreven had neem ik terug... ze handelden wel buitenproportioneel...

http://www.geocities.com/dgavre04/rodneyking.html

04-02-2006, 16:45

Citaat door xxikkuhxx:
hey mensjes ... , ik heb echt ff jullie hulp nodig, het zit zo;


ik schrijf een stuk over rasicme in amerika en ik heb daar feiten/gebeurtenissen enzo voor nodig.

2 jaar geleden werdt er in amerika toch een zwarte man gearresteerd en dat ging er zo erg aan toe dat ze hem vermoord hebben, die agenten zijn daarna voorgekomen enzo. later bleek dat heel die shit opgenomen was ..

moehiem zoiets...

mijn vraag; wie kent dit verhaal wel goed, of wie weet er een naam ofso van iemand dan kan ik gaan googlen ..???

je zou me er een enorm plezier mee doen !!!!


alvast bedankt!
Bedoel je Rodney King mss? Dat was al langer geleden en hij was niet doodgegaan, maar flink inelkaar geslagen en dat was inderdaad opgenomen. Agenten waren ook voor de rechter gekomen en allemaal vrijgesproken waarna er enorme rellen uitbraken.

04-02-2006, 16:47


bedankt !!

ja, zoals ik al zei; ik ken het hele verhaal niet!

04-02-2006, 16:48

Citaat door DutchBart:
die zaak was niet opgenomen (tenminste, niet zoals jij bedoelt) De zaak van Rodney King, de beelden die gepubliceerd werden, daar ontbraken de eerste zoveel seconden aan, minuten aan, het stukje wat ik net geschreven had neem ik terug... ze handelden wel buitenproportioneel...

http://www.geocities.com/dgavre04/rodneyking.html
ja zie je wel rodney was de eerste naam die me te binnen schoot maar het is al lang geleden

04-02-2006, 16:49

Citaat door DutchBart:
die zaak was niet opgenomen (tenminste, niet zoals jij bedoelt) De zaak van Rodney King, de beelden die gepubliceerd werden, daar ontbraken de eerste zoveel seconden aan, waar later uit bleek dat de agenten niet buitenproportioneel handelden...
Anderen waren me al voor

Waar heb je het over dutchbart, ik zie die beelden nog voor me, hoe er met stokken op hem ingeslagen werd terwijl hij op de grond lag. En dat is niet buitenproportioneel zeg je???? Omdat er een paar seconden misten in het begin, ah ja, dat maakt het verschil dan

04-02-2006, 16:49
hebben jullie misschien nog het een en ander te zeggen over de hedendaagse rasicme in de VS ??

04-02-2006, 16:52
Bij de orkaan Katrina, wanneer ze in New orleans te laat hulp kregen, toen zeiden ze toch dat het om racisme ging

04-02-2006, 16:53
het beknopte verhaal: hij werd door de politie gemaand te stoppen, deed dat niet, in plaats daarvan verhoogde hij zijn snelheid naar 100 mph (160 km/h) op een afstand van 7.8 mijl (12.5 km) waarna hij eindelijk stopte, toen hebben ze hem te grazen genomen, in de veronderstelling dat er geen getuigen waren (de camera in hun eigen politie-auto vergetend) ze hebben hem 2 minuten geslagen, waardoor o.a. meerder schedelbreuken ontstonden... later zijn ze (gek genoeg) vrijgesproken...

04-02-2006, 16:54

Citaat door wassam:
Anderen waren me al voor

Waar heb je het over dutchbart, ik zie die beelden nog voor me, hoe er met stokken op hem ingeslagen werd terwijl hij op de grond lag. En dat is niet buitenproportioneel zeg je???? Omdat er een paar seconden misten in het begin, ah ja, dat maakt het verschil dan
ik heb het al gecoorigeerd....

04-02-2006, 16:57

Citaat door xxikkuhxx:
hebben jullie misschien nog het een en ander te zeggen over de hedendaagse rasicme in de VS ??
ja dat het steeds beter gaat,.. Condaleeca Rize die donkere vriendin van Bush heeft een heel hoog regeringsambt en gaat misschien zelfs voor het presidentschap

04-02-2006, 16:57


verder, als je op Amadou Diallo zoekt, vind je het verhaal van een Noord-Afrikaanse immigrant in New York, die door vier agenten 41 maal is beschoten (dat betekend dat 1 van hun een keer z'n pistool herladen heeft) terwijl het enige wat hij deed, het pakken van zijn portommonnee was...http://en.wikipedia.org/wiki/Amadou_Diallo_(shooting_victim)

http://www.top50lyrics.com/m/merauder-lyrics-2573/41shots-lyrics-121954.html

04-02-2006, 16:57
dus er nog wel degelijk racisme tegen zwarten in de VS

04-02-2006, 17:03

Citaat door xxikkuhxx:
dus er nog wel degelijk racisme tegen zwarten in de VS
Zeker, maar zoals wrattenzwijn al aangaf, het word minder... (bovendien heeft het bij velen nog steeds de roots uit de slaventijd...)

Pagina's : [1] 2