Bekijk volle/desktop versie : msn/telefoon halal/haraam



Pagina's : [1] 2

31-01-2006, 21:12
salaam oe alaikoem,

ik had graag wat meningen gehoord betreffende mijn situatie.
Ik ben een zuster van 23jaar en ben verliefd op een jongeman ook 23jaar we weten het van elkaar en hebben in totaal elkaar 3keer gesproken telefonisch.

Deze broeder wilt het contact verbreken omdat hij nifaaq voelt in zijn hart tegenover mijn broers aangezien hij ze kent.

Hij heeft me laten weten dat hij geen contact meer wil noch telefonisch noch via msn tot hij in staat is om mijnhand te komen vragen wat een tijdje kan duren aangezien hij nog student is en geen werk heeft.

Alleen vind ik het moeilijk,uiteraard hamdoelilah ik wil ook niks doen dat tot fitna kan leiden.Maar om eerlijk te zijn mis ik hem enorm en kan ik moeilijk wachten tot hij om mijn hand komt vragen.Ik ben heel eerlijk hierin.

is het dan haraam om elkaar gewoon telefonisch te spreken of via msn???

wie heeft hier daliel over


djazakkallah oe ghayran


en nederige dienares


wasalaam oe alaikoem

31-01-2006, 21:58


heb geduld ougtie incha alllah zal het lang niet duren en hij staat voor je deur..

fi amani allah

01-02-2006, 11:51
Gewoon geduld hebben zuster.
Allah heeft altijd een oplossing voor ons klaar.
En inch Allah staat hij binnekort voor je deur.
Maha Salama

01-02-2006, 13:55
trouw zo snel mogelijk met hem, mannen die zelf aangeven dat msn/telefoon uit den boze is, vind je nauwelijks meer.

01-02-2006, 18:38



Citaat door batata112:
trouw zo snel mogelijk met hem, mannen die zelf aangeven dat msn/telefoon uit den boze is, vind je nauwelijks meer.
salaam oe alaikoem broeder,

denk je dan dat hij gelijk heeft aangezien hij geen telefonisch contact wil of virtueel of vind je het niet een beetje overdreven?

Ik zelf vind het hamdoelilah goed alleen heb het er wat moeilijk mee aangezien ik soms de behoefte voel om met hem te praten maar dit wil hij absoluut niet omdat hij bang is om gewoon meer en meer gevoelens te krijgen waardoor het geduld opbrengen tot hij komt aanvragen moeilijker wordt.

Deze broeder wil zeer graag met mij trouwen en heeft het me ook duidelijk gemaakt door allerlei zaken alleen zegt hij,wil hij niks doen dat tot haraam zaken kunnen leiden.

wa Allah u Alam

01-02-2006, 19:29
Meid, ik zou zeggen. Wacht op hem, want zulke mannen vind je nauwelijks.

Woellah Mascha-allah. En wees geduld, want hij wil het juiste doen en voor je het weet staat hij voor de deur en ben je met hem getrouwd inscha-allah.

Ik wens je heel veel succes en Sabr.

Alles goed komt goed bie idnie lah.

01-02-2006, 19:53

Citaat door missxsissy:
Meid, ik zou zeggen. Wacht op hem, want zulke mannen vind je nauwelijks.

Woellah Mascha-allah. En wees geduld, want hij wil het juiste doen en voor je het weet staat hij voor de deur en ben je met hem getrouwd inscha-allah.

Ik wens je heel veel succes en Sabr.

Alles goed komt goed bie idnie lah.
salaam oe alaikoem,

ja het is waar ook,alleen ben ik niet zo zeker of het wel verboden is om als je de juiste intentie hebt nl. trouwen om elkaar te spreken via telefoon of op msn????

denk je dat het haraam is dan??? afspreken dat weet ik zeker als er geen mahram bij is maar telefoon of internet dat heb ik me nog niet over geinformeerd???

djazakkallah oe ghayran

01-02-2006, 20:15
Telefonisch contact met het andere geslacht?


