Bekijk volle/desktop versie : Cartoonrel over de profeet Mohammed(vzmh) escaleert!!!



Pagina's : [1] 2 3

31-01-2006, 22:35
{}














Voor de mensen die de beledigende spotprenten niet hebben gezien:

Klik

Van geenstijl.nl verwachten we natuurlijk een vervolg over dit. Het kwam op het juiste moment voor ze. Klik voor het stukje.

Denen 'slaan' terug:


Er is nu zelfs een fatwa tegen Deense soldaten in Irak.

Citaat:
Een religieuze leider heeft een fatwa uitgevaardigd tegen de Deense soldaten in Irak. Er zou sprake zijn van een "reële dreiging", aldus de Deense minister van Defensie Sören Gade dinsdag. Kopenhagen heeft 530 militairen in Irak.

Citaat:
Een 'teken-Mohammed-week'
Die zelfcensuur onder tekenaars blijkt in ieder geval in Nederland te leven, zo meldt de Volkskrant vandaag. Een aantal in Nederland publicerende cartoonisten geeft toe de profeet Mohammed niet, of alleen terughoudend, te tekenen.

Sommige Nederlandse tekenaars vinden echter dat er juist een internationale teken-Mohammed-week moet worden georganiseerd. Dit om de vrijheid van meningsuiting van cartoonisten te verdedigen. Niemand wil echter nog zijn naam hieraan verbinden.

Nekschot
Wellicht volgt er binnenkort ook een internationale rel over een Nederlandse publicatie. Een onbekende uitgever is namelijk van plan een boek uit te brengen van internetcartoonist Gregorius Nekschot. Eén van diens meest omstreden tekeningen, Mohammed die zijn minderjarige vrouw Aïsja van achteren ontmaagd ('hoogtepunt uit de kinderKoran'), zal daarin worden opgenomen.
Zodra ook Nederlandse of andere cartoonisten doorgaan met het beledigen van de profeet Mohammed(vzmh) breekt duidelijk de hel los in de wereld.




Wat vinden jullie van dit allemaal? Alvast spullen inpakken en terugkeren naar ons eigen land of overdrijf ik niet? Ga maar na wat er in slechts 5 jaar tijd is gebeurd in NL, wereld. (2001-2006)

31-01-2006, 22:46


Vandaag nog een felle discussie hierover in de klas....

31-01-2006, 23:04
Dit is toch theelounge.

Nou schrijf er wat over op, wat is jouw mening? En die van anderen?

31-01-2006, 23:08
De prents zijn laag, ondoordacht, beledigend... enzv enzv

Ik vind het terecht dat dat Denemarken geboycot wordt, de regering doet er helemaal niets aan. Ik verwacht geen excuses van hen, maar ze kunnen tenminste een positieve preek houden over hoe je met mede aardbewoners moet omgaan.... Effe de normen en waarde naar boven halen

31-01-2006, 23:09


De regering heeft er toestemming voor gegeven zelfs.

31-01-2006, 23:11
Ze noemde het vrijheid van meningsuiting... "Met andere woorden, we zijn trots op jullie ga zo door"

Door die Boycot zijn er al wat bedrijven (bijna) faillite gegaan....

31-01-2006, 23:18
Het is gewoon laag en absurd wat ze hebben gedaan.
Maar ghair insha'Allah ze zullen hier voor boeten.
Als het niet op aarde is dan is het wel in het hiernamaals

31-01-2006, 23:19

Citaat door obl3:
uhu
hmm aangezien dit dus theelounge is... Is dit je reactie?

31-01-2006, 23:21

Citaat door xxxSoleilxxx:
hmm aangezien dit dus theelounge is... Is dit je reactie?
Ja, omdat er geen nieuw element wordt toegevoegd aan de discussie.

Dan zal ik dat maar moeten doen.

Dit is geen incident, de afgelopen 5 jaar zijn er ongelooflijk veel nationale en internationale wrijvingen/confrontaties geweest tussen niet-moslims en moslims.

Is dit de druppel die de emmer doet overlopen? Of zal het diplomatisch opgelost worden? En wanneer de hel losbreekt, wat dan? Wat gaan wij als marokkaanse moslims hier doen?

31-01-2006, 23:25

Citaat door obl3:
Ja, omdat er geen nieuw element wordt toegevoegd aan de discussie.

Dan zal ik dat maar moeten doen.

Dit is geen incident, de afgelopen 5 jaar zijn er ongelooflijk veel nationale en internationale wrijvingen/confrontaties geweest tussen niet-moslims en moslims.

Is dit de druppel die de emmer doet overlopen? Of zal het diplomatisch opgelost worden? En wanneer de hel losbreekt, wat dan? Wat gaan wij als marokkaanse moslims hier doen?
Geloof mij er zijn zat mensen die zich hier op voorbereiden.

31-01-2006, 23:26

Citaat door obl3:
Ja, omdat er geen nieuw element wordt toegevoegd aan de discussie.

Dan zal ik dat maar moeten doen.

Dit is geen incident, de afgelopen 5 jaar zijn er ongelooflijk veel nationale en internationale wrijvingen/confrontaties geweest tussen niet-moslims en moslims.

Is dit de druppel die de emmer doet overlopen? Of zal het diplomatisch opgelost worden? En wanneer de hel losbreekt, wat dan? Wat gaan wij als marokkaanse moslims hier doen?
Wat wij dan gaan doen? Zorgen dat je in een vriedelijke buitenland werk vindt....

Maar dit is zeker nog niet de druppel.. Ik vraag me inderdaad ook af na hoeveel van dit soort druppels het afgelopen is.. Misschien vind de media dan wel een andere groep om lastig te vallen..

Maar zou jij terug willen naar marokko?

31-01-2006, 23:31

Citaat door xxxSoleilxxx:
Wat wij dan gaan doen? Zorgen dat je in een vriedelijke buitenland werk vindt....

Maar dit is zeker nog niet de druppel.. Ik vraag me inderdaad ook af na hoeveel van dit soort druppels het afgelopen is.. Misschien vind de media dan wel een andere groep om lastig te vallen..

Maar zou jij terug willen naar marokko?
Ik geef het nog een jaar. Als zo blijft dan breekt de hel écht los in 2007.

Terug naar Marokko...ja en nee. Alleen als ik wist dat ik met mijn studie, werkervaring daar heel goed zou terecht gekomen. Want Marokko is bikkelhard voor de grote onderklasse. Misschien een ander arabisch land, ik weet het niet.

31-01-2006, 23:35


Het beste is om hier je studie zo goed mogelijk af te ronden, werkervaring opdoen en dan een leuke multinational zoeken in het buitenland eventueel Marokko..

Maar tegenwoordig kun je in Marokko toch ook goed studeren, je moet alleen een beetje geld hebben..

31-01-2006, 23:37

Citaat door xxxSoleilxxx:
Het beste is om hier je studie zo goed mogelijk af te ronden, werkervaring opdoen en dan een leuke multinational zoeken in het buitenland eventueel Marokko..

Maar tegenwoordig kun je in Marokko toch ook goed studeren, je moet alleen een beetje geld hebben..
In Marokko zitten alleen maar hoogopgeleiden zonder een baan.

31-01-2006, 23:45

Citaat door obl3:
In Marokko zitten alleen maar hoogopgeleiden zonder een baan.
Mocht het hier er te erg aan toe gaan, dan pak ik me biezen naar het buitenland.
Ga daar een leuke baan zoeken en vermeld zeker m'n etniciteit niet....

Pagina's : [1] 2 3