Bekijk volle/desktop versie : somalieers massaal naar engeland waarom marokanen niet?

Pagina's : 1 [2] 3

28-01-2006, 21:01

Citaat door wrattenzwijn:
Netwerk heeft van de week een uitzending gehad over dit onderwerp kijk hier om het programma te kunnen zien

http://netwerk.tv/index.jsp?p=items&r=deze_week&a=211135
indrukwekkende uitzending

28-01-2006, 21:03

Citaat door Bin_lady:
Ik weet dat de merendeel v/d bevolking daar in armoede leeft. Maar ik zou daar niet willen wonen hoor!
'

begrijp je wat k beodle

en ook die politiek daar..tfoe niet normaal...ze zijn zooo facking racistisch en streng...pff

28-01-2006, 21:13

Citaat door hafsa_asm:
'

begrijp je wat k beodle

en ook die politiek daar..tfoe niet normaal...ze zijn zooo facking racistisch en streng...pff
Dat zullen we hier ook krijgen denk ik. Ze zijn er al ermee bezig

28-01-2006, 21:17

Citaat door Bin_lady:
Dat zullen we hier ook krijgen denk ik. Ze zijn er al ermee bezig
jah dik!

je krijgt nu voor alles een boete..je mag haast niks meer...strax word er weer shie wet...: niet over straat lopen op schoenen

tfoe 3la bullshit

28-01-2006, 21:23

Citaat door Bin_lady:
indrukwekkende uitzending
ja vond ik ook, in den haag waren ze geschrokken en er worden plannen gemaakt over hoe ze hier te kunnen houden, door ze ook kansen hier te bieden

28-01-2006, 21:45
Ik heb toevallig veel te maken gehad met Somaliers (en andere Afrikanen) die hier niet zo lang wonen. Ten eerste kan ik idd beamen dat de meesten een hoge opleiding hebben genoten maar hier niets mee konden omdat ze de Nederlandse taal niet spraken. Ik heb geen idee hoe het zit met hun Engels. Hun Nederlands was iig vaak belabberd.
Dat is nu het probleem van veel immigranten. In het geval ze een gedegen opleiding hebben genoten kunnen ze er niet veel mee en moet de Ingenieur werken in de produktie of schoonmaak teneinde in zijn onderhoud (en dat van zijn gezin) te kunnen voorzien.

Eigenlijk zou je dat soort mensen meteen in de schoolbanken moeten plaatsten voor een jaar of twee om de Nederlandse taal machtig te maken. Dan zouden ze van meer toegevoegde waarde zijn voor de gemeenschap (in sociale én economische zin)

28-01-2006, 21:52

Citaat door lemster:
Ik heb toevallig veel te maken gehad met Somaliers (en andere Afrikanen) die hier niet zo lang wonen. Ten eerste kan ik idd beamen dat de meesten een hoge opleiding hebben genoten maar hier niets mee konden omdat ze de Nederlandse taal niet spraken. Ik heb geen idee hoe het zit met hun Engels. Hun Nederlands was iig vaak belabberd.
Dat is nu het probleem van veel immigranten. In het geval ze een gedegen opleiding hebben genoten kunnen ze er niet veel mee en moet de Ingenieur werken in de produktie of schoonmaak teneinde in zijn onderhoud (en dat van zijn gezin) te kunnen voorzien.

Eigenlijk zou je dat soort mensen meteen in de schoolbanken moeten plaatsten voor een jaar of twee om de Nederlandse taal machtig te maken. Dan zouden ze van meer toegevoegde waarde zijn voor de gemeenschap (in sociale én economische zin)

De meeste Somaliers die hier zijn hebben idd een goede opleiding.
Ik ken er verscheidene. Chirurgen etc. Die zijn hier schoonmaker. !!
Ze spreken helaas nauwelijks Nederlands. Meest vrouwen. Hun mannen zitten dikwijls in de VS als ingenieur met een betere baan en sturen geld.
-
Wel is het zo dat er in Somalie sterke families en groepen zijn die dan weer niets te maken willen hebben met andere families of groepen die toch ook uit Somalie komen. Dat is me verteld tenminste. Doet wat denken aan het Indische kastensysteem.