Het is voor een man en vrouw toegestaan om een gesprek met elkaar te hebben om te weten te komen wie men aan de andere kant van de lijn heeft dit na het plaats vinden van het huwelijksaanzoek.

Dit gesprek moet geschieden in aanwezigheid van een mah'ram zodat er geen gelegenheid verleend wordt aan de influisteringen van de shaytaan.

Na de eerste gespreken waarin men onderzoekt hoe de andere persoon nadenkt en of men praktiserend is, etc heeft men geen reden de andere persoon nog telefonisch te spreken. Als u met deze persoon wilt trouwen dient u een huwelijkscontract te sluiten zodat alles toegestaan wordt, verder kunnen afspraken onderling gemaakt worden dat u nog uw studie wilt afronden.

Want weet beste zuster, dat de shaytaan diepe gedachten heeft, vandaag is het een telefonisch gesprek, morgen is het een ontmoeding en overmorgen treft men een zonde waardoor de Troon van Allah beeft.

En vaak is de vrouw hier de dupe van, nadat men een grote zonde getroffen heeft, kan de man de vrouw vaarwel zeggen en dan blijft de zuster met een grote probleem wachtend op een prins op een witte paard.

Sheikh Al-Fawzaan (moge Allah hem beschermen heeft gezegd): Het is toegestaan voor de Al-khateeb (degene die een huwelijksaanzoek gedaan heeft) om zijn Khateebah (de vrouw waarmee hij wil trouwen) telefonisch te spreken als de voogd daar toestemming voor geeft. Het is toegestaan om haar te spreken als men antwoorden wil hebben over belangrijke zaken en het mag niet meer dan hiervoor gebruikt worden. Dit mag alleen als men ervan zeker is dat er geen aanleiding hierin zijn voor verboden gedachten en praktijken. Als deze gespreken via haar voogd geschieden is dit beter.


Bron: Al-islaam.com

01-02-2006, 20:23

Citaat door rbatia112:
Telefonisch contact met het andere geslacht?


Het is voor een man en vrouw toegestaan om een gesprek met elkaar te hebben om te weten te komen wie men aan de andere kant van de lijn heeft dit na het plaats vinden van het huwelijksaanzoek.

Dit gesprek moet geschieden in aanwezigheid van een mah'ram zodat er geen gelegenheid verleend wordt aan de influisteringen van de shaytaan.

Na de eerste gespreken waarin men onderzoekt hoe de andere persoon nadenkt en of men praktiserend is, etc heeft men geen reden de andere persoon nog telefonisch te spreken. Als u met deze persoon wilt trouwen dient u een huwelijkscontract te sluiten zodat alles toegestaan wordt, verder kunnen afspraken onderling gemaakt worden dat u nog uw studie wilt afronden.

Want weet beste zuster, dat de shaytaan diepe gedachten heeft, vandaag is het een telefonisch gesprek, morgen is het een ontmoeding en overmorgen treft men een zonde waardoor de Troon van Allah beeft.

En vaak is de vrouw hier de dupe van, nadat men een grote zonde getroffen heeft, kan de man de vrouw vaarwel zeggen en dan blijft de zuster met een grote probleem wachtend op een prins op een witte paard.

Sheikh Al-Fawzaan (moge Allah hem beschermen heeft gezegd): Het is toegestaan voor de Al-khateeb (degene die een huwelijksaanzoek gedaan heeft) om zijn Khateebah (de vrouw waarmee hij wil trouwen) telefonisch te spreken als de voogd daar toestemming voor geeft. Het is toegestaan om haar te spreken als men antwoorden wil hebben over belangrijke zaken en het mag niet meer dan hiervoor gebruikt worden. Dit mag alleen als men ervan zeker is dat er geen aanleiding hierin zijn voor verboden gedachten en praktijken. Als deze gespreken via haar voogd geschieden is dit beter.


Bron: Al-islaam.com
salaam oe alaikoem,

dit is wat ik zocht een beetje duidelijkheid met bronvermelding,djazakkallah oe ghayran oeghtie.

