Bekijk volle/desktop versie : Hoe zou jij handelen?



03-02-2006, 09:50
http://www.islamway.com/?iw_s=Lesson&iw_a=view&lesson_id=46120

03-02-2006, 09:51


Kan helaas geen arabisch lezen

03-02-2006, 09:52

Citaat door Miss_Magrebia:
Kan helaas geen arabisch lezen
Is audio. Versta je het arabisch??

03-02-2006, 09:53

Citaat door Oem Ishaaq:
Is audio. Versta je het arabisch??
Ben op werk, maar kan je kort uitlegen wat er gezegd word?

03-02-2006, 09:59



Citaat door Miss_Magrebia:
Ben op werk, maar kan je kort uitlegen wat er gezegd word?
Ehm. Gaat over een koppel die terugkomen van Hadj. Ze zitten op een schip. Op een gegeven moment hoort de man mensen schreeuwen omdat de schip aan 't zinken is. Hij is dan samen met zn vrouw op hun kamer. Hij zegt dan tegen zn vrouw dat ze snel naar boven moeten. Zij zegt dan: 'Wacht'. Hij vraagt op wat hij moet wachten aangezien het schip aan het verdrinken wordt. Ze zegt tegen em dat ze haar niqaab op moet doen.
Hij raakt geirriteerd en zegt dat ze daar geen tijd voor hebben en dat ze naar boven moeten gaan. Dan zegt ze dat ze niet weggaat zonder haar niqaab. Als ze Allah ontmoet wil ze gehoorzaam zijn. Ze trekt haar kleren, niqaab en sokken aan. Als ze eenmaal boven aankomen zien ze dat een groot gedeelte van het schip gezonken is. Ze houdt zich vast aan haar man en vraagt em: Ben je tevreden met me, heb ik ooit iets tegen je wil gedaan. Dan zegt hij: nee bij Allah, je was me altijd gehoorzaam.
Dan spreekt ze de shahada uit en zegt ze: ik hoop dat Allah ons herenigt in het Paradijs. (De zuster komt te overlijden)
De broeder om wie het gaat heeft t verhaal aan de sheikh verteld.

03-02-2006, 10:06

Citaat door Oem Ishaaq:
Ehm. Gaat over een koppel die terugkomen van Hadj. Ze zitten op een schip. Op een gegeven moment hoort de man mensen schreeuwen omdat de schip aan 't zinken is. Hij is dan samen met zn vrouw op hun kamer. Hij zegt dan tegen zn vrouw dat ze snel naar boven moeten. Zij zegt dan: 'Wacht'. Hij vraagt op wat hij moet wachten aangezien het schip aan het verdrinken wordt. Ze zegt tegen em dat ze haar niqaab op moet doen.
Hij raakt geirriteerd en zegt dat ze daar geen tijd voor hebben en dat ze naar boven moeten gaan. Dan zegt ze dat ze niet weggaat zonder haar niqaab. Als ze Allah ontmoet wil ze gehoorzaam zijn. Ze trekt haar kleren, niqaab en sokken aan. Als ze eenmaal boven aankomen zien ze dat een groot gedeelte van het schip gezonken is. Ze houdt zich vast aan haar man en vraagt em: Ben je tevreden met me, heb ik ooit iets tegen je wil gedaan. Dan zegt hij: nee bij Allah, je was me altijd gehoorzaam.
Dan spreekt ze de shahada uit en zegt ze: ik hoop dat Allah ons herenigt in het Paradijs. (De zuster komt te overlijden)
De broeder om wie het gaat heeft t verhaal aan de sheikh verteld.
Wat een mooi verhaal.... Ik zal deze thuis eens beluisteren

Soukhran voor de uitleg!

03-02-2006, 10:06

Citaat door Miss_Magrebia:
Wat een mooi verhaal.... Ik zal deze thuis eens beluisteren

Soukhran voor de uitleg!
Alsje!

03-02-2006, 11:40

Citaat door Oem Ishaaq:
Ehm. Gaat over een koppel die terugkomen van Hadj. Ze zitten op een schip. Op een gegeven moment hoort de man mensen schreeuwen omdat de schip aan 't zinken is. Hij is dan samen met zn vrouw op hun kamer. Hij zegt dan tegen zn vrouw dat ze snel naar boven moeten. Zij zegt dan: 'Wacht'. Hij vraagt op wat hij moet wachten aangezien het schip aan het verdrinken wordt. Ze zegt tegen em dat ze haar niqaab op moet doen.
Hij raakt geirriteerd en zegt dat ze daar geen tijd voor hebben en dat ze naar boven moeten gaan. Dan zegt ze dat ze niet weggaat zonder haar niqaab. Als ze Allah ontmoet wil ze gehoorzaam zijn. Ze trekt haar kleren, niqaab en sokken aan. Als ze eenmaal boven aankomen zien ze dat een groot gedeelte van het schip gezonken is. Ze houdt zich vast aan haar man en vraagt em: Ben je tevreden met me, heb ik ooit iets tegen je wil gedaan. Dan zegt hij: nee bij Allah, je was me altijd gehoorzaam.
Dan spreekt ze de shahada uit en zegt ze: ik hoop dat Allah ons herenigt in het Paradijs. (De zuster komt te overlijden)
De broeder om wie het gaat heeft t verhaal aan de sheikh verteld.
Mahsallah...... Ik denk niet dat ik zo zou handelen op dat moment.. maar al deze vrouw echt puur is en altijd allah heeft gehoorzaamt dan denk ik niet dat allah swt..haar hiervoor zou afrekenen.....

Maar allah weet het het beste..... allah ou A3lam.

03-02-2006, 11:48
Allah oe akbar!!

03-02-2006, 12:03
Mashallah!!!!!!!!!
Zo mooi!!!!!!!!

Dit is pure Imaan hebben........

03-02-2006, 12:07
Soebhanna Allah deze had ik een aantal jaren terug gehoord, en nog altijd denk ik aan haar...