Bekijk volle/desktop versie : Help me even dames!



01-02-2006, 12:52
salam,

Ik ben aan het "oppassen" met eten, dus geen tussendoortjes, vette hapjes etc. Ik zie op de verpakkingen van iets altijd het vetgehalte staan en dan zoveel per 100 gr.

Wat is nou veel vet per 100 gr en wat weinig? Ik heb er helemaal geen verstand van.

Wie kan mij een beetje uitleg geven?

Alvast bedankt,

Huismuisje

01-02-2006, 13:19


ik heb er echt geen verstand van....misschien dat er iets staat op voedingscentrum.

heb geen idee eigelijk

01-02-2006, 13:22
elke gram is teveeeel

ik ben ook bezig... pfff sinds ik getrouwd ben Ouffffff

01-02-2006, 13:24

Citaat door houdaatje:
elke gram is teveeeel

ik ben ook bezig... pfff sinds ik getrouwd ben Ouffffff
ja maar overal zit wel iets van vet in alleen ik weet niet hoeveel TE VEEL is, snappie...hihi ja dieeten is niet makkelijk.

01-02-2006, 13:25



Citaat door huismuisje:
ja maar overal zit wel iets van vet in alleen ik weet niet hoeveel TE VEEL is, snappie...hihi ja dieeten is niet makkelijk.
jaaaa maar je moet echt afblijven van TUSSENDOORTJES!!! ontbijt / Lunch / Avondeten... SAFI!!!

hahaha en bewegen ik ga nu om de dag naar de gym ben 3 kg afgevallen in 2.5 week.. tis iets!

01-02-2006, 13:29

Citaat door houdaatje:
jaaaa maar je moet echt afblijven van TUSSENDOORTJES!!! ontbijt / Lunch / Avondeten... SAFI!!!

hahaha en bewegen ik ga nu om de dag naar de gym ben 3 kg afgevallen in 2.5 week.. tis iets!
een rijstwafel of fruit mag toch wel

01-02-2006, 13:30
hahaha fruit altijd!!!!

01-02-2006, 13:31
Ja hoor. Gezonde tussendoortjes zijn helemaal niet erg, sterker nog het wordt zelfs aangeraden om tussendoortjes te eten anders staat je verbranding helemaal stil en dat is niet goed.
Gezonde tussendoortjes zijn fruit, rijstwafel, cup a soup, ontbijtkoek etc.

01-02-2006, 13:33
cup a soup zeker niet!!! daaar word je kei dik van!!! je moest eens lezen wat er allemaal in zit!!!

01-02-2006, 15:14

Citaat door huismuisje:
salam,

Ik ben aan het "oppassen" met eten, dus geen tussendoortjes, vette hapjes etc. Ik zie op de verpakkingen van iets altijd het vetgehalte staan en dan zoveel per 100 gr.

Wat is nou veel vet per 100 gr en wat weinig? Ik heb er helemaal geen verstand van.

Wie kan mij een beetje uitleg geven?

Alvast bedankt,

Huismuisje
Daar is niet 1 richtlijn voor. Ligt aan wat je eet. Vet heb je nodig, maar inderdaad niet teveel. Ik weet zo uit mn hoofd ook niet hoeveel vet per product normaal is. Maar om een voorbeeld te geven magere melk is 0,5 gram vet per 100 ml, halfvolle melk 1,5 g en volle melk 3,5g. Je kunt dus beter halfvolle melk drinken dan volle melk.
Maar de fout die veel mensen ook maken is dat ze alleen naar het vetgehalte kijken. Je kunt beter naar de totale kcalorieen kijken. Dat zegt veeel meer. Een gemiddelde man heeft per dag 2500 kcal nodig en een vrouw 2000. Als je wilt afvallen moet je er dus voor zorgen dat je daar ver onder komt.. En sommige tussendoortjes waarvan je het niet eens zou verwachten bevatten echt heel veel kcal. Voorbeeld een appel: 60 kcal en een appelflap 400 kcal!! Zie ook http://www.caloriechecker.nl/www/scripts/index.php

Maar zoals iemand hier al zei kijk op http://www.voedingscentrum.nl is echt een handige en informatieve site!

http://www.voedingscentrum.nl/voedingscentrum/Public/Dynamisch/hoe+eet+ik+gezond/

Nou ik hoop dat je hier wat mee kunt en ik wens je veel succes.

01-02-2006, 15:28

Citaat door houdaatje:
cup a soup zeker niet!!! daaar word je kei dik van!!! je moest eens lezen wat er allemaal in zit!!!
Grote onzin!!!
Ik heb hier een pakje voor me (toscaanse tomaat) en bevat per 175 ml bereid product (1 zakje) 0,9 gram vet, waarvan 0,4 verzadigd vet. En slechts 50 kcal. Dus dat is nog minder als een appel!
En ik weet dat de andere smaken wel iets meer kcal bevatten, maar nog altijd beter dan een reep chocolade als tussendoortje.....

01-02-2006, 15:57

Citaat door Rachida84:
Grote onzin!!!
Ik heb hier een pakje voor me (toscaanse tomaat) en bevat per 175 ml bereid product (1 zakje) 0,9 gram vet, waarvan 0,4 verzadigd vet. En slechts 50 kcal. Dus dat is nog minder als een appel!
En ik weet dat de andere smaken wel iets meer kcal bevatten, maar nog altijd beter dan een reep chocolade als tussendoortje.....
beter dan chocoalde is alles

nee maar het is echt zooooo...... ik ga voor je zoeken vanavond!