28-01-2006, 22:02

Citaat door lemster:

Eigenlijk zouden deze mensen, die al hoog opgeleid zijn in hun eigen land, er alles aan moeten doen, om in Nederland met de Nederlandse taal zich op de arbeidsmarkt moeten begeven.
Waarom gelijk stellen dat deze mensen door Nederland in de schoolbanken moet worden geplaatst. Ze zijn niet gek, hebben een opleiding, dus kunnen ook uit eigen initiatief de taal gaan leren en hun kansen op de arbeidsmarkt vergroten.

28-01-2006, 22:03
Ik woon hier sinds een week in Reading, uk. Ik ben uitgenodigd voor een sollicitatie gesprek (binne 1 week in NL nooit!!!) en het ging heel goed alhamdullilah. Men kijkt hier niet naar je baard. In de Dixons werkte een jongen met een veel langere baard dan ik. De vrouw van het bedrijf waar ik solliciteerde vertelde dat men hier kijkt naar je skills en niet naar je uiterlijk. Ik kan waarschijnelijk als Sales medewerker voor NL aan de slag, inshallah. Dat zal maar voor 7 weken zijn, maar is wel goed voor mijn CV want ik zal al een permanente betrekking mar daar moest je ervaring voor hebben.

Ik heb vandaag gewerkt als steward bij een voetbal wedstrijd (jaaaa Sabir)...erg leuk. Zou dat in Nl kunnen zonder uitgescholden te worden (als je al aangenomen zou worden) hier was men allemaal heel aardig, men glimlacht constant geen nare woorden, wallahi ik wordt hier helemaal rustig.

Deze match: http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/football/fa_cup/4634308.stm

Hier is alles zo anders.

1) Zo ontzettend rustig, je ziet geen levende ziel op straat.

2) Kleine huisjes, muren zijn van hout..koud en krakend..wel gezellig. Huizen zijn gemiddeld 50 jaar oud.

3) veel voorzieningen voor gehandicapten zoals rolstoelen in de supermarkt.

4) Men parkeert niet in een parkeer vak maar op een dubbele lijn.

5) Men heeft speciale parkeer plekken voor ouders met peuters.

6) men zegt steeds cheers

7) Dubbeldekkers

8) Marrokanen zijn hier Pakistanen

9) Men glimlacht op straat en groet je

10) Mensen zijn over het algemeen net Neandertalers wat betreft uiterlijk (tenminste in het voetbal stadion)

11) Geld stortten doe je niet door je geld direct in de machine te doen, maar door het eerst in een enveloppe te doen en dan in de machine. Internet bankieren doe je niet met zo'n machientje maar gewoon direct op de computer, veel minder safe dus. Men heeft een shariah (rente vrije) bank

12) Alles wat je in Pakistan kan kopen kan je hier ook kopen.

13) Agenten zijn zeer beleeft en aardig, behulpzaam. Ze dragen echt van die Bobbie helmpjes..wel mooier uniform dan in NL.

14) Electriciteit betaal je door een sleutel op te laden, die steek je dan in je meter en gebruik je dan op, en dan valt de electriciteit weg. Daarna moet je weer betalen (opladen van sleutel)

15) Heeeeel heuvel achtig, weinig fietsers.

16) Hele smalle wegen, waar men in NL eenrichtingsverkeer op toelaat is hier gewoon 2 richtings verkeer.

28-01-2006, 22:07

Citaat door Abu Hamza:
Ik woon hier sinds een week in Reading, uk. Ik ben uitgenodigd voor een sollicitatie gesprek (binne 1 week in NL nooit!!!) en het ging heel goed alhamdullilah. Men kijkt hier niet naar je baard. In de Dixons werkte een jongen met een veel langere baard dan ik. De vrouw van het bedrijf waar ik solliciteerde vertelde dat men hier kijkt naar je skills en niet naar je uiterlijk. Ik kan waarschijnelijk als Sales medewerker voor NL aan de slag, inshallah. Dat zal maar voor 7 weken zijn, maar is wel goed voor mijn CV want ik zal al een permanente betrekking mar daar moest je ervaring voor hebben.

