Bekijk volle/desktop versie : Studie Studiefinanciering:



04-02-2006, 12:00
[ Ik ontvang al sinds 2005 studiefinanciering,

Nou moest mijn studiefinanciering opnieuw berekend worden in 2006.
Ik heb gegevens opgestuurd van beide mijn ouders.

Ik heb een brief ontvangen waarin staat wat ik dit jaar ga krijgen.
Er is niets verandert met vorig jaar.

Maar vandag kreeg ik een brief waarin ik een paar dingen moest invullen.
Ging over opgave en hoeveel kinderen er nog les volgen bij mij thuis.

Nou is mijn vraag: Heeft iemand dit ook gehad?

Ik bedoel mijn studiefinanciering is al berekend basis+aanvullende voor 2006.
En nu krijg ik opeens een brief met allemaal vragen over studieschuld etc.

]

04-02-2006, 16:51


haha,
ey meid

ik zal mijn verhaaltje vertellen
bij mij zat het zo:

3 maanden van te voren heb ik de informulier ingevult en meteen opgestuur mijn probleem was dat ik de presatiebeurs op €0 heb gezet. want het was voor mij nie so duidelijk dus dacht ja ik wil geen lening..maar tegenwoordig is alles verandert dit was eerst nie zo..dat je aan het eind van de schooljaar als je gezakt wa alles weer teug betalen.. maar goed, dus oke ik bel ze vaker op of alles goed was toen zeiden ze van ja we moeten eerst de jaaropgaves van je ouders hebben. dat zou de belasting naar ze toe sturen . volgens mij is er niks van gekomen. okey dus een dag voor januari dat ik me studiefananciering binnen zou krijgen had ik ze weer gebeld en vroeg of ze nu echt alles hebben ontvangen.
daarna komen ze naar me toe met het verhaal dat ik niks krijg omdat ik de lening op €0 heb gezet.. weet ik veel hoe dat nou allemaal inelkaar zat .. ze waren daarin heel onduidelijk ik had gewoon de systeem van vorig jaar. zo zzat het vorige jaar inelkaar. en was het so zat en ben naar die service van utrecht info balie ofso..geweest en vroeg wat nou precies de probleem was, want aan het begin toen ik ze had gebeld zeiden ze niks over van ja je heb geen lening aangevraagt wist ik veel hoe het inelkaar zat. dus okey ik moest nog die jaar opgave van mij ouders inlevern omdat dat nog nie geregeld was door die xxxxxxx kan ik so kwaad om worden! en heb het ook snel gedaan en kreeg eenweek later die brief thuis opgestuurd waarin ik een paar dingen moest invullen dind over hoeveel kinderen nog studie volgen enz.

dus nou krijg ik in februari alles van jan + feb als het goed is..

en mijn ouders moeten de zorgverzekering betalen..

zo triest gaat het nu in nl want denken ze dat mij ouders rijk zijn ofso ze kunne geen eens rondkomen met hun bedragen laat staan die €110 van mij die ze moeten betalen aan verzekering


maar ja ik heb nog niks gehoord wat ik binne krijg van studiefananciering
jij wel?

04-02-2006, 17:24
kw0u 0ok een t0pic 0penen 0ver studiefinanciering.. duss maak k ff gebruik van deze t0pic als je ut nie erg vind..


kw0rd 14 april 18.. en me vraag was wanneer krijg k me 0v en me studiefinanciering? duss gelijk, 1juli, 1sept..
ennee.. kheb ut f0rmulieer pas gister 0pgestuurd.. ben k daar te laat mee?

k0esjee imanee

05-02-2006, 14:23

Citaat door lel3ariffia:
haha,
ey meid

ik zal mijn verhaaltje vertellen
bij mij zat het zo:

