Bekijk volle/desktop versie : Jood vraagt een moslim....



30-01-2006, 13:29
Jood vraagt een m0slim

Jood vraagt een m0slim
Op een dag besloten de joden naar de moslims toe te gaan om ze 3 vragen te stellen over ALLAH SWT. Ze gingen naar de moslims en 1 jood zei tegen het islamitische volk: “Ik stel jullie 3 vragen als jullie ze kunnen beantwoorde dan zijn jullie echte moslims.”
Nou de jood gaat het podium op en stelt de eerste vraag: “Wat was er voor ALLAH SWT?”
De moslims wisten er geen antwoord op. De jood stelt de tweede: “Waar kijkt ALLAH SWT nu?” De moslims wisten er weer geen antwoord op. De jood stelde tenslotte de laatste vraag: “Wat doet ALLAH SWT nu?” De moslims wisten het weer niet. Maar er stond een klein jongetje van 7 jaar met zijn vader. De jongen zei: “AUB baba, laat mij deze vragen beantwoorden.” Zijn vader zei: “Lieve zoon van me als jij antwoord op die vragen hebt zeg het dan.”
Dus de jongen stapt naar voren en zegt tegen de jood: “Stel mij die vragen weer”.
De jood kijkt de jongen aan en zegt: “Oke ik zal de vragen weer stellen. Eerste vraag: Wat was er voor ALLAH SWT?”
De jongen zei :”Ik zal jou eens wat vragen. Kan jij tot 10 tellen?”
De jood zegt: “Ja.” en hij begint tot 10 te tellen. De jonge vraagt aan de jood of hij van 10 tot 1 kan tellen? De jood zegt dat hij dat natuurlijk kan en begint van 10 tot 1 te tellen.
De jongen vraagt aan de jood: “Wat is er voor de 1?”
De jood zegt heel stoer: “0.”
“Juist dat is goed, voor ALAH SWT was er nix.....”
De jood stond versteld en zei: “Oke, volgende vraag: Waar kijkt ALAH SWT nu?”
De jongen stak een kaars aan voor de jood en zei: “Waar schijnt deze kaars allemaal?”
De jood antwoordde: “Overal.. ”
De jongen zei hierop: “Ja nou ALAH SWT ziet ook alles. Hij ziet alles wat er gebeurt..”
De jood kon het niet geloven. De jood zei tegen de jongen: “Nou oke ik stel je de laatste vraag.....”
De jongen zei: “Voordat je deze vraag stelt mag ik aub op het podium en jij hier in mijn plaats? zodat alle moslims me kunnen horen.”
De jood antwoordde: “Ja natuurlijk...”
De jongen gaat het podium op en vroeg de jood om hem de laatste vraag te stellen.
De jood zei “Oke: Wat doet ALAH SWT nu??”
De jongen antwoordde: “Weet je wat ALAH SWT nu doet …. ?????? Hij haalt zonet een jood naar beneden en een moslim omhoog




