Bekijk volle/desktop versie : Bezuinigingstips Topic…



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

30-01-2006, 09:04

Was voorheen ook een soortgelijke Topic..... maar kan die helaas niet vinden ... Dus 2006 ... tijd voor een nieuwe ... Alle tips zijn van harte welkom ...

Tips om te besparen ... uitverkoop tips....... verzekering tips. oppassen voor ....etc etc .....




30-01-2006, 10:02


De beste tip om te bezuinigen is om te voorkomen dát je moet bezuinigen, dus wees altijd zeker over je financien!

Maak een overzicht van alle maandelijkse inkomsten en vaste uitgaven, hetgeen je overhoudt trek je nog boodschappen, cadeaus, kleding, schoenen, pampers vanaf en reserveer je een bedrag voor calamiteiten en probeer je een gedeelte te sparen. Pas als de volgende maand begint (nieuw salaris) maak je hetgeen 'over' is op, aan bv extra kleding, grote aankopen, iets overbodigs.

Dus bv inkomsten per maand zijn 1500 euro, vaste lasten zoals huur gas&licht, zorgverzekering, brand/inboedelverzekering zijn 900 euro. Hou je 600 euro over. 100 euro per week, is 400 euro per maand, hou je 200 euro over. Daarvan zet je 100 euro weg om te sparen. De overige 100 euro, zet je vast tot je volgende salaris en geef je dan pas uit aan bv die superjas ofzo.

Indien er niets raars gebeurt hou je dus 200 euro per maand 'over'.

Verdere bespaartips zijn; koop alleen als je het nodig hebt, koop groente/fruit op de markt, plan je weekmenu, koop als er een aanbieding geldt (bv luiers/doekjes van Etos, dan koop ik meteen 12 pakken doekjes).

30-01-2006, 10:21
Bezuinigen, ja miss magrhebia dat kan ik nou echt, ik weet niet wat dat is.............

30-01-2006, 10:25
Hoe moet je bezuinigen als je zoveel moet betalen aan vaste lasten?

30-01-2006, 10:25


ik vind bezuinigen erg moeilijk...en neem me altijd voor om het te doen maar denk dan later ach laat maar zitten hihih dom he

30-01-2006, 10:29
Klinkt helemaal niet dom hoor oemmie…
Soms dan is de verleiding om het geld uit te geven er gewoon en dan geef je het uit en achteraf ga je pas denken van; Had ik beter niet kunnen doen.

30-01-2006, 10:32
Hoeveel geven de dames uit aan boodschappen per week. Daar gaat het bij mij echt altijd mis, ik ben een liefhebber van boodschappen doen bij AH en dan gaat alles wat ik leuk of lekker vind de wagen in.

30-01-2006, 10:34

Citaat door Manhattan girl:
Hoeveel geven de dames uit aan boodschappen per week. Daar gaat het bij mij echt altijd mis, ik ben een liefhebber van boodschappen doen bij AH en dan gaat alles wat ik leuk of lekker vind de wagen in.
max 100 euro per week, meestal 70 a 80 euro per week... jij?

30-01-2006, 10:39
Ik kom meestal boven de 100 euro uit, maar daar zit dan wel vlees bij. Ik heb het gevoel dat ik daarop kan bezuinigen.

30-01-2006, 10:41

Citaat door Manhattan girl:
Ik kom meestal boven de 100 euro uit, maar daar zit dan wel vlees bij. Ik heb het gevoel dat ik daarop kan bezuinigen.
zijn jullie met 2?
als ik groot bezoek verwacht komen we ook boven de 100 uit... of als ik examens heb (zoals nu) komen we ook boven de 100 (veel chips, snoep, ... om de stress weg te eten )

aan wat geef je het meeste uit? wij aan verse groenten en fruit

30-01-2006, 10:44
Ik ben alleen en ik doe 1 x in de maand 'grote' boodschappen.
Daarnaast haal ik elke week op zaterdag dingen bij.

De 1 x grote boodschappen is bij mij ook gauw € 80,--
De wekelijkse boodschapen bedragen ± € 30,-- / € 40,--

Doe boodschappen bij AH

30-01-2006, 10:46
Wij zijn met zijn drieen. Tsja er gaat van alles in het karretje. Geen luiers gelukkig meer.

30-01-2006, 10:48



Citaat door Manhattan girl:
Hoeveel geven de dames uit aan boodschappen per week. Daar gaat het bij mij echt altijd mis, ik ben een liefhebber van boodschappen doen bij AH en dan gaat alles wat ik leuk of lekker vind de wagen in.
hier heb ik nou altijd problemen mee

30-01-2006, 11:01
Bezuinigen.....hmmmm dat is iets wat ik echt moet leren.
Ik heb altijd 2 abonnementen gehad.....daar heb ik er nu een van opgezegd.

Boodschappen bedragen bij ons meestal tussen de 80 en 100 euro per week(zonder vlees/vis/kip/groente en fruit)

Voor de rest heb ik een auto die ik heeeel weinig gebruik maar het jammer vindt om die weg te doen(paps rijdt er vaak in)

En ja vaste lasten kun je niet op bezuinigen

Maar al met al hoef ik nog weinig te missen want woon nog bij mijn ouders Alhamdoelillah

30-01-2006, 11:06
ik zou wel heel graag willen .. dat ik dat kon ergens op bezuinigen maar waar op eten zoiezo niet .ik haal mijn groente en fruit . never nooit niet meer van de markt ..die haal ik bij de turkse groente winkel ..en verder om de 2 dagen ,boodschappen doen . winkelscentrum is om de hoek

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6