Bekijk volle/desktop versie : Amsterdam wil 80.000 mensen laten inburgeren



Pagina's : [1] 2 3

31-01-2006, 21:29
Binnenland

di 31 jan 2006, 21:06
Amsterdam wil 80.000 mensen laten inburgeren
AMSTERDAM - Amsterdam heeft ambitieuze plannen om de inburgering in de stad in een stroomversnelling te brengen. De komende vijf jaar wil de gemeente 80.000 inwoners een taal- en/of inburgeringstraject laten volgen. Daarmee heeft de hoofdstad een veel strakker tijdsplan voor ogen dan dat wat het kabinet heeft aangekondigd, liet de gemeente dinsdag weten.


Amsterdam trekt dit jaar 44 miljoen euro uit aan taal en inburgering. Bovendien hebben de betrokken instanties hun krachten gebundeld, waardoor een flinke stap in de goede richting is gezet. Of de plannen daadwerkelijk kunnen uitkomen, hangt af van de nieuwe wet Inburgering, die later dit jaar in werking treedt. De hoofdstad heeft in totaal 250 miljoen euro nodig om het voornemen te realiseren.

Ongeveer 100.000 inwoners van Amsterdam hebben momenteel een taal- en inburgeringsachterstand. Een deel van die groep kan zelf inburgeren, verwacht de gemeente. Dat aantal wordt geschat op 25.000 à 30.000 mensen. De rest komt in aanmerking voor een inburgeringsprogramma op maat, afgestemd op het doel dat iemand wil bereiken.

Overigens is deelname niet vrijblijvend. De gemeente en de 'inburgeraar' maken afspraken over op welke ondersteuning en faciliteiten de persoon kan beschikken, maar ook over op wat voor manier de deelnemer het traject doorloopt en het te bereiken eindresultaat. Als iemand zich bijvoorbeeld niet aan de gemaakte afspraken houdt, kan de gemeente eventueel een bestuurlijke boete opleggen. Als een deelnemer bijvoorbeeld een uitkering ontvangt, kan daarop worden gekort.

Onder de 100.000 inwoners die in aanmerking komen voor een inburgeringstraject, zitten 15.000 jongeren tussen de achttien en 23 jaar waarbij het accent ligt op scholing en werk. Verder zijn er 35.000 mannen in de leeftijd van 23 tot 57 jaar, van wie een groot deel een baan heeft en zichzelf kan redden. Ongeveer 10.000 van deze mannen hebben een uitkering en beheersen de taal niet voldoende. Van de 30.00 vrouwen tussen de 23 en 57 jaar heeft een derde steun van de sociale dienst. Een belangrijk deel van deze groep zit in een achterstandspositie en heeft eveneens taalproblemen. Ongeveer 25.000 mensen zijn ouder dan 57 jaar. Voor hen is het erg moeilijk een weg te vinden in Amsterdam. Zij beheersen het Nederlands dan ook nauwelijks.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/32725781/Amsterdam_wil_80.000_mensen_laten_inburgeren.html

31-01-2006, 21:30


heeft het zin

of

is het

weggegooid geld

31-01-2006, 21:50

Citaat door datisgeenstijl:
heeft het zin

of

is het

weggegooid geld
Naar aanleiding van alle moslimse gezeik en gedreig over die cartoons in Denemarken begint uitburgeren (richting Marokko of andere zandbak van herkomst) mij een almaar beter idee.

Bovendien heb ik inmiddels een abo'tje genomen op die leuke Deense krant. Ik lees wel geen Deens maar meen toch enig tegenwicht te moeten bieden tegen het geblaat van de moslimkudde.

Bovendien heb ik moeder de vrouw geïnstueerd omtrent de besteding van het huishoudgeld. Geen broodjes shoarma of lahmacun meer. Vanaf vandaag Deense kaas.

Immanuel

31-01-2006, 22:19
ik eet al tien jaar geen shoarma meer....principieel.
vanaf nu eet ik deense kaas


wel is het wel erg tipisch dat het zoveel mensen zijn in amsterdam die nog op het randje van de maatschappij verkeren.

treurig.

01-02-2006, 00:01


typisch? 80000 mensen op een bevolking van, wat is het, 600.000?????

ik noem dat gewoon schrikbarend; en hoewel het in R'dam een "advies" was, zou ik zeggen "Co, alle arabische en turkse gemeentefoldertjes gauw dumpen in de vuilverbrander!".

want dat is mede een oorzaak!

01-02-2006, 00:27

Citaat door Immanuel:
Naar aanleiding van alle moslimse gezeik en gedreig over die cartoons in Denemarken begint uitburgeren (richting Marokko of andere zandbak van herkomst) mij een almaar beter idee.

Bovendien heb ik inmiddels een abo'tje genomen op die leuke Deense krant. Ik lees wel geen Deens maar meen toch enig tegenwicht te moeten bieden tegen het geblaat van de moslimkudde.

Bovendien heb ik moeder de vrouw geïnstueerd omtrent de besteding van het huishoudgeld. Geen broodjes shoarma of lahmacun meer. Vanaf vandaag Deense kaas.

Immanuel
In datzelfde kader overwoog ik om islamatische producten te boycotten.

