Bekijk volle/desktop versie : Palestijnen omsingelen EU-kantoor Gaza-stad



02-02-2006, 10:59
Palestijnen omsingelen EU-kantoor Gaza-stad
Palestijnen omsingelen EU-kantoor Gaza-stad

GAZA-STAD (ANP/RTR) - Enkele tientallen gewapende mannen hebben donderdag het kantoor van de Europese Unie in Gaza-stad omsingeld. Ze eisen dat de EU het kantoor sluit, aldus getuigen. De actie is een protest tegen het afdrukken in Europese media van spotprenten met daarop islam-stichter Mohammed.

Twee militante Palestijnse groeperingen hebben gedreigd met aanslagen op buitenlanders die afkomstig zijn uit landen waar de spotprenten van Mohammed zijn afgedrukt. Het Palestijns Verzetscomité en en de Al Aqsa Martelaren gaven daarover donderdag een verklaring uit.

De groepen maakten duidelijk dat de waarschuwing specifiek is gericht tegen Noren, Denen en Fransen die zich in de Palestijnse gebieden bevinden. Abu Mudjahid, woordvoerder van het Palestijns Verzetscomité, stelde dat Noorwegen, Denemarken en Frankrijk hun consulaten en andere kantoren in de Palestijnse gebieden moeten sluiten.

De cartoons over Mohammed waren eind september door de Deense krant Jyllands-Posten gepubliceerd als actie voor de vrijheid van meningsuiting en tegen zelfcensuur. De tekeningen leidden in de moslimwereld tot felle protesten, omdat moslims vinden dat ze godslasterlijk zijn.

Europese kranten

Daarna drukten meer Europese kranten de spotprenten af. Het Franse dagblad France Soir toonde de twaalf karikaturen naar eigen zeggen om te tonen dat ,,religieus dogma'' geen plek heeft in een wereldlijke maatschappij. Ook in Nederland hebben de cartoons in verschillende kranten gestaan.

http://www.spitsnet.nl/nieuws.php/2/392098/anp/palestijnen_omsingelen_eu-kantoor_gaza-stad.html

02-02-2006, 11:02


Is goed, zullen we dan heroverwegen als EU om de financieringen alsnog stop te zetten?
Ik denk van wel. (hadden ze zowiezo moeten doen!)

02-02-2006, 11:05

Citaat door Blade20:
Is goed, zullen we dan heroverwegen als EU om de financieringen alsnog stop te zetten?
Ik denk van wel. (hadden ze zowiezo moeten doen!)
Jij kent alleen maar haat, Het is een goede zaak dat Kuffar zoals jij zonder enige vorm van emotie worden onthoofd Ik vind dat een mooie ontwikkeling.

02-02-2006, 11:06

Citaat door Hazouz_55:
Jij kent alleen maar haat, Het is een goede zaak dat Kuffar zoals jij zonder enige vorm van emotie worden onthoofd Ik vind dat een mooie ontwikkeling.
Wie toont hier haat?

02-02-2006, 11:07



Citaat door Hazouz_55:
Jij kent alleen maar haat, Het is een goede zaak dat Kuffar zoals jij zonder enige vorm van emotie worden onthoofd Ik vind dat een mooie ontwikkeling.
Prachtig zo'n onberedeneerde conclusie.

ALsof jij in mijn hoofd kunt kijken.....

02-02-2006, 11:08

Citaat door Carolus:
Discriminatie!
Ik wil als nederlander ook bedreigd worden. Tenslotte staan de nederlandse kranten en het Nos-journaal ook bol van de onderhavoge spotprenten.
Als zoiets gebeurd krijgen de journalisten die het doen juist promotie in Nederland. Dat weten ze in het MO ook.

02-02-2006, 11:08

Citaat door Globi:
Wie toont hier haat?
Mensen die provoceren en bespottelijke cartoons plaatsen.

02-02-2006, 11:10

Citaat door Hazouz_55:
Mensen die provoceren en bespottelijke cartoons plaatsen.
Of mensen die onderstaande teksten plaatsen:


Citaat door Hazouz_55:
Jij kent alleen maar haat, Het is een goede zaak dat Kuffar zoals jij zonder enige vorm van emotie worden onthoofd Ik vind dat een mooie ontwikkeling.

02-02-2006, 11:12

Citaat door Globi:
Of mensen die onderstaande teksten plaatsen:
Dat is geen haat, maar een fantastische phsychologische ontwikkeling.

02-02-2006, 11:21


Ook wel leuk

02-02-2006, 11:29
De Oproep tot gebed,...... tekenaars verenigt u.