Deze wou ik ff met jullie delen

08-02-2006, 16:43



Citaat door abuhudayfa:
Jood vraagt een m0slim

Jood vraagt een m0slim
Op een dag besloten de joden naar de moslims toe te gaan om ze 3 vragen te stellen over ALLAH SWT. Ze gingen naar de moslims en 1 jood zei tegen het islamitische volk: “Ik stel jullie 3 vragen als jullie ze kunnen beantwoorde dan zijn jullie echte moslims.”
Nou de jood gaat het podium op en stelt de eerste vraag: “Wat was er voor ALLAH SWT?”
De moslims wisten er geen antwoord op. De jood stelt de tweede: “Waar kijkt ALLAH SWT nu?” De moslims wisten er weer geen antwoord op. De jood stelde tenslotte de laatste vraag: “Wat doet ALLAH SWT nu?” De moslims wisten het weer niet. Maar er stond een klein jongetje van 7 jaar met zijn vader. De jongen zei: “AUB baba, laat mij deze vragen beantwoorden.” Zijn vader zei: “Lieve zoon van me als jij antwoord op die vragen hebt zeg het dan.”
Dus de jongen stapt naar voren en zegt tegen de jood: “Stel mij die vragen weer”.
De jood kijkt de jongen aan en zegt: “Oke ik zal de vragen weer stellen. Eerste vraag: Wat was er voor ALLAH SWT?”
De jongen zei :”Ik zal jou eens wat vragen. Kan jij tot 10 tellen?”
De jood zegt: “Ja.” en hij begint tot 10 te tellen. De jonge vraagt aan de jood of hij van 10 tot 1 kan tellen? De jood zegt dat hij dat natuurlijk kan en begint van 10 tot 1 te tellen.
De jongen vraagt aan de jood: “Wat is er voor de 1?”
De jood zegt heel stoer: “0.”
“Juist dat is goed, voor ALAH SWT was er nix.....”
De jood stond versteld en zei: “Oke, volgende vraag: Waar kijkt ALAH SWT nu?”
De jongen stak een kaars aan voor de jood en zei: “Waar schijnt deze kaars allemaal?”
De jood antwoordde: “Overal.. ”
De jongen zei hierop: “Ja nou ALAH SWT ziet ook alles. Hij ziet alles wat er gebeurt..”
De jood kon het niet geloven. De jood zei tegen de jongen: “Nou oke ik stel je de laatste vraag.....”
De jongen zei: “Voordat je deze vraag stelt mag ik aub op het podium en jij hier in mijn plaats? zodat alle moslims me kunnen horen.”
De jood antwoordde: “Ja natuurlijk...”
De jongen gaat het podium op en vroeg de jood om hem de laatste vraag te stellen.
De jood zei “Oke: Wat doet ALAH SWT nu??”
De jongen antwoordde: “Weet je wat ALAH SWT nu doet …. ?????? Hij haalt zonet een jood naar beneden en een moslim omhoog




Deze wou ik ff met jullie delen
Moooi man!!

08-02-2006, 16:48
salaam 3alaykoem,


heel moi om te lezen! jazak Allah khayran

08-02-2006, 17:20

Citaat door alhamama:
salaam 3alaykoem,


heel moi om te lezen! jazak Allah khayran
Wa Iyaaki

08-02-2006, 18:56



Citaat door sakina112:
Is het verhaal een fabeltje?

09-02-2006, 13:42

Citaat door sakina112:
Is het verhaal een fabeltje?
k denk het wel

09-02-2006, 19:12

Citaat door abuhudayfa:
k denk het wel
nee, de jongen was Abu Haniefa Radiallahoe Ta'aala Anhoe:

Een wijze jonge moslimjongen

Vele jaren geleden, gedurende het tijdperk van de Tâbi´ien -de generatie moslims van na de sahâbah (metgezellen)-, behoorde Bagdad tot de voornaamste steden van de islam.
Feitelijk was het de hoofdstad van het islamitische rijk en vanwege het grote aantal geleerden dat daar verbleef, was Bagdad het centrum van islamitische kennis.
Op een dag zond de toenmalige heerser van Rome een afgezant naar Bagdad met drie tartende vragen voor de moslims. Toen de boodschapper bij de stad aankwam, bracht hij de kalief op de hoogte dat hij drie vragen bij zich droeg waarmee hij de moslims uit moest dagen.
De kalief ontbood alle geleerden van de stad in zijn paleis en de Romeinse boodschapper klom op een hoog podium en zei: “Ik ben gekomen met drie vragen. Als u ze beantwoordt, dan zal ik weggaan, voor u een grote hoeveelheid rijkdom achterlatend die ik met me mee heb gebracht van de keizer van Rome.

De vragen zijn:
- “Wat was er voordat Allah er was?”
- “Tot welke richting wendt Allah zich?”
- “Waar is Allah op dit moment mee bezig?””.