En verder dan een broodje broodjes shoarma of lahmacun kwam ik ook niet.
En shoarma blijkt ook nog een Israelisch produkt te zijn.
Wat produceren ze eigenlijk wel, behalve wat gekef en wapen gekletter tegen prentjes?

SUggestie iemand? (behalve de olie, maar dat is inmiddels wel een uitgespuugd produkt, althans bijna dan )

01-02-2006, 00:36

Citaat door Loek:
In datzelfde kader overwoog ik om islamatische producten te boycotten.

En verder dan een broodje broodjes shoarma of lahmacun kwam ik ook niet.
En shoarma blijkt ook nog een Israelisch produkt te zijn.
Wat produceren ze eigenlijk wel, behalve wat gekef en wapen gekletter tegen prentjes?

SUggestie iemand? (behalve de olie, maar dat is inmiddels wel een uitgespuugd produkt, althans bijna dan )
Goeie actie.
Misschien wordt dit wat minder dan.

Bling Bling voor Sheiks




01-02-2006, 00:44

Citaat door rianne:
Goeie actie.
Misschien wordt dit wat minder dan.

Bling Bling voor Sheiks



Je hebt helemaal gelijk Rianne :Hadj:

Die energie verslindende wagen mogen wat mij betreft op de schroothoop.

(P.S. ik kan op een vreemde manier geen groene puntjes uitdelen, maar zodra ik het kan, krijgen jij en wat andere personen die alsnog.) :Kusje:

01-02-2006, 00:50

Citaat door Loek:
Je hebt helemaal gelijk Rianne :Hadj:

Die energie verslindende wagen mogen wat mij betreft op de schroothoop.

(P.S. ik kan op een vreemde manier geen groene puntjes uitdelen, maar zodra ik het kan, krijgen jij en wat andere personen die alsnog.) :Kusje:
Kan je helemaal geen puntjes uitdelen dan, heb ik ook een keer gehad.

Misschien ligt het aan je popup blokering ???

01-02-2006, 00:59

Citaat door rianne:
Kan je helemaal geen puntjes uitdelen dan, heb ik ook een keer gehad.

Misschien ligt het aan je popup blokering ???
Nee, is heel raar, als ik puntjes wil uitdelen (icoontje, liinksonder de reactie) en ik klik die aan dan kom ik weer boven aan de de "lijst" van reacties.
Het klinkt ingewikkeld, maar dat is het niet.
Ik zie gewoon niets verschijnen waarmee ik punten kan uitdelen
Op een andere plek (internet cafe lukte het wel).

01-02-2006, 01:05

Citaat door Loek:
Nee, is heel raar, als ik puntjes wil uitdelen (icoontje, liinksonder de reactie) en ik klik die aan dan kom ik weer boven aan de de "lijst" van reacties.
Het klinkt ingewikkeld, maar dat is het niet.
Ik zie gewoon niets verschijnen waarmee ik punten kan uitdelen
Op een andere plek (internet cafe lukte het wel).
Ja ik heb dat ook gehad, en op een gegeven moment heb ik mijn schijf leeg gehaald en sinds dien werkt het perfect.

Het kan via een omweg dat deed ik toen, maar helaas dat weet ik niet meer maar probeer de eerste optie eens.

01-02-2006, 01:06

Citaat door Immanuel:
Naar aanleiding van alle moslimse gezeik en gedreig over die cartoons in Denemarken begint uitburgeren (richting Marokko of andere zandbak van herkomst) mij een almaar beter idee.



Immanuel
ik heb normaal een hekel aan verdonk,.. nu zag ik laatst op koppensneller van spijkerman haar in een parodie.. met dat liedje van Hakuna Matata,.. wat bij haar dus ging van ´Ga jij maar naar huis toe´ en voor het eerst kreeg ik warme gevoelens voor Rita

nou dan gaat het toch niet goed met me of wel

01-02-2006, 01:06



Citaat door rianne:
Ja ik heb dat ook gehad, en op een gegeven moment heb ik mijn schijf leeg gehaald en sinds dien werkt het perfect.

Het kan via een omweg dat deed ik toen, maar helaas dat weet ik niet meer maar probeer de eerste opte eens.
Ik ga het gelijk proberen. : Top:

01-02-2006, 01:07

Citaat door Loek:
Nee, is heel raar, als ik puntjes wil uitdelen (icoontje, liinksonder de reactie) en ik klik die aan dan kom ik weer boven aan de de "lijst" van reacties.
Het klinkt ingewikkeld, maar dat is het niet.
Ik zie gewoon niets verschijnen waarmee ik punten kan uitdelen
Op een andere plek (internet cafe lukte het wel).
ben je gehackt... door een moslimmerd?

01-02-2006, 01:09

Citaat door wrattenzwijntje:
ik heb normaal een hekel aan verdonk,.. nu zag ik laatst op koppensneller van spijkerman haar in een parodie.. met dat liedje van Hakuna Matata,.. wat bij haar dus ging van ´Ga jij maar naar huis toe´ en voor het eerst kreeg ik warme gevoelens voor Rita

nou dan gaat het toch niet goed met me of wel
Dat laatste vraag ik me niet meer af.
Sinds die prenten rel van Denemarken boycot ik Islamieten. Ik koop geen dure Hummers meer.

Pagina's : [1] 2 3