Bekijk volle/desktop versie : Koranrecitatie NMO

Pagina's : [1] 2

02-05-2003, 00:01
asalaam mu3alikom warahmatollah broeders en zusters,

Ik probeer al een tijdje erachter te komen wie de koranrecitatie bij de Nmo(Nederlandse Moslim Omroep) doet en of daar een cd van tekoop is?

En ook de anasheed(het liedje, waar de mooie hemel en het lichtblauwe zee wordt afgebeeld) IK vind dat zo MaschAllah!

Het is zo prachtig om te horen.

Weet misschien iemand van jullie van wie die ansheed is en de koranrecitatie!

Jazakoemo Allaho Ghairen'

wasalaam mu3alikom wr wb

groet een zuster in de Islam

02-05-2003, 00:13

Maschallah dat je zo snel reageert zuster, Jazak allaho ghairen!

SoebhanAllah dat jij daar ook kippevel van krijgt. Het is echt prachtig, het is trouwens het mooiste ansheed liedje dat ik ooit gehoord heb, MschaAAAAAAAAAAAAllah gewoon.

Ik zal morgen kijken of je die link geplaats hebt, ik kijk er nu al naar uit, ik hoop alleen dat ze er wel een cd van hebben, want zelf begrijp ik dat downloaden gedoe niet helemaal.

Moge Allah on sop het rechte pad blijven leiden en ons ver doen verwijderen van het slechte!

wasalaam mu3alikom wr wb

02-05-2003, 11:08
http://www.islamway.com/arabic/images/quran/abdulbasetmu/018.ram

Insha'Allah lijkt dit erop ...

02-05-2003, 11:22
Assalaam mu3alikom warahmatolahi wabarakatoehoe,

Jazakoemoe Allah Ghairen broeders en zusters,
bedankt voor jullie reacties, Maar Ismael21 ik heb op je link geklikt maar bij mij doet ie het niet, want ik kan geen anasheed luisteren, daarvoor moet ik nog een programma downloaden van internet, dat heb ik eigenlijk al gedaan maar begrijp het niet helemaal, maar oke!

En missmaghrabia, ik beloof je dat als ik hem ergens vind het aan je laat weten, inshAllah!

Maar ik heb nog steeds niets gevonden, ik hoop dat iemand mij kan vertellen van wie die is, dan is het makkelijker na te vragen bij een boeken winkel of cd winkel.

waslaam mu3alikom wr wb

02-05-2003, 14:49

shoekran Zuster!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Allah izaziek bighair meid!

ik weet nu alhamdolilah wa shoekr lilah van wie de koran recitatie is , nu alleen nog degene die de anasheed heeft gezongen?

wasalam mu3alikom wr wb

ITTAQI ALLAH

03-05-2003, 13:39
Salaam aleykoum

Inderdaad de recitaties zijn prachtig je kan de 60 hiseb vinden op http://www.imaan.nl voor realplayer en anasheed van Asma al hosna is van Hicham Abbas kan je vinden op kazaa

03-05-2003, 13:39
Salaam alaikom warahmatolah oegthie!

hahahaha, wie denk je dat ik ben, dan?????????? Ben benieuwd hoor!!!

Wasalaam mu3alikom warhamtollah

03-05-2003, 13:41
Shoekran oegthie Moslimastyling,

Ik ben er al achter gekomen van wie wat komt, Allah izaziekoem bighair!!!!!!!!!!!!!!!!

wasalaam mu3alikom wr wb

03-05-2003, 20:28
Maschallah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Zuster, wat leuk! Moge Allah hem op het goede pad brengen en hem steunen bij al het goede!!!!!!!!!!!

wasalaam mu3alikom wr wb

05-05-2003, 11:34
Essalaam ou 3alaikoum

http://oregonstate.edu/groups/msa/reciter.php

Quran met verschillende recitators en enige wat je nodig hebt hiervoor is Flash. Je kunt instellen welke verzen je wil laten reciteren.

Ma3a Salaam,

Rachid

20-06-2006, 11:07
Assalaam 'aleykum wa Rahmatu Allaah..

De persoon die reciteert elke zondag, is AbdulBasit AbdeSamad, als ik me niet vergis, maar daar zijn jullie al achtergekomen. Jammer genoeg wordt dat stukje Qoraan, dat elke zondag bij NMO wordt gereciteerd, steeds korter.
Ik hoop dat jullie 'Asmaae Allaah alHusnaa' al hebben gevonden. Zo niet, dan hoor ik het nog wel van jullie Insha Allaah, ik heb m hier op pc.

-7ayaakum Allaah-

20-06-2006, 20:17
Deze topic is best oud, meer dan 3 jaar.

20-06-2006, 21:05

Citaat door _M05lima_:
[I]Assalaam 'aleykum wa Rahmatu Allaah..

De persoon die reciteert elke zondag, is AbdulBasit AbdeSamad, als ik me niet vergis, maar daar zijn jullie al achtergekomen. Jammer genoeg wordt dat stukje Qoraan, dat elke zondag bij NMO wordt gereciteerd, steeds korter.
Ik hoop dat jullie 'Asmaae Allaah alHusnaa' al hebben gevonden. Zo niet, dan hoor ik het nog wel van jullie Insha Allaah, ik heb m hier op pc.

-7ayaakum Allaah-
Zou je die aub willen plaatsen?[/I]

23-06-2006, 23:52
Thanx!!

Heb je misschien ook die anasheed die ook te horen is op NMO, maar dr zit ritme in....er wordt een soort Derbouka gebruikt en door een man ( of meerdere) gezongen....??

25-06-2006, 13:17
Asma' oel-Hoesna door Hisham Abbas

Pagina's : [1] 2