De grote groep mensen was muisstil (Zou u een antwoord kunnen bedenken op deze vragen?) Temidden van deze schare van briljante geleerden en studenten stond er een man toe te kijken met zijn zoontje. “Oh mijn beste vader. Ik zal hem beantwoorden en hem het zwijgen opleggen!”, zei de jongen. Dus vroeg de jongen toestemming aan de kalief om op de vragen in te gaan. Zijn verzoek werd ingewilligd.
De Romein richtte zich tot de jonge moslim en herhaalde de eerste vraag: “Wat was er voordat Allah bestond?”
De jongen vroeg: “Kunt u tellen?”
“Ja”, zei de man.
”Tel dan eens van tien terug!”. Dus de Romein telde terug “tien, negen, acht…” Totdat hij bij “nul” uitkwam. Toen stopte hij met tellen.
“Maar wat komt er voor “nul”?, vroeg de jongen.
“Er is niets voor de nul- zo zit dat!”, zei de man.
“Tsja, als er klaarblijkelijk niets voor het rekenkundige “nul” is, hoe kunt u dan verwachten dat er iets bestaat voor de “Ene” die de Absolute Waarheid is, de Eeuwige, Eeuwigdurende, de Eerste, de Laatste, de Zichtbare, de Verborgene?”, zei de jongen.
De man was zichtbaar verbaasd door dit directe antwoord, waar hij niets tegenin kon brengen. Dus vroeg hij: “Vertel me dan tot welke richting Allah zich wendt”
“Breng een kaars en steek hem aan”, zei de jongen, “en vertel me welke richting de vlam opgaat”.
“Maar de vlam is gewoon licht- het verspreidt zich naar alle vier richtingen, het noorden, zuiden, oosten en westen. Het gaat niet slechts een kant op”, zei de man verwonderd.
De jongen riep uit: “Als dit tasbare licht zich in alle vier richtingen verspreidt waardoor u me niet kan vertellen welke kant het opgaat, wat verwacht u dan van de nur al-samawaat wa-l-ard (het licht van de hemelen en de aarde)!?
Allah richt zich tot alle richtingen op hetzelfde moment”.
De Romein was stomverbaasd dat er hier een kind aanwezig was die zijn uitdagende vragen beantwoordde op zo een manier dat hij de bewijzen niet kon weerleggen. Dus- de wanhoop nabij- zocht hij zijn toevlucht tot de laatste vraag. Maar voordat hij hier kans toe kreeg, zei de jongen: “Wacht! U bent degene die de vragen stelt en ik degene die uw uitdagende vragen beantwoord. Het is meer dan redelijk dat u van het podium afkomt en dat ik op het podium klim en de plek waar u nu bent inneem, zodat de antwoorden door een ieder goed gehoord kunnen worden”.
Dit vond de Romein een redelijk voorstel, dus verliet hij de plek waar hij stond en klom de jongen het podium op. Toen herhaalde de man zijn laatste vraag: ”Vertel me, waar is Allah op dit moment mee bezig?”
De jongen zei triomfantelijk: “Op dit moment heeft Allah, een leugenaar en bespotter van de islam die zich op dit hoge podium bevond, naar beneden gezonden en hem vernederd! En degene die in Allah’s eenheid gelooft, heeft Hij verheven en Hij liet de waarheid zegevieren.......
De Romein had niets meer te zeggen. Verslagen en vernederd moest hij terugkeren naar zijn land.
In de jaren daarop groeide deze jongen op om een van de meest beroemde geleerden van de islam te worden. Allah de Verhevene zegende hem met wijsheid en kennis van de religie. Zijn naam was Abu Hanifah (moge Allah genadig met hem zijn) en vandaag de dag staat hij bekend als al-imam al-a’zam, de grote imam en geleerde van de islam en de stichter van de hanafi-school. Moge Allah iets van Zijn genade op dezelfde wijze schenken aan onze moslimkinderen die vandaag de dag opgroeien. Amien.....

09-02-2006, 19:14
check de verschillen tussen het verhaal van abuhudayfa en die van mij

10-02-2006, 16:42

Citaat door Osama Duck:
check de verschillen tussen het verhaal van abuhudayfa en die van mij
ik wist niet dat het echt was gebeurd, Soubhana'Allah
ik dacht dat het gewoon een fabeltje was