Bekijk volle/desktop versie : Adoptieprocedure!!!



Pagina's : [1] 2

03-02-2006, 21:46
Hallo allemaal,

Heeft er iemand ervaring met adopteren vanuit marokko!!!

alle informatie is welkom,

groetjes Rania

03-02-2006, 22:06


dat is een goeie zou ik ook wel willen weten eigelijk.... ben je van plan te adopteren?

04-02-2006, 13:08
hallo,

wij zijn inderdaad van plan om te adopteren, maar de procedure is erg ingewikkeld, omdat Nederland en Marokko geen verdrag hebben op dit gebied.

Alle informatie is daarom welkom,

alvast bedankt

Groetjes rania

04-02-2006, 13:38
Ik heb daar ook een discussie met me man erover gehad en volgens hem kan je als marokkaanse wel gewoon een kind adopteren. Want ik had ook gehoord dat het niet kon omdat ned en mar. geen verdrag hebben. Maar volgens mij man is dat omdat marokko geen verdrag sluit met niet islamitische landen en worden de kinderen uitsluitend aan islamistische paren te adoptie gegeven.

04-02-2006, 13:49


het kan wel, maar het is alleen niet toegestaan volgens de Islam want de nl'se adoptiewet strookt niet met de Islamitische wetgeving; zo moet je 't kind bijv. je eigen achternaam geven volgens nl terwijl dat haram is.

04-02-2006, 14:06

Citaat door Lina&:
het kan wel, maar het is alleen niet toegestaan volgens de Islam want de nl'se adoptiewet strookt niet met de Islamitische wetgeving; zo moet je 't kind bijv. je eigen achternaam geven volgens nl terwijl dat haram is.

04-02-2006, 14:12
Hallo allemaal,

ten eerste bedankt voor jullie reacties,

Wij zijn er inderdaad van op de hoogte, dat je als niet-islamtisch echtpaar geen kind mag adopteren vanuit marokko. Dat is het probleem niet, wij zijn tenslotte marokkaans en moslims!!
Vanuit islamitisch oogpunt zou ik het niet weten. En eerlijk gezegd is dit op dit moment ook niet onze grootste zorg!!
Wij willen vooral weten, hoe de juridische procedures in marokko in zijn werk gaan, of er iemand ervaring heeft met adopteren vanuit marokko, en bij welke instanties wij kunnen aankloppen. De marokkaanse ambassade hier in Nederland, kan ons niet helpen.

Alvast bedankt,


Groetjes rania

04-02-2006, 14:32
A salaam oe 3alaikoem wa Rahmatullah

Laat je eerst goed informeren in welke omstandigheden adoptie toegestaan is in de islam. En welke voorwaarden hier aan verbonden zijn.

Wa 3alaikoem oe salaam wa Rahmatullah

04-02-2006, 14:40

Citaat door maryamx:
A salaam oe 3alaikoem wa Rahmatullah

Laat je eerst goed informeren in welke omstandigheden adoptie toegestaan is in de islam. En welke voorwaarden hier aan verbonden zijn.

Wa 3alaikoem oe salaam wa Rahmatullah

Salaam,

Inderdaad, je moet je eerst goed informeren over adoptie & islam, want er zijn veel regels en voorwaarden.
Wat allemaal precies weet ik niet, maar in ieder geval, dat het kind zijn eigen achternaam behoudt, en geen recht heeft op het erf gedeelte van zijn adoptie ouders.
Laat je goed informeren

Wa 3alaikom salaam


04-02-2006, 14:48
vorige week was hier een banner van daar el atfaal
misschien kun je hun mailen voor vragen.

04-02-2006, 14:51

Citaat door xfatimax:

Salaam,

Inderdaad, je moet je eerst goed informeren over adoptie & islam, want er zijn veel regels en voorwaarden.
Wat allemaal precies weet ik niet, maar in ieder geval, dat het kind zijn eigen achternaam behoudt, en geen recht heeft op het erf gedeelte van zijn adoptie ouders.
Laat je goed informeren

Wa 3alaikom salaam

Maar ze zegt toch dat ze het niet vanuit islamitisch oogpunt bekijkt, en dat het voor haar niet de grootste zorg is.

04-02-2006, 14:53
http://www.daarelatfaal.nl

04-02-2006, 14:57



Citaat door Lina&:
Maar ze zegt toch dat ze het niet vanuit islamitisch oogpunt bekijkt, en dat het voor haar niet de grootste zorg is.
Ze heeft aangegeven dat ze moslima is. En als moslimzijnde is het onze plicht om advies te geven, en wat diegene ermee doet moet hij/zij zelf weten.

04-02-2006, 15:06

Citaat door maryamx:
Ze heeft aangegeven dat ze moslima is. En als moslimzijnde is het onze plicht om advies te geven, en wat diegene ermee doet moet hij/zij zelf weten.
Ik had als eerste al advies gegeven, en daarop antwoorde dat het haar zorg niet is

04-02-2006, 15:14

Citaat door Lina&:
Ik had als eerste al advies gegeven, en daarop antwoorde dat het haar zorg niet is
Wel .... Djazaakie Lah oe gayran

Maar het kan toch geen kwaad als het herhaald wordt, toch?

Pagina's : [1] 2