3 maanden van te voren heb ik de informulier ingevult en meteen opgestuur mijn probleem was dat ik de presatiebeurs op €0 heb gezet. want het was voor mij nie so duidelijk dus dacht ja ik wil geen lening..maar tegenwoordig is alles verandert dit was eerst nie zo..dat je aan het eind van de schooljaar als je gezakt wa alles weer teug betalen.. maar goed, dus oke ik bel ze vaker op of alles goed was toen zeiden ze van ja we moeten eerst de jaaropgaves van je ouders hebben. dat zou de belasting naar ze toe sturen . volgens mij is er niks van gekomen. okey dus een dag voor januari dat ik me studiefananciering binnen zou krijgen had ik ze weer gebeld en vroeg of ze nu echt alles hebben ontvangen.
daarna komen ze naar me toe met het verhaal dat ik niks krijg omdat ik de lening op €0 heb gezet.. weet ik veel hoe dat nou allemaal inelkaar zat .. ze waren daarin heel onduidelijk ik had gewoon de systeem van vorig jaar. zo zzat het vorige jaar inelkaar. en was het so zat en ben naar die service van utrecht info balie ofso..geweest en vroeg wat nou precies de probleem was, want aan het begin toen ik ze had gebeld zeiden ze niks over van ja je heb geen lening aangevraagt wist ik veel hoe het inelkaar zat. dus okey ik moest nog die jaar opgave van mij ouders inlevern omdat dat nog nie geregeld was door die xxxxxxx kan ik so kwaad om worden! en heb het ook snel gedaan en kreeg eenweek later die brief thuis opgestuurd waarin ik een paar dingen moest invullen dind over hoeveel kinderen nog studie volgen enz.

dus nou krijg ik in februari alles van jan + feb als het goed is..

en mijn ouders moeten de zorgverzekering betalen..

zo triest gaat het nu in nl want denken ze dat mij ouders rijk zijn ofso ze kunne geen eens rondkomen met hun bedragen laat staan die €110 van mij die ze moeten betalen aan verzekering


maar ja ik heb nog niks gehoord wat ik binne krijg van studiefananciering
jij wel?
Bij was was het ook zo gegaan, heb uiteindelijk wel alles bij de belastingdienst gehaald maar dan praat ik over vorig jaar.

Nou in 2006 moesten ze weer alles opnieuw berekenen en heb weer alles opgestuurd van inkomstenbelasting.

En toen kreeg ik een brief met daarin hoeveel basis+aanvullende ik zou krijgen.
Dacht dat het toen geregeld was, kreeg ik gisteren een brief waarin stond dat ik voor aanvullende had aangevraagd maar dat ik eerst nog dingen in moest vullen, terwijl ze daarvoor een brief hadden gestuurd wat ik zou krijgen.

In die brief stond in hoeveel zussen/broers nog les volgende. En of ik nog lening moest terug betalen.

Ik denk nou dat ik nog minder krijg. Word er gek van, die site van hun doet het ook niet.



MiSsOuJDiA Ik was in juni 18 en kreeg studiefinanciering in julie en ov in september.

05-02-2006, 17:46



Citaat door MiSsOuJDiA:
kw0u 0ok een t0pic 0penen 0ver studiefinanciering.. duss maak k ff gebruik van deze t0pic als je ut nie erg vind..


kw0rd 14 april 18.. en me vraag was wanneer krijg k me 0v en me studiefinanciering? duss gelijk, 1juli, 1sept..
ennee.. kheb ut f0rmulieer pas gister 0pgestuurd.. ben k daar te laat mee?

k0esjee imanee
Als je geluk hebt zou je dat op tijd moeten ontvangen...

Anders in april.. maar je wordt daar per brief nog op de hoogte gesteld..

05-02-2006, 17:57

Citaat door Novel 1:
Als je geluk hebt zou je dat op tijd moeten ontvangen...

Anders in april.. maar je wordt daar per brief nog op de hoogte gesteld..
0www kee dankjee

05-02-2006, 18:02

Citaat door MiSsOuJDiA:
0www kee dankjee
Youre welcome,,

Ken dat gedoel van regelen en afwachten..

05-02-2006, 18:19

Citaat door Novel 1:
Youre welcome,,

Ken dat gedoel van regelen en afwachten..
0m gek van te w0rden..