Allah oe Maliek oe lhamd...

gewoon geduldig zijn wat wel moeilijk is maar hamdoelilah,hij vindt zelfs smsjes uit den boze

maar khayrinchallah


wasalaam oe alaikoem

01-02-2006, 20:26

Citaat door Aroew:
salaam oe alaikoem,

dit is wat ik zocht een beetje duidelijkheid met bronvermelding,djazakkallah oe ghayran oeghtie.

Allah oe Maliek oe lhamd...

gewoon geduldig zijn wat wel moeilijk is maar hamdoelilah,hij vindt zelfs smsjes uit den boze

maar khayrinchallah


wasalaam oe alaikoem
Graag gedaan oegtie.

Macha'Allah zulke jongens zijn echt schaars.

01-02-2006, 20:31

Citaat door rbatia112:
Graag gedaan oegtie.

Macha'Allah zulke jongens zijn echt schaars.
µ


ja hamdoelilah alleen men zegt vaak dat de vrouw sterker is maar in ons geval dus niet ik laat me slepen door mijn gevoelens.

maar hij zegt dat het niet lang gaat duren voor hij komt hij zit in zijn laatste jaar hamdoelilah...

Hij kent veel broeders hoor allemaal zeer principiele jongens maar wel zijn wij van belgie hé

01-02-2006, 20:33
salaam aleikom oegtie

net als jij heb ik zo een lieve broeder leren kennen meer dan een jaar geleden maar we hebben ook contact verbroken omwille van allah alleen we msnen weleens in de maand dus niet zo vaak en ik mis hem ook zo erg.. het is heel moeilijk maar ja je moet zowieso geduld hebben en zorgen dat allah tevreden over je zult zijn. insha'allah. ook ik wacht tot hij me om hand komt vragen. hij is ook student.. wel moeilijk maar gair heb sbar..

01-02-2006, 20:33



Citaat door Aroew:
salaam oe alaikoem,

dit is wat ik zocht een beetje duidelijkheid met bronvermelding,djazakkallah oe ghayran oeghtie.

Allah oe Maliek oe lhamd...

gewoon geduldig zijn wat wel moeilijk is maar hamdoelilah,hij vindt zelfs smsjes uit den boze

maar khayrinchallah


wasalaam oe alaikoem
Salaam alykom warahamato allah wabarakatoeh ougty..


wees allah dankbaar dat je zo'n iemand gevonden hebt.. wallahi zulke jongens zijn schaars .. heb geduld allah is groot !!

ma3a salama
je zusje in islaam

01-02-2006, 20:37

Citaat door Aroew:
µ


ja hamdoelilah alleen men zegt vaak dat de vrouw sterker is maar in ons geval dus niet ik laat me slepen door mijn gevoelens.

maar hij zegt dat het niet lang gaat duren voor hij komt hij zit in zijn laatste jaar hamdoelilah...

Hij kent veel broeders hoor allemaal zeer principiele jongens maar wel zijn wij van belgie hé
Ships, heb je dat laatste stukje van me gelezen?


Belgika is geen probléem húr

01-02-2006, 20:37

Citaat door Rooie_Me:
salaam aleikom oegtie

net als jij heb ik zo een lieve broeder leren kennen meer dan een jaar geleden maar we hebben ook contact verbroken omwille van allah alleen we msnen weleens in de maand dus niet zo vaak en ik mis hem ook zo erg.. het is heel moeilijk maar ja je moet zowieso geduld hebben en zorgen dat allah tevreden over je zult zijn. insha'allah. ook ik wacht tot hij me om hand komt vragen. hij is ook student.. wel moeilijk maar gair heb sbar..
Machallah leuk om te horen dat er nog zulke zusters zijn in dezelfde situatie...inderdaad,hij zei tegen mij we hebben ons best gedaan en mektab gaat nu zijn werk doen,wa Allah u Alam...ik heb deze broeder zeer graag omdat hij me inspireert en me veel moed geeft tot het streven naar kwaliteit en willen samen inchallah de innerlijke vrede ervaren zonder hebzuchtigheid en al dat materiele gedoe...

wa Allah u Alam

Pagina's : [1] 2