Bekijk volle/desktop versie : Antwoord a.u.b als je de El Hizjra Literatuurwedstrijd kent?



30-01-2006, 14:52
Esalmoe3koem, allemaal

Ik heb meegedaan aan de El Hizjra Literatuurwedstrijd en mijn werk opgestuurd via email op 8 januari (de einddatum was 9januari), alleen heb ik nog steeds geen bericht teruggekregen. Wanneer krijg ik bericht terug en gebeurt dat via email, brief of telefonisch? Zijn er hier mensen die ook aan de werdstrijd meedoen?

Jullie reacties zijn welkom, vooral jullie antwoorden.

Wasalaam, moslimaforlive

06-02-2006, 15:55


Dankjewel voor je antwoord en ik zal naar die site gaan...

liefs, moslimasoul

07-02-2006, 00:10
Jewel hoor, je krijgt een bevestiging van je deelname per post thuis gestuurd. Als je binnen een maandje niks ontvangt, zal ik als ik jou was even een mailtje naar info@elhizjra.nl sturen om te vragen of ze het hebben ontvangen. Daar is helemaal niks ergs aan.

Ik heb daar 2 jaar geleden ook aan meegedaan met een verhaal en heb ook gewonnen

In welke categorie doe je mee, meid? Het is echt een leuke wedstrijd, alleen de jury van dit jaar is niet zo leuk. Normaal zitten er altijd leuke Marokkaanse schrijvers in de jury, maar dit jaar niet.

Nou ja, in ieder geval heel veel succes, meid. Als je nog vragen hebt, kun je die gerust stellen. Misschien kom ik nog naar de uitreiking in april, en wie weet zie ik je wel op podium verschijnen

07-02-2006, 00:51

Citaat door abdlkrm_16_casa:
Oh wist ik niet...sorry voor de foute info.

Wat voor verhaal had je eigelijk geschreve..wat was t onderwerp???
heb je t tegen mij?

07-02-2006, 00:57


Oh dat was 2 jaar geleden. Mijn verhaal is toen gepubliceerd in de bundel Dubbelleven. Het verhaal is geschreven door de ogen van een straatkat, die de dagelijkse beslommeringen van vrouwen in een schoonheidssalon beschreef.

07-02-2006, 01:28
Jaa dat klopt. Haha, wat grappig. Ik vind het heel raar als ik van vreemde mensen hoor dat ze mn verhalen hebben gelezen. Toen ik meedeed zat Said El Haji in de jury. En het jaar daarvoor volgens mij Abdelkader Benali en dichter Moustafa Stitou.

Maar heb jij ook aan elhizjra meegedaan dan?

07-02-2006, 02:07
Oh tof. wat heb je geschreven dan? haha, tis vast wel aangekomen. Ik dacht ook dat mijn inzending nooit was aangekomen. Ja, ik ben wel doorgegaan met schrijven. Ik wilde dit jaar nog een keer meedoen met elhizjra, maar het is er niet van terecht gekomen. Misschien volgend jaar. Hopen dat er dan wel leuke mensen in de jury zitten.

07-02-2006, 04:24
El Haddad volgt haar hart

VEENENDAAL - Dat het grote publiek haar naam nog niet kent, bleek afgelopen donderdag toen Yasmina el Haddad was uitgenodigd door de bibliotheek om haar gedichten voor te dragen. Het was niet druk, maar dat maakt de Veenendaalse niet uit.


door Henriet Vink


,,Het was gezellig, heel knus”, constateert El Haddad tevreden. Ze had ook niet verwacht dat er veel mensen langs zouden komen: ,,Niet iedereen houdt van poëzie en de mensen kennen mij niet, maar daar gaat het ook niet om. De uitnodiging was al een eer.”

De Openbare Bibliotheek nodigde El Haddad uit in het kader van de landelijke Gedichtendag en met het oog op het thema Marokko. De keus voor de 25-jarige kwam voort uit het feit dat zij een jaar geleden de El Hizrja-literatuurprijs won. Deze wedstrijd heeft tot doel iedereen van Arabische afkomst aan te moedigen gedichten en korte verhalen te schrijven. ,,Ik had echt niet verwacht dat ik zou winnen en zag het vooral als een leuk dagje Amsterdam”, lacht ze. ,,Toen ik wethouder Aboutaleb mijn naam hoorde zeggen, dacht ik ook dat dit helemaal niet kon. Het duurde even voordat ik het besefte. Dat was een bijzonder moment, mede omdat hij mijn naam op z’n Arabisch uitsprak.”

Tijdens de voordracht van afgelopen donderdag droeg El Haddad drie gedichten voor: ,,Twee gepubliceerde gedichten en eentje van mijzelf”, vertelt ze. Dat klinkt alsof de eerste twee niet van haar hand zijn, maar toch zijn die ook door de Veenendaalse geschreven: ,,Ze zijn nu alleen bijna niet meer van mij. Als mensen mijn gedichten lezen, interpreteren ze deze op hun manier en niet op de mijne. Alleen mijn naam staat er nog onder”, legt ze uit. Maar dat is ook meteen een van de dingen dat haar aantrekt in poëzie: ,,Iedereen kan in een gedicht lezen wat zij wil.”

De inspiratie voor haar gedichten kan zomaar overal vandaan komen: bepaalde dichters, boeken die zij leest voor haar studies Frans en Arabisch, maar ook uit een simpel dagje winkelen met een goede vriendin: ,,Het gaat allemaal onbewust. Ik schrijf over wat er in mij opkomt”, glimlacht ze.

De El Hizrja-literatuurprijs heeft zeker waarde voor haar, maar daar is het El Haddad nooit om te doen geweest. De uitnodiging van de bibliotheek is daarbij eveneens een mooie bijkomstigheid: ,,Ik hoef niet bekend te worden, ik ben gewoon Yasmina”, klinkt het bescheiden. ,,Het mooie aan poëzie is dat mensen op authentieke wijze hun gevoelens en beelden kwijt kunnen en soms ziet iemand anders er toevallig iets heel moois in.”

Toch is er ergens wel de droom ooit eens een gedichten- of verhalenbundel te publiceren: ,,Dat lijkt me wel mooi, maar ik weet nog niet wanneer dat zal zijn. Ik volg mijn gevoel en ga met mijn hart mee. Als die bundel komt, dan komt hij onverwacht.”

07-02-2006, 12:37

Citaat door abdlkrm_16_casa:
Ik had een verhaaltje over een oude man geschreve. Maar ik weet is jammer dat er geen schrijvers in de jury zitten. Kon ik hun vragen stellen over hun boeken enzo. Maar wat doe je nu eigenlijk....studeren..schrijven?
Oh ok. Is inderdaad jammer. Het eerste waar ik altijd naar kijk, is wie er in de jury zit, haha. In welke leeftijdscategorie doe je mee? Uhm, ik doe nu van alles. Studeren en schrijven. Af en toe doe ik nog wel eens mee aan een schrijfwedstrijdje. Ik moet wel zeggen dat ik elhizjra één van de leukste wedstrijden vond. In ieder geval heel veel succes toegewenst. En laat je vooral niet demotiveren als je niet wint. Volgend jaar uiteraard weer een kans.

07-02-2006, 12:42
mn nicht heeft m vorig jaar gewonnen
vandaar dat artikel