Ik heb vandaag gewerkt als steward bij een voetbal wedstrijd (jaaaa Sabir)...erg leuk. Zou dat in Nl kunnen zonder uitgescholden te worden (als je al aangenomen zou worden) hier was men allemaal heel aardig, men glimlacht constant geen nare woorden, wallahi ik wordt hier helemaal rustig.

Hier is alles zo anders.

2) Kleine huisjes, muren zijn van hout..koud en krakend..wel gezellig. Huizen zijn gemiddeld 50 jaar oud.

7) Dubbeldekkers

10) Mensen zijn over het algemeen net Neandertalers wat betreft uiterlijk (tenminste in het voetbal stadion)

11) Geld stortten doe je niet door je geld direct in de machine te doen, maar door het eerst in een enveloppe te doen en dan in de machine. Internet bankieren doe je niet met zo'n machientje maar gewoon direct op de computer, veel minder safe dus. Men heeft een shariah (rente vrije) bank

13) Agenten zijn zeer beleeft en aardig, behulpzaam. Ze dragen echt van die Bobbie helmpjes..wel mooier uniform dan in NL.

14) Electriciteit betaal je door een sleutel op te laden, die steek je dan in je meter en gebruik je dan op, en dan valt de electriciteit weg. Daarna moet je weer betalen (opladen van sleutel)

16) Hele smalle wegen, waar men in NL eenrichtingsverkeer op toelaat is hier gewoon 2 richtings verkeer.

Dat klinkt erg mooi.

Wat voor taal spreek je daar ? De landstaal, Engels neem ik aan.

Maar vergis je niet. Ik heb 1 jaar in Liverpool gewoond en een half jaar in Londen.

Ook daar is de sfeer anders dan in een rustig plaatsje hoor.

Daar heb je een harde kern van Neonazi´s waar je maar beter niet tussen kan raken.

28-01-2006, 22:22

Citaat door Abu Hamza:

Hier is alles zo anders.

7) Dubbeldekkers

Geweldig, roep al je soortgenoten op om je te volgen naar het beloofde land.

Sorry, maar een zinnige inhoudelijke reaktie is hier niet op zijn plaats.

28-01-2006, 22:37
Waarom niet...omdat je in NL kapot gediscrimineerd wordt en hier men respect heeft voor verschillende culturen zolang je je gedraagt?

28-01-2006, 22:42

Citaat door Dooske:
Eigenlijk zouden deze mensen, die al hoog opgeleid zijn in hun eigen land, er alles aan moeten doen, om in Nederland met de Nederlandse taal zich op de arbeidsmarkt moeten begeven.
Waarom gelijk stellen dat deze mensen door Nederland in de schoolbanken moet worden geplaatst. Ze zijn niet gek, hebben een opleiding, dus kunnen ook uit eigen initiatief de taal gaan leren en hun kansen op de arbeidsmarkt vergroten.
Eigen initiatief prefereer ik boven alles. Het is niet alleen praktisch maar ook financieel lastig om zo een intensieve cursus Nederlands te volgen. Bovendien is het een minimale investering voor onze maatschappij als je ervan uitgaat dat deze mensen dan volledig en op het juiste niveau inzetbaar zijn op de arbeidsmarkt. Minder ziekmeldingen (je doet immers lichamelijk werk, en werk onder je niveau) minder werkeloosheid (mannen zijn vooral technisch opgeleid op hoger niveau en in die branche is eerder een tekort vwb hoger opgeleid personeel) ze verdienen meer, wat weer resulteert in meer belasting betalen etc. Doordat ze meer verdienen kunnen ze meer uitgeven wat weer een positief stimulans is voor de economie.

28-01-2006, 22:54
somali-ers

worden hier

enorm

gediscrimineerd

door
marokkanen

28-01-2006, 22:58

Citaat door datisgeenstijl:
somali-ers

worden hier

enorm