Bekijk volle/desktop versie : Recept Choco-cake Jamie



28-01-2006, 22:30
Ik weet nit meer precies z'n naam die engelse kok , maar hij maakte gisteren op tv een choco-cake dus ben ik vandag gelijk een cake-vorm (langwerpig) gaan halen.. ik eb een aantal dingen veranderd

300 gram melkchocola
200 gram boter
biscuits 2 pakken
pistache (zakje)
handje vol krenten (zoveel als je zelf wilt)
Cacao
(amandelen)

Je breekt die biscuits allemaal in kleine stukjes. De boter en chocola smelt je in een pan. Dan pak je een kom.
Stop daar de stukjes biscuits in en de krenten en pistaches. Daarna giet je er de chocola en boter boven op. Goed roeren en kneden. Onwijs goed
In je bakvorm doe je folie dat er aan alle kanten uitpuilt. Dan stop je het 'mengsel' erin. Hard aandrukken echt onwijs hard. Ik heb het met een glas aangedrukt.
Je vouwt dat ht overige folie eroevr heen en doet hem in de koelkast
2 uur of langer in de koelkast laten staan en dan eruit halen. Dan strooi je er lekker veel cacao overheen en snij je het in stukje.

Geloof me onwijs makkelijk, maar ook onwijs lkr.
Sorry dat ik geen foto heb.
Hoop dat jullie er wat aan hebben.

Greetz !

28-01-2006, 22:33



Citaat door Ikrame_girl:
Ik weet nit meer precies z'n naam die engelse kok , maar hij maakte gisteren op tv een choco-cake dus ben ik vandag gelijk een cake-vorm (langwerpig) gaan halen.. ik eb een aantal dingen veranderd

300 gram melkchocola
200 gram boter
biscuits 2 pakken
pistache (zakje)
handje vol krenten (zoveel als je zelf wilt)
Cacao
(amandelen)

Je breekt die biscuits allemaal in kleine stukjes. De boter en chocola smelt je in een pan. Dan pak je een kom.
Stop daar de stukjes biscuits in en de krenten en pistaches. Daarna giet je er de chocola en boter boven op. Goed roeren en kneden. Onwijs goed
In je bakvorm doe je folie dat er aan alle kanten uitpuilt. Dan stop je het 'mengsel' erin. Hard aandrukken echt onwijs hard. Ik heb het met een glas aangedrukt.
Je vouwt dat ht overige folie eroevr heen en doet hem in de koelkast
2 uur of langer in de koelkast laten staan en dan eruit halen. Dan strooi je er lekker veel cacao overheen en snij je het in stukje.

Geloof me onwijs makkelijk, maar ook onwijs lkr.
Sorry dat ik geen foto heb.
Hoop dat jullie er wat aan hebben.

Greetz !
wallah ik wou ook op topic.. ik heb videoopneme.. die heb ik precies recept ,.. die jouw recept ingredienten zijn bijna goed!!

28-01-2006, 22:35
I know.. ik heb er niet alles in gedaan wat er in hoort.. Wist ht voorde helft niet meer. Maarre heb jij hem al uitgeprobeerd. hij was wel lkr kan ik je zegegn.

28-01-2006, 22:41
Ik had het ook gezien, Jamie oliver heet hij

Die ingredienten zijn goed, maar je kon er nog andere dingen bij doen als je wilt zei hij. Geconfijte kersen of gedroogde abrikozen enz.
Maar zo kan het ook. Ik wilde m ook hier plaatsen eerst Maar je bent me voor geweest

29-01-2006, 11:56


hahaha, ik heb deze ook meteen die avond gemaakt; heel erg makkelijk idd en super lekker! Ik heb er zelf chocoschelpjes, amandelen, pistache nootjes, biscuitjes en rozijnen in gedaan.

30-01-2006, 12:26
en smaakte het ?

30-01-2006, 12:54

Citaat door Ikrame_girl:
Ik weet nit meer precies z'n naam die engelse kok , maar hij maakte gisteren op tv een choco-cake dus ben ik vandag gelijk een cake-vorm (langwerpig) gaan halen.. ik eb een aantal dingen veranderd

300 gram melkchocola
200 gram boter
biscuits 2 pakken
pistache (zakje)
handje vol krenten (zoveel als je zelf wilt)
Cacao
(amandelen)

Je breekt die biscuits allemaal in kleine stukjes. De boter en chocola smelt je in een pan. Dan pak je een kom.
Stop daar de stukjes biscuits in en de krenten en pistaches. Daarna giet je er de chocola en boter boven op. Goed roeren en kneden. Onwijs goed
In je bakvorm doe je folie dat er aan alle kanten uitpuilt. Dan stop je het 'mengsel' erin. Hard aandrukken echt onwijs hard. Ik heb het met een glas aangedrukt.
Je vouwt dat ht overige folie eroevr heen en doet hem in de koelkast
2 uur of langer in de koelkast laten staan en dan eruit halen. Dan strooi je er lekker veel cacao overheen en snij je het in stukje.

Geloof me onwijs makkelijk, maar ook onwijs lkr.
Sorry dat ik geen foto heb.
Hoop dat jullie er wat aan hebben.

Greetz !
die op tv jamie

200 gr chocolade
150 gr boter
een el suikersiroop of ahornstroop

150 gr tarw of volkerbischuits
pistachenoten en pecannoten, je zelf bepalen
gekonfijte kerste en droge abrokozen en meringue..bepalen

Die precies ingredienten op tv.. want ik heb dit opnemen en pauze en opschrjven

31-01-2006, 23:18
klinkt lekker ik ga het ook is maken